نوشیدن قهوه

مزایای نوشیدن قهوه برای کسانی که حمله قلبی را تجربه کرده‌اند

طبق آخرین تحقیقات، افرادی که از سکته یا حمله قلبی در امان مانده‌اند و روزانه به نوشیدن قهوه و چای سبز می‌پردازند، کمتر در خطر حملات مجدد قرار می‌گیرند.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از انجمن قلب آمریکا، اگر تاکنون از سکته یا حمله قلبی جان سالم به در برده‌اید، نوشیدن قهوه یا چای سبز و اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی می‌تواند خطر مواجهه مجدد با این مشکلات را کاهش دهد. هر دو نوشیدنی در بدن افرادی که تاکنون با حملات قلبی مواجه نشده‌اند یافت شده است.

نارسایی قلبی همچنان دلیل اصلی مرگ در سراسر جهان است. این می‌تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود که هر دو به طور بالقوه کشنده هستند. تحقیقات تازه منتشر شده توسط انجمن سکته مغزی آمریکا بررسی کرده است که آیا نوشیدن قهوه و چای سبز می‌تواند مزایایی برای سلامتی قلب افرادی که از حمله قلبی یا سکته مغزی رنج برده‌اند، داشته باشد.

این مطالعه روی 46 هزار فرد با سنی بین 40 تا 79 سال انجام شده است. محققان شرکت کنندگان را به سه گروه تقسیم کرده‌اند. گروه اول را افرادی که از حمله قلبی رنج برده‌اند، گروه دیگر را افرادی که سکته مغزی کرده‌اند و گروه سوم را افرادی که سابقه هیچ یک از این بیماری‌ها را نداشته‌اند، تشکیل می‌دهند. از جمله داده‌های تجزیه و تحلیل شده در این مطالعه می‌توان به تعداد فنجان چای سبز و قهوه نوشیده شده توسط این افراد اشاره کرد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بین نوشیدن منظم قهوه به صورت روزانه و حدود 22 درصد کاهش خطر مرگ در میان بازماندگان حمله قلبی (حداقل در مقایسه با بازماندگانی که به طور منظم قهوه نمی‌نوشیدند) ارتباط وجود دارد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد بازماندگان سکته مغزی که هر روز حداقل هفت فنجان چای سبز می‌نوشند در مقایسه با بازماندگانی که غالباً چای سبز نمی‌نوشیدند ، 62 درصد کمتر در خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*