تولید اتومبیل خودران اپل

هیوندای پایان مذاکرات با اپل برای تولید یک اتومبیل خودران را تأیید کرد

گفته می‌شود مذاکرات هیوندای با اپل برای تولید یک اتومبیل خودران موسوم به «اپل کار» پایان یافته است؛ ولی مشخص نیست قراردادی هم امضا شده یا خیر؟

ماه گذشته، هیوندای موتور تأیید کرد که در حال مذاکره با اپل برای کمک به ساخت اتومبیل خودران این کمپانی است که در حال حاضر با نام «اپل کار» آن را می‌شناسیم. انتظار می‌رود این دو کمپانی تا ماه مارس پیش رو (بهار ۱۴۰۰) بتوانند قرارداد نهایی را برای تولید اپل کار با یکدیگر امضا کنند. گرچه چند روز پیش گزارشی منتشر شد که احتمال می‌دهد مذاکرات دو شرکت متوقف شده باشد.

بیشتر بخوانید:

اپل کار نخستین اتومبیل کاملاً بدون راننده تجاری در جهان خواهد بود

هیوندای و کیا هر دو به پایان رسیدن مذاکره با اپل برای تولید اتومبیل خودران این کمپانی را تأیید کرده‌اند. گفته می‌شود این دو شرکت در یک پرونده قانونی درخواست‌هایی برای توسعه یک خودرو الکتریکی خودران را دریافت کرده‌اند، اما به دلیل اینکه مذاکرات در مراحل اولیه بوده است، تصمیم‌گیری در این باره انجام نشده است.

طی این مذاکرات، پیشنهاد شده که هیوندای خط تولید خود را به ایالات متحده بیاورد و کارخانه‌ای در گرجستان تحت کنترل کیا با هدف تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سال تا ۲۰۲۴ احداث شود. اپل همچنین برای تحقق بخشیدن به این پروژه سرمایه‌گذاری ۳.۶ میلیارد دلاری خواهد داشت. در حالی که مذاکرات Hyundai و Kia با اپل به امضای قرارداد منجر نشده است، مشخص نیست اپل می‌خواهد با شرکت‌های خودروسازی دیگری نیز مذاکره کند یا خیر؟ پیشتر شنیده بودیم غول کوپرتینویی به صورت همزمان در حال مذاکره با شش خودروساز ژاپنی است.

طبق اطلاعات گذشته، اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴ اتومبیل خودران خود را به مرحله تجاری‌سازی برساند؛ هرچند بسیاری از تحلیلگران از جمله مینگ چی کو معتقدند که زمان اعلام شده واقع‌بینانه نیست. رساندن اپل کار به مرحله تولید از همین حالا به ۵ تا ۷ سال زمان نیاز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*