اپل کار

اپل کار نخستین اتومبیل کاملاً بدون راننده تجاری در جهان خواهد بود

طبق آخرین اطلاعات فاش شده، اپل کار – Apple Car نخستین اتومبیل کاملاً بدون راننده در جهان خواهد بود که هیچ نیازی به راننده ندارد.

طبق اطلاعات به بیرون درز کرده، اپل کار کاملاً بدون راننده خواهد بود. این کمپانی کوپرتینویی در حال کار روی اتومبیلی است که راننده در به حرکت درآوردن آن هیچ دخالتی ندارد و برنامه‌ریزی شده کنترل خواهد شد. این کمتر شبیه اتومبیل‌های تسلا است و بیشتر شبیه آنچیزیست که اتومبیل Waymo شرکت آلفابت ارائه می‌کند.

یک منبع داخلی از کمپانی اپل به CNBC گفته است که «نخستین اتومبیل اپل برای استفاده بدون حضور راننده طراحی شده است». این اتومبیل الکترونیکی خودران به گونه‌ای طراحی شده است که تا آخرین کیلومتر هم به راننده نیازی نداشته باشد.

اپل کار ؛ کاملاً بدون راننده

ظاهراً دو نسخه از این اتومبیل در حال توسعه پیدا کردن است. یکی از این اتومبیل‌ها ظاهراً شبیه اتومبیل‌های امروزی است، اما دارای حسگرهای اضافی و توانایی محاسباتی است که می‌تواند سرنشینان را از راننده بی‌نیاز کند.

اپل کار

اما اپل ظاهراً دومین نسخه از این اتومبیل را هم توسعه خواهد داد. این اتومبیل‌ها همیشه دارای راننده کامپیوتری هستند. مسافران تنها باید مقصد خود را به خودرو بگویند و دیگر نیاز به هیچ کار دیگری نیست. سیستم‌های دستیار راننده فعلی مانند آنچه در اتومبیل‌هایی نظیر تسلا هنوز به قدری تکامل یافته نیستند که بتوانید برای رانندگی تا آخرین کیلومتر روی آن‌ها حساب کنید. این اتومبیل‌ها از عهده کارهای ساده‌ای مانند رانندگی خودکار در یک مسیر صاف برمی‌آیند؛ با این حال نمی‌توانید روی آن‌ها برای سفرهای طولانی حساب کنید. بنابراین اپل باید بر این چالش غلبه کند.

اتومبیل خودران رقیب، Waymo هم همین رویه را دنبال می‌کند. دیگر خودروسازان به جای ساخت یک خودرو کاملاً بدون راننده تلاش می‌کنند اتومبیل‌های بهتری را تولید کنند؛ در حالی که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل) و اپل به دنبال تولید کامپیوترهای چهار چرخ هستند.

این ایده عملی می‌شود

صاحب گوشی‌های آیفون از سال 2014 به سختی در حال ساخت یک اتومبیل خودران است و اخیراً اطلاعات زیادی از برنامه‌های این شرکت فاش شده است. اپل مدیر بخش توسعه شاسی در شرکت پورشه را برای کار روی بخش سخت افزاری اتومبیل خود به خدمت گرفته است. و همچنین اخیراً مدیر بخش توسعه نرم افزاری اتومبیل خودران کمپانی تسلا نیز به پروژه مخفی اتومبیل اپل اضافه شده است. طبق آخرین اطلاعات به بیرون درز کرده، اپل به تازگی قرارداد همکاری را به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار با شرکت کیا موتورز امضا کرده است. البته گفته می‌شود دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز قرار است با اپل همکاری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*