همه گیری ویروس کرونا

همه گیری ویروس کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟

محققان با بررسی روند فعلی واکسیناسون در کشورهای مختلف به این پرسش مهم پاسخ دادند که چه زمانی همه گیری ویروس کرونا به پایان می‌رسد؟

از زمانی که ویروس کرونا به صورت گسترده شیوع پیدا کرد و باعث شد تا زندگی بشر از حالت عادی خود خارج شود بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که چه زمانی همه گیری ویروس کرونا به پایان خواهد رسید و چقدر طول می‌کشد تا انسان‌ها به زندگی عادی خود برگردند؟ در همین رابطه محققان با بررسی روند فعلی توزیع واکسن و فرایند واکسیناسون توانستند به این پرسش پاسخ دهند.

همه گیری ویروس کرونا 7 سال دیگر پایان می‌یابد

طبق آمارهای منتشر شده تا به امروز بیش از 119 میلیون دوز واکسن کرونا در جهان به مردم تزریق شده است. در همین رابطه آنتونی فاوچی، یکی از مقامات علمی ایالات متحده عنوان کرد تا هنگامی که 70 تا 85 درصد از جمعیت مردم واکسینه نشوند، امکان بازگشت به شرایط عادی وجود نخواهد داشت. از طرفی آمارها حاکی از آن است که برخی از کشورها با استفاده از پوشش 75 درصدی با دو دوز واکسن توانستند در فرایند واکسیناسیون نسبت به سایر کشورها به پیشرفت بسیار خوبی دست پیدا کنند. همچنین فرایند واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند غربی با سرعت بهتری نسبت به سیار کشورها در حال انجام است.

محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به واکسیناسیون در کشورهای مختلف اعلام کردند با سرعت فعلی حدود 7 سال طول می‌کشد تا فرایند واکسیناسیون در سراسر جهان به انجام برسد. همچنین آمارها نشان می‌دهد حدود 10 سال طول خواهد کشید تا 75 درصد از جمعیت کشور کانادا تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.

گفتنی است این مدت زمانی که محققان اعلام کردند بر اساس میزان دوز واکسن خریداری شده و سرعت فعلی واکسیناسیون در کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است؛ به بیانی دیگر با افزایش تولید واکسن و همچنین افزایش سرعت واکسیناسیون این مدت زمان نیز کاهش پیدا می‌کند و می‌توان زودتر از آمارهای اعلام شده با همه گیری ویروس کرونا خداحافظی کرد؛ برای مثال برخی از بزرگترین مراکز تولید واکسن در هند و مکزیک به تازگی فعالیت خود را شروع کردند و در آینده‌ای نزدیک فرایند واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*