گوشی سه بعدی شیائومی

تصاویری از پتنت گوشی سه بعدی شیائومی منتشر شد

تصاویری از پتنت یا همان حق ثبت اختراع گوشی سه بعدی شیائومی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت چینی به دنبال ساخت یک موبایل 3 بعدی است.

در گذشته طرح‌هایی در مورد تلفن‌های هوشمند سه بعدی وجود داشته است که هیچ یک از آن‌ها به موفقیت نرسید. شرکت‌های بزرگ بر روی این موضوع سرمایه گذاری نکردند اما اکنون پتنت گوشی سه بعدی شیائومی ثبت شده است و باید در آینده نزدیک منتظر ساخت چنین دستگاه‌هایی باشیم.

بر اساس گزارش LetsGoDigital، بخش نرم‌افزاری شیائومی در پکن، در ماه ژانویه 2021 برای این حق ثبت اختراع به وسیله‌ی سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO» اقدام کرد و اکنون در کمال تعجب، این درخواست تایید شده و اسناد آن نیز در 5 فوریه 2021 منتشر شده است.گوشی سه بعدی شیائومی

در بخش طراحی، این دستگاه از هیچ‌یک از طراحی‌های ناچ، بریدگی punch hole و ماژول پاپ آپ استفاده نمی‌کند. از این رو انتظار می‌رود دوربین جلوی این دستگاه در زیر نمایشگر قرار بگیرد. علاوه بر این، در قسمت پشتی گوشی نیز چهار دوربین شاهد هستیم که هر یک در یک گوشه از دستگاه قرار گرفته‌اند. در سمت راست، دکمه پاور به همراه دکمه تنظیم صدا قرار گرفته است. در سمت چپ نیز شاهد اسلات سیم کارت هستیم. در پایین نیز یک درگاه USB تایپ سی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، بلندگو و میکروفون قرار گرفته‌اند.گوشی سه بعدی شیائومی

از چهار دوربین پشت دستگاه، می‌توان برای عکاسی سه‌ بعدی و فیلم‌برداری استفاده کرد. در گذشته نیز دستگاه‌هایی زیادی مانند HTC Evo 3D و LG Optimus 3D با ویژگی‌های مشابه وجود داشت اما موفق نشدند. در واقع، فناوری سه بعدی (3D) در گوشی‌های جدید با واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) جایگزین شدند.

در کل زمان ساخت گوشی سه بعدی شیائومی مشخص نیست اما به نظر زمان زیادی تا آن فاصله داریم.