طراحی اندروید 12

تصاویری از طراحی اندروید 12 لو رفت؛ تغییری عظیم در راه است!

کمپانی گوگل در حال طراحی Android 12 است. اکنون تصاویری از طراحی اندروید 12 لو رفته که خبر از تغییراتی عظیم در ظاهر اندروید جدید می‌دهند.

اندروید 12 گوگل امسال عرضه خواهد شد. اگر این شرکت به زمان معرفی نسل‌های پیشین پایبند باشد، باید در پاییز منتظر معرفی این به روزرسانی باشیم. قبل از عرضه رسمی این ورژن از اندروید، باید چندین ورژن بتا منتشر شود که احتمالا طی چند هفته آینده رخ خواهد داد.

با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از Android 12 منتشر نشده است اما امروز اسکرین شات‌هایی منتشر شد که برخی از ویژگی‌ها و طراحی اندروید 12 را به نمایش گذاشته است. این تصاویر از سندی که گوگل برای جمع‌بندی تغییرات این نسخه تهیه کرده بود، درز پیدا کرده است و طبق آن‌ باید شاهد تغییرات زیادی در این نسخه از اندروید باشیم.

طراحی اندروید 12 - android 12

در نگاه اولیه، شباهت‌هایی به iOS دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جدیدی که برای بخش حریم خصوصی در نظر گرفته شده است، آیکون‌هایی است که در بالای سمت راست نمایشگر نشان داده شده‌اند تا به شما اطلاع دهند که برنامه‌هایی از دوربین یا میکروفون شما استفاده می‌کنند. با کلیک بر روی این آیکون‌ها، یک صفحه به شکل پاپ آپ باز شده و شما خواهید فهمید که کدام برنامه از کدام ویژگی در حال استفاده است. علاوه بر این، شما با فشردن یک گزینه، می‌توانید خیلی سریع دوربین یا میکروفون خود را غیرفعال کنید (مشابه با گزینه‌ای که برای وای فای وجود دارد). به احتمال فراوان، گوگل شرکت‌های استفاده کننده از Android 12 را به استفاده از این گزینه ملزم خواهد کرد.

طراحی اندروید 12

در بخش تنظیمات سریع، چهار آیکون به چشم می‌خورد. معلوم نیست این طراحی نهایی باشد، اما چیزی که جالب توجه است، آیکونی است که از آن استفاده می‌کنیم. مثلا در تصویر زیر، با استفاده از Wi-Fi رنگ آن تغییر کرده و بر خلاف آیکون‌های دیگر، گرد شده است. معلوم نیست که این طراحی منحصر به هنگام استفاده از آیکون باشد یا همیشگی خواهد بود. فضای خالی میان این نمادها، با رنگ کرم پر شده است. هنوز مطمئن نیستیم اما شاید این رنگ، تم light  جدید باشد.طراحی اندروید 12

در اندروید 12، شاهد ویجت‌های جدید نیز خواهیم بود. ویجت جدید مکالمه می‌تواند پیام‌های اخیر، تماس‌های از دست رفته و وضعیت فعالیت را نشان دهد. هنگامی که این ابزار، در کوچک‌ترین اندازه خود است، تنها یک مورد از موارد بالا را می‌تواند نشان دهد.

طراحی اندروید 12

جفت شدن برنامه‌ها، ژست حرکتی دو ضربه پشت تلفن، اشتراک رمزهای Wi-Fi با دستگاه‌های اطراف، طرح زمینه‌های جدید، به روزرسانی شکلک‌ها و هایبرنت برنامه‌ها، سایر مواردی است که انتظار داریم در طراحی اندروید 12 مشاهده کنیم.