ساعت هوشمند فیسبوک

به زودی باید منتظر عرضه ساعت هوشمند فیسبوک باشید

ساعت هوشمند فیسبوک به زودی وارد بازار می‌شود. اما این گجت پوشیدنی چه ویژگی‌هایی برای رقابت با انبوه ساعت‌های موجود در بازار دارد؟

فیسبوک بارها در حوزه سخت افزاری تلاش کرده، اما موفق نبوده است. به عنوان مثال این کمپانی تلاش کرد گوشی‌های هوشمند برند خودش را بسازد، اما در این راه موفق نبود. آن‌ها سپس به توسعه نمایشگرهای هوشمند پرداختند که می‌توانست موفقیت بزرگی را به همراه داشته باشد، اما نگرانی‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی توسط این شرکت باعث شد تا بسیاری از کاربران به محصولات این کمپانی اعتماد نکنند.

بر اساس اطلاعات جدیدی که به دست ما رسیده، فیسبوک مجدداً می‌خواهد تلاش دیگری در بخش سخت افزاری داشته باشد و به نظر می‌رسد قصد دارد ساعت هوشمند برند خودش را تولید کند. انتظار می‌رود ساعت هوشمند فیسبوک ارائه کننده تمام خدمات فعلی این کمپانی باشد و از طریق یک سیم کارت، به اینترنت متصل شود. بنابراین این گجت پوشیدنی برای استفاده هیچ نیازی به اتصال به یک گوشی هوشمند نخواهد داشت.

این اسمارت واچ به کاربران اجازه می‌دهد از طریق Messenger و WhatsApp به ارسال و دریافت پیام بپردازند. قابلیت‌های مرتبط با سلامت مختلفی نیز برای استفاده در این ساعت توسعه پیدا کرده و می‌تواند به سرویس‌هایی نظیر Peloton متصل شود. فیسبوک می‌گوید این ساعت هوشمند از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده خواهد کرد. این یعنی فیسبوک واچ به سیستم عامل Wear OS گوگل مجهز خواهد بود.

چه ویژگی ساعت هوشمند فیسبوک را جذاب می‌کند؟

بار دیگر باید گفت که با توجه به سابقه نه چندان درخشان فیسبوک در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران، ما مطمئن نیستیم که کاربران به ساعت هوشمند این شرکت اعتماد خواهند کرد یا بابت اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود از جمله اطلاعات حرکتی و سلامت با شرکت فیسبوک نگرانی خواهند داشت یا خیر؟ یکی از مواردی که به جذابیت این دیوایس می‌تواند کمک کند، قیمت رقابتی آن است. فیسبوک ظاهراً می‌خواهد این گجت را با سود کمی روانه بازار کند؛ بنابراین بسیاری از مشتریانی که به دنبال خرید یک اسمارت واچ اقتصادی هستند، قطعاً می‌توانند به خرید اسمارت واچ Facebook گرایش پیدا کنند.