بازی Velheim - ولهایم

هرآنچه که درباره بازی Velheim باید بدانید + نکات آموزشی

آیا می‌دانید بازی Velheim درباره چیست؟ در این مطلب هرآنچه که درباره عنوان اکشن و بقا ولهایم لازم است بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بازی Velheim تنها مدت کوتاهی است که در نسخه Early Access عرضه شده، با این وجود در لیست بازی‌های استیم در صدر دسته بهترین‌ها قرار گرفته و ظاهرا کاربران نظرات فوق‌العاده مثبتی را به آن نشان داده‌اند.

به همین منظور، در مطلب امروز خواهیم دید که آیا عنوان سبک اکشن و بقا ولهایم واقعا ارزش خریدن را دارد؟ و اینکه مکانیزم بازی به چه صورت بوده و چرا تا این حد محبوب شده است.

بازی Velheim ؛ موج جدیدی که دنیای بازی‌های رایانه‌ای را با خود می‌برد!

بازی Velheim - ولهایم

همانطور که اشاره شد، ولهایم یک عنوان در سبک اکشن و بتل رویال مانند است که با الهام‌گیری از زندگی وایکینگ‌ها طراحی شده و در دسته عناوین Indie محسوب می‌شود. با این حساب شما در این بازی می‌توانید انتظار مکانیزم ساختن وسایل مختلف و تلاش برای زنده ماندن را در رأس امور داشته باشید؛ تا حدی که می‌توانید کشتی‌های معروف وایکینگ‌ها را بازسازی کرده و با آن به دیگر بازیکنان حمله کنید!

صحبت از بازیکنان دیگر هم که باشد، لازم به ذکر است که بازی Velheim هر دو بخش تک‌نفره و چند نفره آنلاین را شامل می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را خواهند داشت. با این وجود شاید با دیدن مشخصات اصلی این بازی، ابتدا فکر کنید که ولهایم هم یک بازی مشابه با سایر عناوین حاضر در همین سبک است؛ اما لازم است بدانید که علاوه بر جهان و گیم پلی نسبتا متفاوت، نکته قابل توجه درباره این عنوان سیستم مورد نیاز برای تجربه آن است که باعث می‌شود تا بازی Velheim روی رایانه با ۴ گیگابایت حافظه رم، پردازنده گرافیکی GeForce GTX و ۱ گیگابایت فضای مورد نیاز برای نصب قابل اجرا باشد.

آغاز یک ماجراجویی

در بازی Velheim شما به عنوان یک وایکینگ در دنیای خدایان نورس، وارد جهانی خواهید شد که در آن باید با مخالفان عقاید خود مبارزه کنید. برای انجام این کار، باید دشمنان اودین (Odin)، خدای خدایان را پیدا کرده و نابود کنید تا امنیت و آرامش به سرزمین ولهایم بازگردد.

بازی Velheim - ولهایم

برای انجام این کار، باید بجنگید، بسازید، ارتقا دهید و ماجراجویی شگفت‌انگیزی را دنبال کنید که در گوشه گوشه آن خطر کمین کرده است. فرقی نمی‌کند که تنها با همراه با دوستان خود به تجربه این بپردازید، چراکه هرقدر در جهان ولهایم جلوتر بروید، درجه سختی و چالش‌های پیش رو بیشتر می‌شود؛ در عین حال پاداشی که برای اتمام هر چالش دریافت می‌کنید نیز به نوبه خود بیشتر خواهد شد.

با این وجود جابه‌جایی در جهان بازی Velheim بسیار عجیب و در عین حال جالب است. شما می‌توانید پس از جمع کردن منابع کافی، کشتی مخصوص خود ساخته و با آن از آب‌های حاضر در نقشه برای گسترش ماجراجویی خود استفاده کنید؛ یا اینکه با ساختن یک دژ مستحکم در یکجا بمانید و برای جابه‌جایی از نقطه‌ای به مقطه دیگر از پورتال استفاده کنید!

به هر حال هدف بازی Velheim گرافیک فوق‌العاده عجیب و بی‌نظیر نیست؛ اما مطمئنن در این عنوان هم می‌توانید شاهد طراحی زیبای انجام شده در زمینه گرافیکی باشید که در کنار صدای پس‌زمینه جذاب و گیم پلی جذاب‌تر شما را ساعت‌ها مقابل مانیتور مانند مجسمه نگه می‌دارد.

تفاوت بازی Velheim با سایر عناوین سبک اکشن و بقا

بازی Velheim - ولهایم

معمولا بازی‌های سبک بتل رویال و بقا از همان ابتدای کار کاربران را زیر فشار مقابله با سایر بازیکنان قرار می‌دهد؛ با این حال در ولهایم چندان هم خبری از اکشن اجباری در همان ثانیه اول شروع بازی نیست.

در این بازی شما ابتدا آموزش خواهید دید؛ آموزشی که عملا همه چیز را از ساخت بنا تا مبارزه به شما یاد داده و آماده نبرد خواهد کرد. همچنین داخل بازی، یک کلاغ (نماد اودین) همیشه شما را یاری می‌کند تا اطلاعات مهم را دریافت کرده و نکات خاصی را برای بازی بهتر رعایت کنید. به علاوه، داخل نقشه بازی نشانه‌هایی وجود دارد که با نزدیک شدن می‌توانید آن‌ها را بخوانید؛ برای مثال یکی از نشانه‌ها به شما هشدار می‌دهد که در منطقه‌ای که ایستاده‌اید، ممکن است مورد حمله گرازخا قرار بگیرید و برای مقابله با آن‌ها تنها کافیست تا یک آتش درست کنید.

با این حال درست است که در بازی Velheim شما هرگز تنها نیستید، اما این را در نظر داشته باشید که تجربه این عنوان هرگز راحت نیست! شما قطعا نیاز به زمان و تجربه خواهید داشت، چراکه ممکن است در ابتدای بازی و قبل از رسیدن به یک ساعت حدود ۳۰ بار کشته شوید! کشته شدن بخاطر حمله موج دوم گرازها، خفه شدن زیر آب، مردن بر اثر خوردن ضربه از یک جسم، مردن در مبارزه با گابلین‌ها و در نهایت حتی مردن بر اثر نزدیک شدن به شعله آتشی که دارد غذای شما را گرم می‌کند!

با این وجود پس از مرگ، می‌توانید مجددا پس از زنده شدن به سر قبر خود بروید و پس از اینکه مطمئن شدید خطری شما را تهدید نمی‌کند، به راحتی وسایل خود را بردارید.

آموزش و نکات مهم بازی Velheim برای افراد تازه‌کار

بازی Velheim - ولهایم

اگر خواندن مطالب بالا شما را برای تجربه بازی Velheim وسوسه کرده و قصد دارید تا این عنوان را به شخصه تجربه کنید، بد نیست به خواندن ادامه دهید و نکات زیر را پیش از شروع بازی در نظر داشته باشید.

به در و دیوار مشت بزنید!

مانند بسیاری از عناوین دیگر، شما در حالتی بازی را شروع می‌کنید که هیچ چیز در دستان خود ندارید؛ با این حال همان دست‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا وسایل لازم را جمع‌آوری کرده و چند سلاح برای دفاع از خود بسازید. اما از کجا شروع کنید؟

برای شروع سعی کنید به درختان مشت بزنید. این کار را روی درخت‌های باریک امتحان کنید تا پس از چند مشت شاهد افتادن آن باشید. سپس با چوبی که از آن به دست می‌آورید، به راحتی می‌توانید یک چماغ بسازید تا از خود دفاع کنید.

بازی Velheim - ولهایم

همچنین در نظر داشته باشید که روی زمین و نزدیک درختان همیشه می‌توانید مقداری چوب از روی زمین و بدون نیاز به مشت زدن به چیزی پیدا کنید‌.

پیش به سوی آب

گرچه بهتر است در ابتدای کار چندان هم از مکانی که هستید دور نشوید، اما بد نیست همیشه خود را به یک رودخانه و آب آزاد نزدیک کنید.

در کنار رودخانه می‌توانید سنگ‌هایی را پیدا کنید که با زدن آن‌ها به هم می‌توانید برای خود آتش درست کنید. این سنگ‌ها بسیار راحت پیدا می‌شوند و نیازی به مشت زدن ندارند. با این حال این اجسام سفید رنگ کاربردهای بسیاری دارند؛ برای مثال می‌توانید با آن‌ها مشعل درست کنید، یا اینکه تبرهای قوی‌تری بسازید که برای بریدن درخت‌های بزرگ‌تر هم بسیار پرکاربرد خواهند بود. همچنین ساخت تیر و موارد دیگر نیز از استفاده‌های این نوع سنگ است که باعث می‌شود تا داشتن آن‌ها نوعی عامل حیاطی به نظر برسد.

مشعل را تکان دهید!

گرازها همیشه منبع خوبی برای یافتن گوشت و خوردن غذا هستند، اما پیش از هرچیز لازم است تا از خود درمقابل آن‌ها دفاع کنید. با این وجود می‌توانید آن‌ها را با چند ضربه مشت از پای دربیاوردید، یا اینکه با استفاده از اسلحه‌های مختلف، آن‌ها را خلاص کنید.

اما در ولهایم روشی که بیشتر از هر راه دیگر برای شما کارساز است، ساخت یک مشعل و تکان دادن آن در مقابل گرازها خواهد بود.

خرابه‌ها را رد نکنید

ساختمان‌های کوچک و خرابه مانند در بازی Velheim همیشه پیدا می‌شوند؛ با این حال شما می‌توانید که آن‌ها را به عنوان مقر اصلی خود انتخاب کنید، یا اینکه آن‌ها را خراب کنید تا از وسایل آن برای ساخت و ساز استفاده کنید.

بازی Velheim - ولهایم

برای این کار لازم است تا حرکتی بسیار شبیه به بازی Fortnite را انجام دهید؛ اگر این عنوان رایگان را تجربه کرده باشید، قطعا با نحوه جمع کردن چوب و فلز برای ساخت دیوار آشنا هستید. با این حال در بازی Velheim نیز تنها کافیست تا یک چکش بسازید و سپس به جان این ساختمان‌های متروکه بیوفتید تا با خراب کردن آن‌ها مواد لازم را برای ساخت مقر خود جمع کنید.

با این وجود اگر نمی‌خواهید که این ساختمان‌ها را خراب کنید، بد نیست تا نگاهی به داخل آن‌ها بیندازید، چراکه معمولا مقداری لوت و گنج در این متروکه‌ها وجود خواهد داشت.

درخت را بزنید، اما بعد از آن جای خالی بدهید!

پیش‌تر نیز اشاره کردیم که ممکن است بریدن یک درخت و افتادن آن روی شما باعث مرگ در ولهایم شود؛ اما اگر کمی باهوش باشید، می‌توانید در عین انداختن یک درخت باعث شوید تا چند درخت دیگر نیز با افتادن آن بشکند.

پس از چندبار شکستن درخت‌ها می‌توانید مسیر تقریبی آن‌ها را برای افتادن تشخیص دهید؛ سپس در دفعه‌های بعد سعی کنید تا با انداختن آن‌ها روی درختان دیگر باعث به وجود آوردن یک حالت دومینو مانند شوید که در آن چندین درخت به صورت همزمان مقدار بسیار زیادی چوب را برای شما فراهم می‌کنند.

شکار؟

همانطور که اشاره شد، شما می‌توانید گرازها که میهمانان همیشگی در بازی Velheim هستند را بکشید یا با مشعل از خود دور کنید؛ با این وجود چنین امکانی وجود دارد که با استفاده از چند ترفند ساده آن‌ها را رام کنید.

برای اینکار نیز تنها کافیست تا به آن‌ها مقداری غذا بدهید؛ البته اگر موفق شوید تا یکی از آن‌ها را به دنبال خود کشانده و سپس در جایی حبس کنید. سپس با مراقبت و غذا دادن به آن‌ها، می‌توانید یک گراز را به عنوان بهترین دوست خود در بازی داشته باشید که به شما کمک می‌کند.

اسکرین شات بگیرید

به این نکته اشاره کردیم که بازی Velheim از نظر گرافیکی شاید آن پدیده‌ای که فکرش را می‌کردید نباشد؛ اما جالب است بدانید که در این عنوان همیشه می‌توانید لحظات خاصی را پیدا کنید که با گرفتن یک اسکرین شات ثبت خواهند شد.

بازی Velheim - ولهایم

برای این کار بهتر است ابتدا گرافیک بازی را تا آخرین حد ممکن بالا برده و سپس دکمه‌های ترکیبی CTRL + F3 را بزنید تا جزئیات بازی مخفی شوند. حال یک عکس جذاب که بتوانید در صفحات اجتماعی خود پخش کنید را بگیرید!

دقت کنید که پس از انجام کار با زدن همان دکمه‌ها مجددا اطلاعات صفحه را بازگردانید.

وسایل خود را بازسازی کنید

در بازی Velheim هرقدر که شما از اسلحه‌ها و وسایل مختلف خود استفاده کنید، رفته رفته باعث تخریب و ضعیف شدن آن‌ها خواهید شد. با این حساب حتما لازم است تا آن‌ها را هر چند وقت یکبار تعمیر کنید.

با این حال برای این کار به یک میز کار احتیاج خواهید داشت و پس از ساخت آن، می‌توانید در منو Craft and Upgrade وسایل خود را مشاهده کنید که یک علامت چکش نیز در کنار آن قرار داده شده است. با زدن این علامت، به راحتی می‌توانید وسایل خود را تعمیر کنید و هیچ منبعی را هم خرج نکنید!

به شکم خود اهمیت بدهید

یکی دیگر از تفاوت‌های بازی Velheim در انتخاب غذا برای خوردن خواهد بود؛ به نحوی که شما نمی‌توانید با خوردن یک غذا یکسان، چندین و چندبار سلامتی خود را بیشتر کنید و انتظار داشته باشید تا کاراکتر بیچاره از خوردن بیست وعده ماهی ناراحت نشود.

برای مثال خوردن توت فرنگی که راحت پیدا می‌شود حد و اندازه خاصی خواهد داشت و پس از چندین بار خوردن آن، متوجه می‌شوید که دیگر بی‌استفاده است. با این حساب لازم است تا همیشه چندین نوع غذای مختلف را همراه خود داشته باشید و پس از خوردن چندباره میوه‌ها، یکبار هم گوشت پخته شده را به میل کاراکتر خود بدهید.

زیاد ندوید!

در ولهایم انرژی کاراکتر (Stamina) به نحوی منبع قدرت شما است؛ طوری که شما برای دویدن، جنگیدن و شنا کردن از آن استفاده می‌کنید. حال اگر این نکته ساده را نادیده بگیرید و اول تا آخر بازی دور نقشه بدوید، متوجه می‌شوید که با این کار خود را بسیار خسته کرده و به راحتی بی‌دفاع خواهید ماند.

بازی Velheim - ولهایم

همچنین اگر میزان انرژی شما کم باشد، ممکن است در میان شنا کردن به یکباره غرق شوید! دقت کنید که مردن در بازی Velheim بسیار ساده و اتفاقی خواهد بود و لازم است تا برخی نکات آن را برای تجربه بهتر جدی بگیرید.

جنگیدن

به دنباله نکته بالا، جنگیدن هم از انرژی شما بسیار کم می‌کند. برای مثال همیشه باید دقت کنید که انرژی و قدرت کافی برای کشتن دشمنان را پیش از حمله به آن‌ها داشته باشید؛, در غیر این صورت، ممکن است یک دشمن را از پای دربیاورید، درحالی که بلافاصله پس از آن خوراک گرازها می‌شوید.

یک تبر بسازید

در ابتدای ورود به جهان ولهایم شما می‌توانید وسایل بسیاری را بسازید، اما شاید مهم‌ترین آن‌ها یک تبر خواهد بود که کمک می‌کند تا منابع بسیاری را بدست آورید.

برای انجام این کار هم حتما باید غول اول بازی یا همان Eikthyr را از پای دربیاورید تا تبر Antler برای شما آزاد شود. حال می‌توانید از آن برای رسیدن به سایر تبرهای مختلف استفاده کنید و در میان راه منابع بیشتری را بدست آورید.

مس، قلع و آهن بدست آورید

پس از بدست آوردن تبر، به راحتی می‌توانید راه خود را برای پیدا کردن مس و قلع ادامه دهید. دقت کنید که در ولهایم قلع بیشتر در نزدیک آب‌ها و در سنگ‌هایی پیدا می‌شود که روی آن‌ها یک نشان مشکی گذاشته شده باشد. همچنین شما می‌توانید مقدار زیادی مس را در نزدیکی و روی تپه‌ها پیدا خواهید کرد.

بازی Velheim - ولهایم

با این وجود پیدا کردن آهن کمی از سایر مواد نام برده سخت‌تر است و شما باید به Sunken Crypts در منطقه باتلاق Swamp یا کوه‌های Snowy Mountains بروید. به هر حال پیدا کردن این مناطق شاید در ابتدا کمی سخت باشد، اما پس از آشنا شدن با جهان بازی Velheim می‌توانید مسیر خود را به راحتی پیدا کنید.

قلاب ماهی‌گیری پیدا کنید

خوردن ماهی در بازی Velheim یکی از بهترین تنوع‌های غذایی است که به میزان سلامتی شما کمک می‌کند، با این وجود لازم است تا حتما پیش از خوردن ماهی آن را بگیرید! برای انجام این کار هم متاسفانه نمی‌توانید یک قلاب ماهی‌گیری را بسازید، بلکه باید آن را بسازید.

برای آن حتما لازم است تا با یک Trader (کسی که کالاهای مختلف را معامله می‌کند) در جنگل‌های Black Forest ملاقات کنید تا در ازای یک کالا، یک قلاب ماهی‌گیری را خریداری کنید. با این وجود در نظر داشته باشید که Trader ها ممکن است در مناطق مختلفی نمایان شوند و مکان مشخصی ندارند؛ اما همانطور که اشاره شد Black Forest منطقه‌ای است که این افراد بیشتر از همیشه در آن ظاهر می‌شوند.

با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که Black Forest مکانی بسیار خطرناک بوده و حتما پیش از رفتن به آنجا باید آماده باشید.

خانه‌سازی

ساختن خانه در بازی Velheim نقشه بسیار خوبی برای داشتن یک مکان کوچک و خاص برای پناه گرفتن است. با این وجود قاعدتا نمی‌توان زمین چندان تختی را برای ساخت یک خانه مناسب پیدا کرد؛ با این حساب بد نیست تا مقداری ارتفاع از زمین ایجاد کنید تا خانه خود را روی آن بنا کنید. سپس می‌توانید دیوار، سقف و در نهایت یک در را برای عبور بسازید.

بازی Velheim - ولهایم

همچنین می‌توانید از یک تخت برای خوابیدن نیز استفاده کنید اما نکته قابل توجه اینجاست که در هنگام شب، شما چندان هم نیاز به خواب نخواهید داشت؛ چراکه هرلحظه ممکن است مورد هجوم دشمنان قرار بگیرید.

تیر و کمان؛ سلاحی همیشگی و پرکاربرد

تیر و کمان سلاحی است که قطعا در بازی Velheim از استفاده از آن لذت خواهید برد؛ به همین منظور برای شکار و دفاع از خود ساختن آن را همیشه در الویت کار قرار دهید.

برای ساختن آن، باید در میز کار ۱۰ قطعه چوب و ۸ تکه چرم را جمع‌آوری کرده باشید؛ سپس می‌توانید از آن برای ساختن یک کمان زیبا استفاده کنید! البته پیدا کردن این مواد کار چندان ساده‌ای هم نیست؛ چراکه برای انجام آن حتما باید چندین درخت را ببرید و تعدادی گراز را از پای دربیاورید تا در نهایت موفق به ساخت یک کمان شوید.

بازی Velheim - ولهایم

پس از ساخت این اسلحه، حال می‌توانید در برد دور هم مبارزات خود را پیروز شوید و به شکار آهو بپردازید. همچنین دقت کنید که تیراندازی در ولهایم بسیار شبیه به واقعیت است و قطعا نیاز به تمرین خواهید داشت. با این حال در نظر داشته باشید که همیشه دست خود را برای زدن برد بیشتر بالا نگه دارید.

کاشت بذر

شکار و ساخت اسلحه از مهم‌ترین کارها در ولهایم خواهد بود، اما این نکته را فراموش نکنید که کاشتن بذر و پرورش گیاه می‌تواند به همان اندازه به پیشرفت شما در بازی کمک کند. همچنین جالب است بدانید که برای کاشتن بذر، حتما به یک Smelter (قال‌گر) نیاز خواهید داشت که البته ساختن آن هم خود راه سختی را دارد.

برای ساخت Smelter (که به مانند میز کار کاربردهای دیگری را هم دارد) شما نیاز به ۲۰ قطعه سنگ و ۵ هسته نیاز خواهید داشت. پیدا کردن سنگ‌ها کار ساده‌ای خواهد بود، اما برای یافتن هسته‌های مورد نظر لازم است تا دوباره راهی Black Forest شوید. سپس باید در این جنگل تاریک، به دنبال تونل‌هایی بگردید که شما را به قسمت زیر زمین می‌برند تا آنچه که به دنبال آن می‌گردید را پیدا کنید.

حال می‌توانید یک Smelter یا همان کوره ذوب بسازید که با استفاده از آن، از ترکیب مس و قلع برنز ساخته و سپس موفق به ساخت یک وسیله برای شخم زدن خواهید شد. این وسیله بسیار به تبر ساده شما شبیه خواهد بود، با این تفاوت که با استفاده از آن، می‌توانید زمین را شخم زده و سپس روی آن بذر بپاشید تا پس از رشد و ثمردهی از مزایای آن بهره ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*