کرونای انگلیسی

کرونای انگلیسی می‌تواند تا 70 درصد مرگبارتر باشد!

بر اساس تحقیقات دولت بریتانیا، ظاهرا سویه جدید ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی شهرت یافته، از نوع اصلی آن کشنده‌تر است.

در گزارشی که به تازگی منتشر شده، دانشمندان بریتانیایی برآورد کرده‌اند سویه B.1.1.7 کرونا می‌تواند بین 30 تا 70 درصد مرگبارتر از ویروس اولیه پخش از ووهان چین باشد. این همان ویروس جهش یافته‌ای است که با نام کرونای انگلیسی شناخته می‌شود.

پیش‌تر اعلام شده بود که کرونای انگلیسی شدت انتقال بیشتری دارد و نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، حتی احتمال کشنده‌تر بودن آن را نیز مطرح کرده بود. حالا یافته‌های جدید، بر شدت نگرانی افزوده است؛ اما دانشمندان هنوز نیازمند مطالعه بیشتری روی موارد مرگ و میر هستند.

در همین حال، این گونه مسری‌تر کروناویروس در حال چرخیدن دور دنیاست و دست‌کم در 82 کشور شناسایی شده است. نیویورک تایمز هم بر مبنای یک مطالعه جدید، گزارش داد کرونای انگلیسی به سرعت در ایالات متحده پخش شده و نرخ ابتلا به آن هر 10 روز، دو برابر می‌شود.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد سویه B.1.1.7 ویروس کرونا در سال 2021 به نوع غالب آن در برخی نقاط دنیا تبدیل شود؛ چیزی که واکنش سریع برای کنترل همه‌گیری کووید 19 را ضروری جلوه می‌دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، کرونای انگلیسی بین 35 تا 45 درصد از سایر گونه‌های منتشر شده در آمریکا، مسری‌تر است. حتی دانشمندان نگرانند که این سویه با جهش‌های بیشتر، بتواند راه گریزی از واکسن پیدا کند.

هنوز دلیل کشنده‌تر بودن کرونای انگلیسی واضح نیست؛ ولی محققان می‌گویند شاید ویروس بیشتری با ابتلا به آن وارد بدن می‌شود، یا شدت تکثیر آن در بدن بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*