تیگو ۷ پلاس

چری تیگو ۷ پلاس با تغییرات عمده و ظاهری لوکس معرفی شد+عکس و قیمت

چری تیگو ۷ پلاس معرفی شد. نسل جدید تیگو 7 نسبت به گذشته با تغییرات زیادی مواجه شده و اکنون لوکس‌تر به نظر می‌رسد. در ادامه با مشخصات این کراس اوور چینی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی چری در حالی از نسخه پلاس تیگو 7 پرده برداشت که این نسخه نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه کرده است. چری تیگو پلاس را که می‌توان نسل دوم تیگو 7 دانست اکنون از زبان طراحی جدید چری بهره می‌برد. در واقع نسل اول تیگو 7 با ظاهری اسپرت و نسبتا جدید روانه بازار شد و همین ظاهر آن باعث شد تا بتواند نگاه زیادی را به خود جلب کند، اما نسخه فیس لیفت آن نتوانست انتظارات را برآورده کند و بسیاری همچنان خواهان خرید نسخه اولیه آن بودند، اما اکنون چری برای نسل جدید تیگو 7 تغییرات عمده‌ای را در نظر گرفته است.

مشخصات چری تیگو 7 پلاس

تیگو ۷ پلاس

در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره بسیار بزرگی هستیم که از ظاهری به شکل مشبک ستاره‌ای بهره می‌برد. اکنون چراغ‌ها نیز دارای فرم ساده‌تری هستند که چنین طراحی آن را با سلیقه مشتریان اروپایی سازگار می‌کند.

تیگو ۷ پلاس

در نمای جانبی نیز یک ستون D مشکی رنگ به چشم می‌خورد و خطوط کناری نیز اکنون نسبت به قبل داری عمق کمتری هستند. از این رو تیگو 7 پلاس نسبت به قبل بزرگ‌تر دیده می‌شود.

تیگو ۷ پلاس

طراحان در بخش عقب چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند تا این بخش نیز همانند سایر مدل‌های جدید چری بر اساس مد روز باشد. به طور کلی طراحی چری تیگو 7 پلاس نسبت به نسل اولیه خود لوکس‌تر شده است.

تیگو ۷ پلاس

طراحان چینی با الگو گرفتن از خودروهای آلمانی به طراحی کابین چری تیگو 7 پرداختند. در کابین این خودرو شاهد نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم. همچنین کنسول عریض‌تر با انتخابگر دنده شیک و فرمان دی کات و یک تریم دو رنگ باعث لوکس شدن کابین شده است. داشبورد این خودرو نیز همانند گذشته شلوغ نبوده و اکنون طراحی ساده‌ای دارد. طراحان دکمه‌های سیستم تهویه را نیز لمسی کرده‌اند و سایر اجزا نیز طبق تصاویر منتشر شده از قبل باکیفیت‌تر شده‌اند.

تیگو ۷ پلاس

از آنجایی که چری از همان پلتفرم نسل اول برای چری تیگو 7 پلاس استفاده کرده است، از این رو همانند گذشته طول این خودرو 4470 میلی‌متر، عرض آن 1837 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1670 میلی‌متر است. همچنین فاصله بین دو محور جلو و عقب نیز بدون تغییر 2670 میلی‌متر است.

تیگو ۷ پلاس

این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید کند که قدرت تولیدی از آن توسط گیربکس 6 سرعت دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین مشتریان می‌توانند گیربکس CVT را نیز برای این خودرو سفارش دهند. پیشرانه دوم این خودرو از نوع 1.6 لیتری توربو بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر است. احتمال دارد مدیران خودرو برای عرضه چری تیگو 7 پلاس موتور 1.5 لیتری را برای آن در نظر بگیرد.

تیگو ۷ پلاس

این کراس اوور چینی از آپشن‌ها و امکانات متعددی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به بهبود صداگیری داخل کابین، سقف پانوراما، اتوهولد، ترمز پارک برقی، در صندوق برقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نورپردازی داخلی، سیستم ناوبری، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک، روکش‌های چرمی و تهویه اتومات دو ناحیه‌ای اشاره کرد.

قیمت

قیمت تیگو 7 پلاس با پیشرانه 1.5 لیتری حدود 115 هزار یوان برای نسخه فول در نظر گرفته شده است که با نرخ امروزی یوآن قیمت این خودرو به 440 میلیون تومان می‌رسد. اما قیمت این خودرو در بازار ایران از نسخه اولیه خود حدود 100 تا 200 میلیون تومان بیشتر بوده و قیمت آن به مرز 1 میلیارد نیز خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*