پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

با پرفروش ترین بازی های پلی استیشن آشنا شوید

سونی در سال‌های اخیر، عناوین درخشانی را برای کنسول‌های PlayStation منتشر کرده است. در ادامه می‌توانید با پرفروش ترین بازی های پلی استیشن آشنایی پیدا کنید.

فهرست پرفروش ترین بازی های پلی استیشن تنها شامل آثار انحصاری نمی‌شود و بازی‌های ترد پارتی هم سهم بالایی را در طول این سال‌ها بدست آورده‌اند.

طرفداران وفادار سونی هرگز با کمبود بازی رو به رو نبوده‌اند و از زمان پلی استیشن 1 تاکنون، عناوین تکرار نشدنی زیادی برای این کنسول‌ها منتشر شده است. پلی استیشن همواره منتقدان خودش را داشته و بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که بر روی رایانه‌های شخصی یا ایکس باکس بازی کنند اما نمی‌توان از کنار آثار درجه یک این پلتفرم عبور کرد.

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

در ادامه به معرفی 15 بازی می‌پردازیم که از نظر تجاری توانسته‌اند موفق‌تر از آثار دیگر ظاهر شوند. از زمانی که عرضه دیجیتالی بازی‌ها محبوبیت پیدا کرد، بسیاری از عناوین نسبتا قدیمی‌تر جان تازه‌ای گرفته‌اند و آثاری همچون ماینکرفت و جی تی ای همچنان با قدرت پیش می‌روند و می‌فروشند. در این میان، بازی‌هایی همچون هورایزن نیز توانسته‌اند به حق خود برسند و به یک موفقیت بزرگ تبدیل شوند.

– بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 7 میلیون و 600 هزار نسخه

آخرین باری که در رابطه با فروش بازی پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز صحبت کردیم، در مجموع 50 میلیون نسخه فروخته بود اما حالا فروش کلی آن از مرز 70 میلیون نسخه عبور کرده که حیرت انگیز است. این مجموعه شاید به اندازه گذشته محبوب نباشد اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این بازی بر روی پلی استیشن، بیش از 7 میلیون نسخه فروخته است و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، از مرز 10 میلیون عبور کند.

پابجی اولین بازی بزرگ سبک بتل رویال بود و هنگامی که منتشر شد، طوفانی بر پا کرد و بسیاری از بازی دوستان، یوتیوبرها و استریمرها به تجربه آن پرداختند. پابجی هنوز هم در ژانر بتل رویال، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اگر چه با ورود عناوین رایگان (فری تو پلی) جذاب‌تر، تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داده است.

– بازی Horizon Zero Dawn

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 10 میلیون نسخه

هورایزن زیرو داون در سال 2017 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد و با گرافیک بالا و داستانی که داشت، طرفداران را شگفت زده کرد. این بازی استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، در ابتدا کمی بدشانس بود و در زیر سایه انتشار آثار بزرگی همچون افسانه زلدا: نفس وحش (Breath of the Wild) قرار گرفت و نتوانست به آن جایگاهی که سزاوارش بود برسد. اما کیفیت بالای بازی کمک کرد تا بازیکنان بیشتری به سراغ آن بروند و در نهایت به یکی از بهترین و محبوب‌ترین عناوین پلی استیشن 4 تبدیل شد. انتشار بازی برای رایانه‌های شخصی نیز کمک کرد تا اثر یک بار دیگر در کانون توجه قرار بگیرد.

بازی Horizon Zero Dawn هر آنچه که از یک اثر جهان باز می‌خواهید را ارائه می‌دهد و می‌تواند مخاطبان را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. تلفیق تکنولوژی و ربات‌ها با دنیایی کهن، باعث شد که طرفداران عاشق این بازی شوند و حالا بی‌صبرانه در انتظار انتشار قسمت دوم آن هستند.

– بازی GTA IV

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 11 میلیون و 760 هزار نسخه

بدیهی بود که مجموعه جی تی ای را نیز در فهرست پرفروش ترین بازی های پلی استیشن مشاهده کنیم. قسمت چهارم در سال 2008 برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و شرکت راک استار بیش از 100 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه کرد.

بازی GTA IV بر خلاف نسخه‌های قبلی که سینمایی و فانتزی‌تر بودند، واقع گرایانه تر ساخته شد و فصل تازه‌ای را برای این مجموعه آغاز کرد. دنیاهای غنی و پرجزئیات جی تی ای 5 و رد دد ردمپشن 2، با الهام از قسمت چهارم ساخته شده‌اند و شاید به همین دلیل است که به فروش بالایی دست پیدا کرد.

– بازی FIFA 18

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 11 میلیون و 800 هزار نسخه

شاید بسیاری فکر کنند که نسخه‌های جدید فیفا پرفروش‌تر هستند اما این مسئله حقیقت ندارد و بازی فیفا 18 بیش از 11 میلیون نسخه بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن فروش داشته است. در این نسخه، تصویر کریستیانو رونالدو بر روی جلد قرار گرفته بود و همانند فیفا 17، یک بخش داستانی نیز در آن وجود داشت.

بازی FIFA 18 توانست جوایز زیادی را به خانه ببرد، از جمله بهترین بازی ورزشی سال و غیره. شاید تنها مشکل بازی، میکرو ترنزکشن (Microtransaction) و بخش خرید درون برنامه‌ای آن باشد که در نسخه‌های بعدی هم وجود دارد و با اینکه اتفاق خوبی برای طرفداران نیست اما یکی از منابع درآمد اصلی شرکت EA به حساب می‌آید.

– بازی Gran Turismo 5

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 11 میلیون و 940 هزار نسخه

بازی‌های اتومبیل رانی و مسابقه‌ای از دوران بازی‌های آرکید پرطرفدار بوده‌اند و به شما اجازه می‌دهند تا اوج سرعت و هیجان را تجربه کنید. گرن توریسمو 5 که بر روی پلی استیشن 3 منتشر شد، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه در نظر گرفته می‌شود و فروش 11 میلیون نسخه‌ای آن، اثباتی بر این ادعاست.

ما هنوز نمی‌دانیم که بازی‌های اتومبیل رانی آتی تا چه اندازه می‌توانند از قابلیت‌های جدید دسته دوال سنس پلی استیشن 5 بهره ببرند اما به زودی می‌توانیم منتظر یک نسخه باکیفیت دیگر از مجموعه گرن توریسمو باشیم. نسخه هفتم هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما قرار است از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) و رزولوشن 8K پشتیبانی کند و دارای یک بخش کریر مُد (Career Mode) متفاوت خواهد بود.

– بازی God Of War

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 12 میلیون نسخه

ریبوت مجموعه خدای جنگ، توانست تحسین بازی‌دوستان و منتقدان را به همراه داشته باشد و حتی بتواند با عبور از بازی رد دد ردمپشن 2، اکثر جوایز بهترین بازی سال را از آن خود کند. خدای جنگ: اسنشن (God of War: Ascension) تنها 360 هزار نسخه فروخت و به نظر می‌رسید که شاید این مجموعه همانند گذشته طرفدار نداشته باشد اما استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) در ادامه اثری تولید کرد که هم برای طرفداران قدیمی راضی کننده بود و هم طرفداران جدید را جذب می‌کرد. این قسمت جدید، 12 میلیون نسخه فروخت که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

بازی God Of War، سبک اکشن خطی قسمت‌های پیشین را کنار می‌گذارد و دنیایی خلق می‌کند که می‌توانید در آن به گشت و گذار بپردازید و بارها شگفت‌زده شوید. از مبارزات هیجان انگیز و پازل‌های هوشمندانه تا یک داستان تاثیرگذار، این بازی در همه بخش‌ها فوق العاده است و باید دید قسمت دوم آن تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.

– بازی Marvel’s Spider-Man

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 13 میلیون و 200 هزار نسخه

این بازی، یک بازگشت شکوهمند را برای شخصیت مرد عنکبوتی رقم زد. پس از موفقیت‌های مجموعه بتمن آرکهام، به نظر می‌رسید که هیچ اثری ابرقهرمانی دیگری نتواند در حد و اندازه آن ظاهر شود اما بازی اسپایدرمن مخاطبان را غافل گیر کرد، خصوصا برای کسانی که یک اثر مشابه بتمن می‌خواستند اما ترجیح می‌دادند که دارای فضای جدی و تاریکی نباشد. این بازی انحصاری پلی استیشن 4 بیش از 13 میلیون نسخه فروخت (برای مقایسه، نسخه پلی استیشن 2 اسپایدرمن تنها 2.1 میلیون نسخه فروخته بود).

بازی Spider-Man از نظر بصری فوق العاده است و دنیای بزرگی دارد که در آن می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید. از لحظه‌ای که برای اولین بار در بالای شهر نیویورک به پرواز در می‌آیید تا مراحل بعدی که باید ضربات و حرکات خود را ترکیب کنید، این بازی ابرقهرمانی را نباید از دست داد. نسخه فرعی این بازی با نام مایلز مورالز (Miles Morales) مدتی قبل برای پلی استیشن 5 منتشر شد و می‌توان انتظار داشت که آن هم به فروش بالایی برسد.

– بازی Red Dead Redemption 2

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 13 میلیون و 940 هزار نسخه

از همان لحظه‌ای که بازی رد دد ردمپشن 2 عرضه شد، مشخص بود که در فهرست پرفروش ترین بازی های پلی استیشن قرار می‌گیرد. این بازی بر روی پلی استیشن، بیش از 13 میلیون نسخه فروخت تا فروش کلی خود را به 29 میلیون نسخه برساند. از این میزان، 17 میلیون نسخه تنها در دو هفته اول عرضه به فروش رسیده که یکی از بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است. بازی Red Dead Redemption 2 جوایز زیادی را به خانه برد و جزئیات خارق العاده آن طرفداران را شوکه کرد.

این بازی وسترن برای داستان، شخصیت‌ها، گرافیک، جهان باز، موسیقی و غیره مورد تحسین قرار گرفت و هر بازی دوستی باید حداقل یک بار آن را تجربه کند.

– بازی Gran Turismo 3: A-Spec

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 14 میلیون و 890 هزار نسخه

گرن توریسمو 5، تنها قسمت مجموعه نیست که فروش بالایی داشته است. قسمت سوم که در سال 2001 برای پلی استیشن 2 منتشر شد نیز توانست عملکرد کم‌نظیری داشته باشد و بیش از 14 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. این بازی، اثری بود که همه طرفداران مسابقات اتومبیل رانی به سراغ آن رفتند و بالاترین امتیازات را در میان عناوین این سبک دریافت کرد.

شعار این مجموعه «یک شبیه ساز رانندگی واقعی» است و قسمت سوم نشان داد که این شعار تا چه اندازه حقیقت دارد.

– بازی Uncharted 4: A Thief’s End

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 16 میلیون نسخه

یک پایان حماسی برای ناتان دریک که بدون شک تا سال‌ها در ذهن طرفداران پلی استیشن باقی خواهد ماند. همانند فیلم‌های اکشن درجه یک، سازندگان بازی عاقبت یک دزد، موفق شده‌اند تا میان سکانس‌های اکشن بزرگ، تعقیب گریزهای سریع و لحظات درام تعادل برقرار کنند. ناتان دریک در قسمت چهارم، هنوز هم یک ایندیانا جونز مدرن دوست داشتنی‌ است که در جستجوی گنج می‌گردد، اگر چه حالا پخته‌تر شده است. بیش از 16 میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت که موفقیت خوبی برای این مجموعه است.

بازی Uncharted 4 داستان ناتان را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند و آخرین فصل از این داستان ماجراجویی، بدون شک در تاریخ بازی‌های ویدیویی ماندگار خواهد شد.

– بازی Call Of Duty: Black Ops 3

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 17 میلیون نسخه

مجموعه کال آف دیوتی همیشه جایگاه ویژه‌ای در صنعت بازی و البته ژانر شوتر اول شخص داشته است. این مجموعه از سال 2003 تاکنون، بالای 250 میلیون نسخه فروش داشته که آن را به یکی از موفق‌ترین سری بازی‌های تاریخ تبدیل می‌کند. کال آف دیوتی: بلک اپس 3 اولین قسمت از مجموعه بود که تحت تاثیر همکاری اکتیویژن و سونی قرار گرفت و محتواهای انحصاری زیادی برای دارندگان پلی استیشن منتشر شد.

این بازی حدود 1.95 میلیون نسخه بر روی پلی استیشن 3 و بیش از 15 میلیون نسخه بر روی پلی استیشن 4 فروخت تا مجموع فروش آن به 17 میلیون نسخه برسد. بلک اپس 3 در مجموع 26.72 میلیون نسخه فروش داشت و همان طور که مشخص است، سهم پلی استیشن از پلتفرم‌های دیگر بیشتر بوده است.

– بازی GTA: San Andreas

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 17 میلیون و 300 هزار نسخه

بازی جی تی ای: سن آندریاس با 17.3 میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین عناوین کنسول پلی استیشن 2 است. این بازی در مجموع 21.5 میلیون نسخه فروخت و یک اثر انقلابی در نظر گرفته می‌شود که تاثیر غیرقابل انکاری در صنعت بازی داشت.

بخش داستانی بازی طولانی است و ماموریت‌های دیوانه‌واری را به شما ارائه می‌دهد اما حتی اگر علاقه‌ای به پیگیری داستان ندارید، این یک جی تی ای است و شما می‌توانید هر کاری که دلتان می‌خواهد را در دنیای آن انجام دهید.

– بازی Last Of Us

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 19 میلیون نسخه

استودیوی ناتی داگ درک درستی از داستان‌های آخرالزمانی دارد و می‌داند که باید آن‌ها را چگونه عرضه کند. قلب تپنده بازی، رابطه میان جوئل و الی است و شخصیت پردازی عمیق این دو کاراکتر باعث شده تا طرفداران عاشق این مجموعه شوند. بازی لست آف آس، 7 میلیون نسخه بر روی پلی استیشن 3 فروش داشت و نسخه ریمستر آن بر روی پلی استیشن 4 حتی بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و 11.78 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

این بازی استودیوی ناتی داگ هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و می‌تواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر ماجراجویی‌های الی و جوئل را تجربه نکرده‌اید، در اولین فرصت به سراغ آن بروید.

– بازی Grand Theft Auto V

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن

  • فروش: 39 میلیون و 710 هزار نسخه

حضور جی تی ای 5 در این فهرست اتفاق عجیبی نباید باشد. این بازی تکرار نشدنی، توانسته تا اینجا نزدیک به 40 میلیون نسخه بر روی کنسول‌های پلی استیشن فروش داشته باشد و موفقیت‌های آن تا سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

از این میزان فروش، 20.33 میلیون سهم پلی استیشن 3 و 19.39 میلیون نسخه سهم پلی استیشن 4 بوده است. بازی Grand Theft Auto V در مجموع 130 میلیون نسخه در تمامی پلتفرم‌ها فروش داشته که یک رقم باورنکردنی به حساب می‌آید. راک استار، تمامی فرمول‌های نسخه‌های قبلی را تلفیق کرد تا یک جی تی ای ایده آل بسازد و حالا همه در انتظار قسمت ششم هستند.

در انتها لازم به ذکر است که بازی ماینکرفت نیز بر روی پلی استیشن فروش بسیار بالایی داشته اما متاسفانه اطلاعات دقیقی در رابطه با آن در دسترس نیست.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست پرفروش ترین بازی های پلی استیشن هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. GTA بهترین بازی تاریخ