گوشی آیفون 13

گوشی آیفون 13 از نرخ تازه سازی متغیر پشتیبانی خواهد کرد

به تازگی پتنت جدیدی از گوشی آیفون 13 – iPhone 13 منتشر شده است و از نرخ تازه سازی متغیر در سری پرچمدار جدید اپل خبر می‌دهد.

همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از صفحه نمایش‌هایی با پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا استفاده می‌کنند. این قابلیت صفحه نمایش، به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و در پرچمداران اخیر شرکت‌های مختلف، مانند سری اس 21 سامسونگ این قابلیت وجود دارد.

این پتنت‌ها توسط منابع رسمی و معتبر منتشر شده‌اند. با توجه به این اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل در حال ساخت یک صفحه نمایش بوده که در زمان نمایش دادن محتوا بتواند سه یا حتی چهار برابر نرخ تازه سازی تصویر را افزایش دهد. این بدان معنی است در گوشی جدید اپل، شاهد وجود قابلیت نرخ تازه سازی متغیر (بین 60 تا 240 هرتز) خواهیم بود.

گوشی آیفون 13

با توجه به اطلاعات منتشر شده گوشی آیفون 13 به صورت خودکار نرخ تازه سازی تصویر را بین 60، 120، 180 و 240 هرتز تغییر خواهد داد. این درحالی است که تمام مدل‌های منتشر شده آیفون، از نرخ تازه سازی 60 هرتز استفاده می‌کنند، جالب است بدانید که iPad Pro با استفاده از فناوری Pro Motion می‌تواند از نرخ تازه سازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی کند.

پیش از عرضه سری آیفون 12، شایعه شده بود که این گوشی با پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتزی عرضه خواهد شد، اما پس از معرفی این گجت خلاف این موضوع ثابت شد. با این وجود این احتمال وجود دارد که اپل در سری آیفون 13 از یک صفحه نمایش با پشتیبانی از فناوری Pro Motion استفاده خواهد کرد.

یکی از عواملی که باعث شده است شرکت اپل از صفحه نمایش‌هایی با پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا استفاده نکند، این است که استفاده از این تکنولوژی باعث مصرف بیش از حد باتری می‌شود. همانطور که می‌دانید شرکت اپل از باتری‌هایی با ظرفیت بسیار پایین برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند و برای مثال می‌توان به باتری 2227 میل آمپر ساعتی گوشی آیفون 12 مینی اشاره کرد.

به تازگی گزارش شده است که شرکت اپل برای حل مشکل عملکرد باتری و استفاده از یک نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا از صفحه نمایش‌های LTPO برای پرچمدار جدید خود استفاده خواهد کرد، زیرا این نوع صفحه نمایش بسیار کم مصرف است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*