خودرو شیائومی

بعد از اپل کار، تولید خودرو شیائومی هم تأیید شد

نزدیکان شرکت شیائومی از تولید خودرو شیائومی در‌ آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند. این اتومبیل می‌تواند رقیبی برای اپل کار و خودرو هواوی باشد.

اپل یکی از اولین شرکت‌های حوزه فناوری بود که عنوان کرد علاقه‌مند به حضور در بازار اتومبیل‌ها نه به عنوان تولیدکننده تجهیزات فناوری، بلکه به عنوان تولیدکننده خود اتومبیل است. مدت‌هاست که این شرکت مخفیانه در حال کار روی پروژه خود موسوم به اپل کار است و اخیراً گزارش شده که در حال مذاکره با چند شرکت خودروسازی ژاپنی برای همکاری در تولید است.

بعد از آن نوبت به هواوی رسید که از علاقه خودش برای حضور در صنعت اتومبیل بگوید. و اکنون خبر رسیده است که شیائومی نیز وارد این بازار خواهد شد. گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد خودرو شیائومی در دست توسعه قرار دارد.

خودرو شیائومی ؛ رقیبی برای اپل کار و اتومبیل هواوی

رسانه‌های چینی به نقل از چندین منبع موثق اخیراً متوجه شده‌اند که شیائومی در حال کار روی توسعه اتومبیل خودش است، اما جزئیاتی از این پروژه و هدف نهایی آن در دست نیست. منابع می‌گویند پارامترهای متغیری در اینجا وجود دارد و هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. یکی از افرادی که نزدیک به شیائومی است می‌گوید که این پروژه مستقیماً توسط بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، لی جون مدیریت می‌شود. هرچند هنوز شیائومی واکنش رسمی به این موضوع نداشته است.

لی جون در سال ۲۰۱۳ دو مرتبه با ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بزرگ تسلا در ایالات متحده دیدار کرد. از همان زمان بحث علاقه شیائومی به حضور در حوزه خودروسازی مطرح شد و اکنون به نظر می‌رسد علاقه آن‌ها برای حضور در این صنعت بیشتر هم شده است. در این گزارش آمده است که رکود در بازار گوشی‌های هوشمند باعث علاقه‌مندی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری به متنوع ساختن محصولاتشان شده است. به این باید افزایش محبوبیت روز افزون وسایل نقلیه الکترونیکی هوشمند را هم اضافه کرد.

بنابراین اگر این کمپانی بخواهد حضور خودش در بازاری که تاکنون تجربه‌ای در آن نداشته را گسترش ببخشد، به خصوص در زمینه سخت افزار الکترونیکی اتومبیل‌ها تیم تحقیق و توسعه خودش را تشکیل دهد، نباید متعجب شویم.

همانطور که گفته شد تا بدین لحظه شیائومی هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع نشان نداده است. بنابراین ممکن است که کل این گزارش شایعه‌ای بیش نباشد. منتظر خبرهای بیشتری از پروژه احتمالی خودرو شیائومی باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*