نتایج تست دوربین سلفی ZTE اکسون 20 5G: دوربین زیر نمایشگر تعریفی ندارد!

چندی پیش، گوشی Axon 20 5G طلسم‌شکنی کرد و با دوربین زیر نمایشگر وارد بازار شد. اما نتایج تست دوربین سلفی ZTE اکسون 20 در DxOMark نشان می‌دهد این فناوری هنوز جای کار دارد.

دوربین سلفی ZTE اکسون 20 5G با کسب فقط 26 امتیاز، جایگاه مناسبی در رتبه‌بندی DxOMark به دست نیاورد. این را مثلا مقایسه کنید با دوربین سلفی شیائومی می 10 اولترا که 88 امتیاز کسب کرد. البته صدرنشین فهرست، هواوی میت 40 پرو با 104 امتیاز است.

بر اساس تست‌های انجام شده، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Axon 20 دچار مشکلاتی است که از کیفیت تصاویر می‌کاهند. در عوض، اکسپوژر و فوکوس نسبتا مناسبی دارد. به طور تفکیکی، 10 امتیاز برای عکاسی و 51 امتیاز در مقوله فیلم‌برداری به این دوربین رسید.

از بارزترین نکات منفی باید به دامنه دینامیک محدود و اکسپوژر ضعیف در محیط‌های کم‌نور اشاره کنیم. جای تعجب هم ندارد؛ چرا که دوربین سلفی گوشی، پشت صفحه نمایش پنهان شده است. دقت رنگ و بالانس سفیدی هم اصلا راضی کننده نیست.

هنگام ضبط ویدیو، دوربین سلفی کمی بهتر عمل می‌کند؛ اما باز هم در جدول DxOMark جزو فانوس به دست‌ها است. مشکلاتی از قبیل دامنه دینامیک پایین، تغییر رنگ و نویز بالا اینجا هم وجود دارد.

شاید زد تی ای راهی نوآورانه برای پنهان کردن دوربین سلفی و طراحی تمام صفحه پیدا کرده باشد؛ اما برای ویدیو چت نباید چندان روی اکسون 20 5G حساب باز کنید.

انتظار می‌رود نسل دوم دوربین زیر نمایشگر در زد تی ای اکسون 30 5G با پیشرفت‌هایی همراه باشد؛ هر چند که باید منتظر ماند و در عمل دید!

تست دوربین سلفی ZTE اکسون 20

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*