سایت 5G

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل 3 اسفند در شیراز راه‌اندازی می‌شود

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل یکشنبه 3 اسفند 99 در شیراز راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان این شهر از اینترنت پر سرعت 5G در شبکه کاربردی و واقعی ایرانسل بهره‌مند شوند.

پس از راه‌اندازی چهارمین سایت 5G ایران و ایرانسل در تهران، این اپراتور قصد دارد پنجمین سایت نسل پنجم تلفن همراه را در روز یکشنبه 3 اسفند 99 در محل سایت 5G ایرانسل در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی شیراز راه‌اندازی کند. در مراسم افتتاح این سایت، مهندس حسین فلاح جوشقانی (معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، دکتر بیژن عباسی‌آرند (مدیرعامل ایرانسل)، دکتر عنایت‌الله رحیمی (استاندار فارس)، آیت‌الله دکتر لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع)، امام‌جمعه شیراز و نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، مهندس حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از مقامات استانی و محلی حضور خواهند داشت.

اپراتور ایرانسل از سال 95 مطالعه روی نسل پنجم تلفن همراه را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و توانست برای اولین بار در ایران در سال 96 مدلی از شبکه کامل 5G را آزمایش کند. این اپراتور در اول مرداد 99 اولین سایت تجاری 5G در ایران را طی همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ICT راه‌اندازی کرد. چند روز پس از آن نیز در تاریخ 7 مرداد 99 شاهد راه‌اندازی دومین سایت 5G ایرانسل در ساختمان مرکزی این اپراتور بودیم که این سایت توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در حضور خبرنگاران افتتاح شد.

ایرانسل سومین سایت 5G خود را نیز در 21 آبان سال جاری در دانشگاه تربیت‌مدرس و در یک فضای بیرونی (outdoor) راه‌اندازی کرد. این اپراتور اخیرا نیز در 28 بهمن 99 توانست چهارمین سایت 5G ایران و خود را در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یک ارتباط ویدیویی افتتاح کند.

راه‌اندازی پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل در شیراز

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل فردا در شهر شیراز راه‌اندازی خواهد شد تا همانند سایت آب و آتش شهروندان شیرازی بتوانند از آن استفاده کنند. با راه‌اندازی این سایت، آن دسته از کاربرانی که گوشی موبایل آنها از نسل پنجم تلفن همراه پشتیبانی می‌کند، قادرند با اتصال به این سایت از سریع‌ترین نسل اینترنت جهانی بهره‌مند شوند. کاربرانی که موبایل آنها قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را نداشته باشد نیز این امکان را دارند تا از طریق Hotspot مودم 5G ایرانسل در این سایت به شکل وای فای به شبکه 5G متصل شوند.

گفتنی است طی همکاری موفق اپراتور ایرانسل و شهرداری شیراز در اجرای پروژه فیبرنوری و شهر هوشمند، شیراز به عنوان اولین مقصد 5G ایرانسل پس از تهران انتخاب شد و با همکاری شهرداری شیراز و اختصاص فضای مناسب برای راه‌اندازی سایت توسط ایرانسل در نزدیکی بافت تاریخی این شهر، سایت 5G ایرانسل فردا یکشنبه 3 اسفند 99 در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی شیراز افتتاح می‌شود تا شهروندان شهر حرم اهل‌بیت و مهد تمدن، هنر و ادب از خدمات این سایت بهره‌مند شوند. تاکنون تست‌های سرعتی در بازه دانلود بین ۳ تا ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه در شبکه 5G ایرانسل به ثبت رسیده است.

پخش زنده مراسم

در ساعت ۱۳ امروز سه اسفند 99 از طریق اینستاگرام رسمی ایرانسل می‌توانید مراسم راه‌اندازی پنجمین سایت 5G ایرانسل در شیراز را تماشا کنید:

https://instagram.com/irancell

ایرانسل به دنبال راه‌اندازی ششمین سایت 5G خود در جزیره کیش

اپراتور ایرانسل طبق یک برنامه‌ریزی دقیق قصد دارد در اسفند 99 ششمین سایت 5G خود را در جزیره کیش راه‌اندازی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*