حریم خصوصی جدید واتساپ

تنبیه واتس اپ برای افرادی که با شرایط حریم خصوصی جدید واتساپ موافقت نمی‌کنند

چندی پیش بود که به روزرسانی بحث برانگیزی برای WhatsApp رخ داد. اکنون، این نرم افزار، توضیح می‌دهد که اگر با شرایط حریم خصوصی جدید واتساپ موافقت نکنید، چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ماه ژانویه بود که واتساپ اعلام کرد که کاربران باید با شرایط و قوانین جدیدی در مورد سیاست حریم خصوصی این نرم افزار موافقت کنند. این خبر، با واکنش گسترده کاربران مواجه شد. این موضوع باعث شد کاربران فکر کنند که فیس بوک به محتواهای ارسالی آن‌ها دسترسی پیدا خواهد کرد. شاید این موضوع برای واتساپ رخ ندهد، اما قبلا این شرایط برای پیام‌رسان فیس بوک نیز وجود داشته اما هیچ واکنشی از سوی کاربران دریافت نکرده است.

این نکته را باید بگوییم که حتی بعد از اعمال شرایط حریم خصوصی جدید واتساپ، نرم‌افزارهای دیگر در مورد دسترسی به محتوای پیام‌های شما امنیت بیشتری ندارند. به هر حال بعد از واکنش‌های شدید و انتقال کاربران به سمت نرم‌افزارهایی مانند تلگرام، شرکت متعلق به فیس بوک تغییر را به تعویق انداخت. ابتدا قرار بود سیاست جدید از 20 بهمن (8 فوریه) اجرا شود اما اکنون این تاریخ به 25 اردیبهشت (15 ماه می) انتقال داده شده است.حریم خصوصی جدید واتساپ

حال اگر با شرایط و ظوابط جدید WhatsApp موافقت نکنیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ امروز این شرکت گفت اگر شرایط جدید را بعد از 25 اردیبهشت رد کنید، تا چند هفته قادر به دریافت تماس، خواندن پیام و اعلان خواهید بود اما امکان ارسال پیام را دیگر نخواهید داشت.

مشخص نیست پس از این چند هفته چه اتفاقی رخ می‌دهد اما احتمالا طبق سیاست جدید واتس اپ، حساب‌هایی که 120 روز غیرفعال هستند و شرایط جدید را رد کرده‌اند، حذف شوند. بر خلاف تصور عموم مردم، WhatsApp سال‌هاست که فراداده‌ها (Metadata) را با فیس بوک به اشتراک می‌گذارد و تنها چیز جدیدی که بعد از به روزرسانی به آن اضافه خواهد شد، اشتراک گذاری داده‌های معاملاتی و پرداخت است تا به کمک آن، فیس بوک بتواند تبلیغات بهتری را ارائه دهد. پرداخت و معامله از طریق واتس اپ در بسیاری از کشورها در دسترس نیست پس اگر از این ویژگی استفاده نمی‌کنید، نگران شرایط حریم خصوصی جدید واتساپ نباشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. انشالله این واتس اپ هم از بین بره این اپ بی امنیت و حریم خصوص کاربراشم میدزده در اختیار دولت ها شرکت ها میزاره
    یه اپ بی کیفیت