تکنولوژی 6G - نسل ششم شبکه تلفن همراه

آغاز کار اپل در تکنولوژی 6G؛ استخدام نیرو برای توسعه نسل ششم شبکه موبایل

اپل در بخش تکنولوژی 6G شروع به کار کرده است. این کمپانی قصد دارد برای توسعه نسل ششم شبکه تلفن همراه, 6 جی نیرو استخدام کند.

گزارش شده است که اپل و گوگل، نوامبر سال گذشته به اتحاد نسل بعدی شبکه تلفن همراه پیوسته‌اند. این کمپانی‌ها به دنبال پیشرفت نسل بعدی فناوری بی‌سیم، تکنولوژی 6G هستند. ظاهرا اپل قصد دارد در این بخش به صورت جدی‌تری فعالیت کند و اکنون آگهی استخدام جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت واقع در شهر کوپرتینو به دنبال مهندس‌ها و استعدادهایی است که به توسعه فناوری‌های نسل بعدی تلفن همراه کمک کنند.

با توجه به اینکه هنوز در سطح جهانی به طور کامل از 5G استفاده نشده است، با بهره برداری و تحقق 6 جی، چندین سال فاصله خواهیم داشت. در توسعه نسل پنجم، شرکت‌های چینی پیشتاز بودند و به نظر می‌رسد کمپانی‌های آمریکایی از الان در تلاش هستند تا از تکرار این اتفاق در نسل ششم شبکه تلفن همراه جلوگیری کنند.تکنولوژی 6G - نسل ششم شبکه تلفن همراه

در اعلامیه‌هایی که اپل منتشر کرده است، این کمپانی به دنبال افرادی است که ” توانایی تحقیق و طراحی درباره نسل بعدی سیستم‌های ارتباطی بی سیم برای شبکه‌های رادیویی را داشته باشند” و علاوه بر آن ” در مجامع دانشگاهی و صنعتی مربوط به حوزه فناوری 6 جی شرکت کنند”. افزون بر این‌ها، داوطلب فرصتی منحصر به فرد برای کار روی نسل بعدی فناوری نسل بعد بی‌سیم دارد که تاثیر عمیقی بر روی محصولات آینده اپل خواهد داشت. در واقع شما در این نقش، در مرکز یک گروه تحقیقاتی پیشرفته قرار می‌گیرید و مسئولیت بزرگی برای ایجاد فناوری‌های رادیویی دهه آینده خواهید داشت.

کارشناسان معتقدند که استانداردهای نسل 6 تلفن همراه، حدودا تا سال 2030 اجرا نخواهد شد اما اکنون زمان بسیار مناسبی برای شروع تحقیق و توسعه در این بخش است. اپل قصد دارد در این بخش پیشگام باشد و قصد توسعه مودم 6G و محصولات دیگری که از آن‌ها در تلفن‌های هوشمند و ابزارهای دیگر استفاده شود را دارد.

علاوه بر اپل، کمپانی‌های هواوی، ال‌جی، نوکیا و چند کمپانی دیگر آماده تحقیق و توسعه در بخش تکنولوژی 6G هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*