واکسن سینوفارم

هر آنچه که باید از واکسن سینوفارم چین بدانید

250 هزار دوز از واکسن سینوفارم چین طی هفته آینده به ایران وارد خواهد شد، اما این واکسن کرونا چینی چه مشخصاتی دارد و میزان کارایی آن چقدر است؟

بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که وزارت بهداشت برای خرید واکسن انجام داده است، طی هفته آیند 250 هزار دوز از واکسن سینوفارم چین وارد ایران خواهد شد. مراحل تحقیقات این واکسن چینی از زمان شیوع کرونا آغاز شده و در شهریور 99 نیز توانست با موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایشات در امارات مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند. همچنین تا به امروز حدود 20 کشور دنیا این واکسن را خریداری کرده‌اند. در ادامه قصد داریم شما را با مشخصات این واکسن کرونا آشنا کنیم.

واکسن سینوفارم چین از چه روشی ساخته شده است؟

واکسن سینوفارم

واکسن سینوفارم چین همانند واکسن کروناواک شرکت چینی سینوواک بر پایه فناوری سنتی ساخت واکسن توسعه پیدا کرده است؛ در این روش از ویروس غیر فعال شده یا مرده که توانایی تکثیر در سلول‌های انسانی را ندارد استفاده می‌شود تا پاسخ ایمنی مناسبی را در بدن به وجود آورد. طبق اعلام سازمان ملی بهداشت چین، میزان کلی عوارض جانبی این واکسن مشابه سایر واکسن‌های غیر فعال شده خواهد بود و مقدار عوارض جانبی شدید مانند آلرژی آن بسیار کم بوده و در حد 2 در میلیون است.

رسانه‌های چین در اواسط آبان سال 99 اعلام کردند نتایج آزمایش‌های واکسن سینوفارم چین موفقیت‌آمیز بوده است. همچنین رئیس شرکت داروسازی سینوفارم اعلام کرد هیچ یک از افرادی که تا به امروز واکسن کرونا توسعه یافته این شرکت را دریافت کرده و به خارج از کشور نرفته‌اند، به این ویروس مبتلا نشده‌اند. همچنین طبق اعلام رئیس شرکت سینوفارم تاکنون هیچ عارضه جانبی جدی در افرادی که این واکسن را دریافت کرده‌اند مشاهده نشده است.

میزان کارایی

افراد باید این واکسن چینی را همانند سایر واکسن‌ها در دو دوره دریافت کنند. کارایی این واکسن 79 درصد گزارش شده که از واکسن آسترازنکا نیز بیشتر است. یکی از مزیت‌های مهم این واکسن نسبت به رقبا این است که به دمای خیلی پایین برای نگهداری نیازی نخواهد داشت که چنین موضوعی انتقال و نگهداری آن را آسان خواهد کرد. سازمان جهانی واکسن، واکسن سینوفارم چین را جزو 10 واکسن برتر جهان برای مقابله با کرونا معرفی کرده است.

انجام واکسیناسیون کرونا با واکسن سینوفارم در چین

واکسن سینوفارم

لیو جینگژن، رئیس شرکت سینوفارم اعلام کرد واکسن توسعه یافته این شرکت به دیپلمات‌های اعزامی، دانشجویان، کارمندان اعزامی پروژه‌های ساختمانی، کارکنان کمپانی‌های مختلف چینی مانند شرکت ملی نفت چین، شرکت پتروشیمی چین و شرکت هواوی تزریق شده است و در آن زمان میزان واکسیناسیون افراد با این واکسن به بیش از 1 میلیون نفر رسیده است.

ادامه فرایند آزمایش‌های بالینی واکسن 

تمام واکسن‌های کرونا که در کشورهای مختلف در حال تزریق به افراد هستند دارای مجوز استفاده اضطراری بوده و همچنان با انجام فرایند واکسیناسیون مراحل آزمایش‌های بالینی آنها نیز در حال انجام است. این واکسن چینی هم در 10 کشور نظیر امارات، مصر، اردن، پرو و ‌آرژانتین با حدود 60 هزار داوطلب در حال انجام آزمایش‌های بالینی است تا از کارایی آن اطمینان بیشتری به دست آید. گفتنی است شرکت سینوفارم دو کارخانه در چین احداث کرده است تا بتواند میزان تولید این واکسن را به 200 میلیون دوز واکسن در سال برساند.

مشتریان واکسن چینی

طبق اطلاعات منتشر شده از کشورهای مشتری این واکسن چینی می‌توان به برونئی، نپال، فیلیپین، میانمار، کامبوج، لائوس، سریلانکا، مغولستان، سرزمین‌های اشغالی، مصر، مراکش، مجارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین، پاکستان، شیلی، پرو، بحرین، امارات و برزیل اشاره کرد. همچنین دولت امارات تا به امروز 3 میلیون دوز از این واکسن را خریداری کرده است. علاوه بر این امارات قصد دارد در سال جاری 100 میلیون دوز واکسن سینوفارم چین را تولید و به بازارهای کشورهای عربی صادر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*