ساعت کاسیو

چگونه ساعت کاسیو اصل را از تقلبی تشخیص بدهیم؟

کاسیو یکی از پرطرفدارترین برندهای جهان است که بسیاری علاقه دارند حداقل یک مدل از ساعت‌های آن را به دست ببندند، همین طرفداران بی‌شمار باعث شده، برخی افراد سودجو تلاش کنند نمونه‌های تقلبی این ساعت را ارائه کرده و از علاقه مردم برای پر کردن جیب‌های خود استفاده کنند.

کاسیو که به دلیل سابقه طولانی و ارائه ساعت‌های زیبا و باکیفیت به شهرت رسیده است طی سال‌های اخیر با این افراد که قصد مخدوش کردن اعتبار آن را دارند درگیر است. در این مطلب تلاش می‌کنیم راهکارهای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی را به شما آموزش دهیم تا فریب کلاهبرداران را نخورید.

کاسیو چگونه به شهرت رسید؟

CASIO

Casio یک برند مشهور ژاپنی است که بیش از 50 سال قدمت دارد و در کنار انواع ساعت مچی محصولات متنوع دیگری مثل ماشین حساب، دوربین دیجیتال و کامپیوترهای اداری را هم وارد بازار کرده است.

این برند پس از ویرانی‌های جنگ جهانی نقش مهمی در شکوفایی کشور ژاپن داشته و یکی از اعتبارهای این کشور به شمار می‌رود. کاسیو با تلاش مدیران و کارکنان سخت کوش خود تواند پابه‌پای برندهای مطرح سوئیسی پیش برود و به شهرت برسد. موسس این شرکت یک مهندس و کارآفرین ژاپنی بود که ذهن بسیار خلاقی داشت. او به همراه برادرهایش توانستند بعد از فراز و نشیب‌های زیادی که سپری کردند تقریبا در حدود 60 سال پیش، شرکت کامپیوتری کاسیو را با ساخت اولین ماشین حساب تمام الکترونیکی جهان تاسیس کنند.

بله این شرکت کارش را نه با ساعت مچی، بلکه با ماشین حساب الکترونیکی شروع کرد و محصولات دیگری هم تولید نمود که به آن‌ها اشاره کردیم. البته که پیشرفت‌های گسترده‌ای هم در همه زمینه‌ها داشتند. اما چیزی که اینجا بیشتر از بقیه برای ما اهیمت دارد همان ساعت کاسیو می‌باشد که سهم عمده‌ای از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

دلیل موفقیت این برند ارائه ساعت‌های باکیفیت است که به شیوه نوآورانه و خاص به بازار عرضه شدند. تنوع مدل‌های کاسیو زیاد است و تقریبا می‌تواند تمام سلیقه‌ها را به راحتی پوشش بدهد. برخی از مردم به حدی روی این برند تعصب دارند که حاضر نیستند به سراغ ساعت‌هایی از دیگر برندها بروند و این حاصل نمی‌شود مگر با ارائه محصولاتی در سطح جهانی که از زمان خود جلوتر است.

به طور کلی ساعت‌های کاسیو خیلی گران‌قیمت و دور از دسترس نیستند و این یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. کیفیت باتری، جنس بند، نوع موتور، سال تولید و مدل از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت محصولات این برند است، اگر با ویژگی‌های برند و قیمت اصلی آن آشنایی داشته باشید احتمال اینکه ساعت تقلبی بخرید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

راه‌های تشخیص کاسیو اصل از تقلبی کدام است؟

  1. کاسیو به برند خود و اعتبارش افتخار می‌کند به همین دلیل شما نام برند و لوگوی آن را به وضوح در روی ساعت مچی و پشت آن می‌توانید مشاهده کنید.

اگر نام برند مخدوش شده یا اشکال تایپی دارد قطعا با یک محصول تقلبی روبه‌رو هستید که هیج ارتباطی با اصل آن ندارد. برخی از سودجویان نام محصول یا مدل را روی ساعت می‌زنند و از درج نام برند طفره می‌روند که راهکار خوبی برای شناسایی ساعت‌های فیک است.

  1. شماره مدل ساعت به وضوح قابل مشاهده است، این ویژگی روی تمام ساعت‌های اصل قابل مشاهده است و اگر نتوانید شماره مدل را پیدا کنید قطعا با یک محصول تقلبی روبه‌رو هستید. جایی که باید به دنبال شماره مدل بگردید جعبه ساعت است و معمولا پشت جعبه این شماره به وضوح نوشته شده و مشاهده می‌شود.
  2. بسته‌بندی ساعت‌های کاسیو در شان نام این برند است و از بهترین مواد اولیه تهیه شده و با یک نگاه قابل شناسایی هستند، اگر جعبه و بسته‌بندی کیفیت مناسبی ندارد احتمالا با یک محصول غیر اصل مواجه هستید و بهتر است از خرید آن پرهیز کنید.
  3. دفترچه راهنمای محصول هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شما در شناسایی ساعت کاسیو کمک کند، مدل‌های کپی یا های کپی معمولا دفترچه راهنمای خوب و باکیفیتی ندارند و شما با یک نگاه می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که این دفترچه یک کپی بی‌کیفیت از نمونه اصلی است. راهنمای اصلی این محصول چند زبانه است و یک صفحه دو برگی هم به آن متصل شده، اگر راهنما به زبان چینی بود حتما با یک مدل تقلبی مواجه هستنید.
  4. پشت قاب ساعت یکی از جاهایی است که قبل از خرید باید به دقت آن را بررسی کنید، در این قسمت می‌توانید شماره مدل که کنده کاری شده را مشاهده کنید و نام برند را هم به همراه لوگو به صورت برجسته ببینید. شماره سریال یا (سریال نامبر) را می‌توانید در ساعت شرکت هم وارد کرده و مشخصات ساعت را چک کنید. این شماره هم پشت قاب قابل مشاهده است.
  5. ظرافت و ریزه کاری در طراحی ساعت‌های کاسیو بسیار زیاد است که ساعت‌های فیک معمولا این نکات را رعایت نمی‌کنند، به عنوان مثال انتهای عقربه ساعت‌های کاسیو رنگ جداگانه‌ای دارد و به اصطلاح عقربه‌های آن دورنگ است اما ساعت‌های تقلبی معمولا تک رنگ هستند.
  6. وقتی به نور و رنگ ساعت کاسیو اصل نگاه می‌کنید نباید هیچ نقطه اضافی در آن وجود داشته باشد اما معمولا در نمونه‌های تقلبی نقطه‌های رنگی اضافه‌ای وجود دارد یا رنگ سگک و برخی قسمت‌ها با نمونه‌های اصلی که تصویر آن در سایت شرکت قابل مشاهده است متمایز است.

با خرید از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های رسمی این برند در ایران می‌توانید از خرید محصولات تقلبی پیشگیری کرده و یک ساعت اصل داشته باشید. برخی از نمونه‌های تقلبی به اصطلاح های کپی هستند و از نظر ظاهر هیچ تفاوتی با مدل اصل ندارند اما طول عمر آن‌ها محدود است و به زودی غیر قابل استفاده خواهند بود. اگر قصد خرید ساعت باکیفیت را دارید نباید فریب قیمت‌های پایین‌تر را بخورید، قطعا مدل‌هایی که ارزان هستند نمی‌توانند اصل باشند و احتمالا به دلیل اینکه از سوی کمپانی اصلی ارائه نشده با قیمتی پایین‌تر از آنچه برند تعیین کرده به فروش می‌رسند.

گالری نیک یک فروشگاه اینترنتی تخصصی فروش انواع ساعت‌های مچی و اکسسوری‌های باکیفیت است که کلکسیونی از برترین برندهای محبوب ایرانیان را از نمایندگی‌های اصلی تهیه کرده و یکجا گردآوری کرده تا با چند کلیک و به سادگی بتوانید ساعت دلخواه خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید. برترین مدل‌های ساعت کاسیو در گالری نیک موجود است و شما به راحتی و با خیال آسوده می‌توانید آن‌ها را بخرید.

همین الان به سایت ما سربزنید و ساعت دلخواه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کرده، بدون پرداخت هزینه حمل و نقل در سراسر کشور تحویل بگیرید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*