ایرانسل

ایرانسل و صقا برای ایجاد زیرساخت خودروهای متصل تفاهم‌نامه امضا کردند

ایرانسل و شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) برای ایجاد زیرساخت و پلتفرم خودروهای متصل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

دکتر بیژن عباسی‌آرند (مدیرعامل اپراتور ایرانسل) و مهندس محمدحسین سلیمانیان (مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران) ظهر روز چهارشنبه 6 اسفند 99 در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) در غرفه ایرانسل تفاهم‌نامه همکاری امضا و تبادل کردند. این تفاهمنامه همکاری در حوزه ایجاد زیرساخت و پلتفرم و خدمات مرتبط با خودروی متصل (Connected Car) به امضا رسیده است.

جزئیات تفاهم‌نامه ایرانسل و صقا

اپراتور ایرانسل و صقا طبق این تفاهم‌نامه در حوزه ایجاد زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری مورد نیاز و پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خودروهای متصل بر اساس ویژگی‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های خودروساز و توسعه بازار و زیست‌بوم نوآوری در زمینه خدمات مبتنی بر فناوری‌های مربوطه همکاری خواهند کرد. خودروی متصل به خودرویی گفته می‌شود که با اتصال به یک شبکه ارتباطی قادر است با به اشتراک‌گذاری دسترسی با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند. از این رو امکان بررسی ترافیک مسیر، ارتباط با زیرساخت‌های شهری، نظارت بر مصرف سوخت و بسیاری ویژگی‌های دیگر را ارائه خواهد داد.

گفتنی است اپراتور ایرانسل از سال 1394 در غرفه خود در نمایشگاه بین‌المللی تلکام نمونه‌هایی از خودروی متصل را به نمایش می‌گذارد و طی این سال‌ها آمادگی خود برای ارائه خدمات زیرساختی را به شرکت‌های مربوطه از جمله خودروسازان اعلام کرده است. نمایشگاه تلکام ۹۹ از ۵ تا ۸ اسفند ماه 99 با حضور ایرانسل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*