فوکوس خودکار Dual Pixel Pro

با فوکوس خودکار Dual Pixel Pro در حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ آشنا شوید

حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ به نام ISOCELL GN2 به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro مجهز است که وعده‌های بزرگی را در عمل می‌دهد.

چند روز پیش سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید خود به عنوان نسل جدید حسگر GN1 که سال گذشته معرفی شده بود، رونمایی کرد. این حسگر که ISOCELL GN2 نام دارد، پیشرفت‌های چشمگیری در مقایسه با نسل قبل خود دارد که باعث اختلاف چشم‌گیری در عملکرد این دو شده است.

مشخصات فنی این حسگر عبارتند از:

  • حسگر بزرگ ۱/۱.۱۲ اینچی با اندازه پیکسل‌های فیزیکی ۱.۴ میکرونی (در مقایسه با حسگر ۱/۲.۳ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 در گوشی‌های وان پلاس ۹ و فایند ایکس ۳)
  • عکس‌های ۵۰/۱۰۰ مگاپیکسلی
  • حالت پیشفرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی با تقسیم به پیکسل‌های بزرگ ۲.۸ میکرونی
  • فناوری جدید فوکوس خودکار Dual Pixel Pro با فازهای فوکوس چپ/راست و بالا/پایین
  • فناوری کارآمد Staggered-HDR و Smart ISO Pro با دامنه دینامیکی بهبود یافته
  • فیلمبرداری اسلوموشن ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای 4K

فوکوس خودکار Dual Pixel Pro و قابلیت Staggered-HDR

فناوری فوکوس خودکار جدید سامسونگ “Dual Pixel Pro” نام دارد. نبوغ فناوری دوال پیکسل سامسونگ که بعداً توسط دیگر حسگرهای دوربین و گوشی‌سازها تقلید شد، استفاده از تمام پیکسل‌های حسگر برای فوکوس و نه فقط چند پیکسل در مکان‌هایی پراکنده بود. در این فناوری دو دیود نوری عمودی جدا از هم استفاده می‌شود که قادر به ثبت فازهای چپ و راست برای متمرکز کردن در یک نقطه، درست مانند چشم انسان است.

فوکوس خودکار Dual Pixel Pro

بیشتر بخوانید:

دوربین شیائومی می ۱۱ اولترا، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN2 سامسونگ خواهد بود

علاوه بر این، حسگر ۱/۱.۱۲ اینچی ISOCELL GN2 به معنای واقعی بزرگ است و اندازه پیکسل‌های واقعی ۱.۴ میکرون پیکسلی را برای جمع‌آوری نور بیشتر (نه به اندازه پیکسل‌های بزرگ مجازی در حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا که بزرگی آن‌ها ۰.۸ میکرونی بود) ارائه می‌کند.  این حسگر دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی می‌تواند همچنین از حسگرهای مجاور برای ثبت عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های غول پیکر ۲.۸ میکرونی استفاده کند؛ بنابراین این حسگر جدید نه تنها در فوکوس، بلکه در دریافت نور هم بهتر از آنچه در گوشی Galaxy S21 Ultra به کار رفته عمل می‌کند.

علاوه بر این، حسگر جدید سامسونگ از یک فناوری به نام Staggered-HDR برخوردار است. Staggered-HDR یک فناوری HDR چندگانه است که از شاترهای رولی روی آرایه‌های پیکسلی برای برای ثبت چندین فریم در اکسپوژرهای کوتاه، میانی و طولانی استفاده می‌کند. این فناوری نه تنها به گوشی‌های گلکسی اجازه می‌دهد صحنه‌هایی با دامنه دینامیکی پیچیده که دارای نور و سایه‌های زیادی هستند را ثبت کنند، بلکه ۲۴ درصد مصرف انرژی کارآمدتری در مقایسه با فناوری HDR کنونی در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ را ارائه می‌کنند. بنابراین این دوربین حتی با باتری گوشی هم مهربان‌تر برخورد می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*