رانا پلاس 6 دنده پانوراما

رانا پلاس 6 دنده پانوراما معرفی شد+عکس، مشخصات و امکانات

رانا پلاس 6 دنده پانوراما معرفی شد. رانا پلاس جدید نسبت به قبل از لحاظ فنی و ساختاری تغییر پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات رانا پلاس پانوراما آشنا می‌شویم.

ظهر روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو از رانا پلاس 6 دنده پانوراما در شرکت نیرو محرکه استان قزین پرده برداشت. شرکت نیرو محرکه می‌تواند به صورت روزانه 400 دستگاه گیربکس 6 دنده دستی را به تولید برساند و از این هفته نیز تولید روزانه 6 دستگاه رانا پلاس پانوراما با این سیستم انتقالی قدرت شروع خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد نسخه جدید رانا پلاس در سال 1400 روانه بازار می‌شود.

مشخصات رانا پلاس 6 دنده پانوراما

رانا پلاس 6 دنده پانوراما

رانا پلاس 6 دنده پانوراما از موتور TU5 پلاس 4 سیلندر 16 سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه مدل بومی EC5 محسوب می‌شود و به فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها (CVVT) مجهز است. علاوه بر این، این پیشرانه از پمپ روغن متغیر، سیستم جرقه‌زنی قوی‌تر، پاشش سوخت متفاوت برخوردار بوده و این موتور 1.6 لیتری می‌تواند نسبت به قبل مصرف سوخت و استهلاک کمتری را به همراه داشت باشد. رانا پلاس جدید قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند؛ از این رو نسبت به قبل 5 واحد اسب بخار قدرت بیشتر و 8 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را ارائه می‌دهد.

رانا پلاس 6 دنده پانوراما

گیربکس 6 سرعت دستی یکی از ویژگی‌های اصلی این خودرو محسوب می‌شود که قدرت تولیدی از موتور TU5 پلاس را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این گیربکس در سرعت‌های بیش از 100 کیلومتر بر ساعت حدود 20 درصد دور موتور کمتری را روی موتور اعمال خواهد کرد و حداکثر سرعت این خودرو را افزایش خواهد داد. از سایر ویژگی‌های این گیربکس می‌توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش نفوذ صدا به کابین، مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر اشاره کرد.

رانا پلاس 6 دنده پانوراما

شرکت ایران خودرو به جای فرمان هیدرولیک از فرمان کمکی برقی (EPS) در رانا پلاس جدید استفاده کرده است که علاوه بر ایجاد حساسیت دقیق‌تر و نرمی بیشتر سامانه فرمان‌پذیری، باعث کاهش استهلاک و مصرف انرژی این بخش می‌شود. با حذف پمپ هیدرولیک از محفظه موتور این خودرو برای تعمیرات فضای مناسبی ایجاد شده و همچنین با نصب موتور TU5 پلاس چیدمان پیشرانه نیز تغییر یافته است.

رانا پلاس 6 دنده پانوراما

رانا پلاس پانوراما از ساختاری مشابه پژو 207 آی صندوقدار پانوراما بهره می‌برد و در این خودرو طراحان اتصال‌های مربوطه به ستون‌های A و B و C را تغییر داده‌اند. اکنون آنتن رادیویی این سدان کلاس B در انتهای سقف نصب شده است الگوی سقف شیشه‌ای و شیشه جلوی این خودرو مشابه خانواده پژو 207 آی پانوراما است.

رانا پلاس 6 دنده پانوراما

رانا پلاس فعلی و نسخه جدید از لحاظ امکانات و سطح ایمنی تفاوتی ندارند. در واقع ایران خودرو در رانا پلاس جدید نسبت به قبل تغییرات فنی و ساختاری در نظر گرفته است. از امکانات رانا پلاس جدید می‌توان به کروز کنترل، دو کیسه هوا، سقف پانوراما ثابت با سایه بان دستی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دیفرانسیل جلو، صندلی‌های تاشو عقب، فرمان کمکی برقی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ترمز ABS، EBD و BA، سنسور پارک عقب، تهویه دستی، تریم داخلی پارچه و بلوتوث اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*