سرویس eSIM

مدیرعامل ایرانسل از راه‌اندازی آزمایشی سرویس eSIM در شبکه ایرانسل خبر داد

مدیرعامل اپراتور ایرانسل در صفحه شخصی اینستاگرامی خود از راه‌اندازی آزمایشی سرویس eSIM در شبکه ایرانسل خبر داد.

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل اپراتور ایرانسل در صفحه شخصی اینستاگرامی خود از راه‌اندازی آزمایشی سرویس eSIM در شبکه ایرانسل خبر داد. مدیرعامل ایرانسل در این پست اینستاگرامی بیان کرد سرویس eSIM یا embedded Subscriber Identity Module یک نوع سیم کارت است که در داخل دستگاه هوشمند نصب می‌شود و برخلاف سیم کارت‌های نسل قبل یعنی مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم نمی‌توان آن را تعویض کرد. وی افزود کارخانه سازنده این سیم کارت را به صورت تراشه‌ای الکترونیکی و در ابعاد کوچکتر روی مادربورد دستگاه نصب می‌کند و فعال‌سازی آن از سوی اپراتور به شکل نرم افزاری و از راه دور انجام خواهد شد.

راه‌اندازی آزمایشی سرویس eSIM در شبکه ایرانسل

سرویس eSIM

مدیرعامل اپراتور ایرانسل در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشت:

کاربرد eSIM در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، علاوه بر آن که باعث افزایش ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزارهای ضد آب و ضد غبار می‌شود، در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) و اینترنت اشیا (IoT) نیز اهمیت به‌سزایی دارد و می‌توان آن را به‌عنوان پیشران توسعه صنعت اینترنت اشیا دانست.

عباسی‌آرند در ادامه از مزایای استفاده از سرویس eSIM به تسهیل در اتصال و فعال‌سازی، امکان استفاده از ارتباطات بی‌سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌های هوشمند از جمله گجت‌‎های پوشیدنی، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به توزیع و فروش سیم کارت اشاره کرد.

مدیرعامل اپراتور ایرانسل در ادامه این پست اینستاگرامی خود نوشت این سرویس کارایی بالایی را برای سازندگان ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامت هوشمند که به شکل دائم با شبکه‌های مخابراتی در ارتباط هستند به همراه خواهد داشت. در حال حاضر در جهان استفاده از سرویس eSIM در برخی از ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های سلامت هوشمند شروع شده و انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک از این سرویس در کلیه دستگاه‌ها به ویژه گوشی‌های هوشمند نیز به کار گرفته شود.

گفتنی است اپراتور ایرانسل در تاریخ 19 مهر 96 برای نخسین بار در ایران طی مراسمی با شعار «مسير اينترنت اشيا با eSIM آغاز می‌شود» با حضور فعالانی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودروسازی پروفایل eSIM خود را مورد آزمایش قرار داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*