رایج ترین مشکلات اپل تی وی

رایج ترین مشکلات اپل تی وی (Apple TV) و راه حل‌های آن‌ها

ممکن است در طول استفاده از اپل تی وی (Apple TV) کاربر با مشکلاتی مواجه شود. ما در این مقاله رایج ترین مشکلات اپل تی وی را معرفی خواهیم کرد.

اپل تی وی (Apple TV) گجت یا دانگلی است که توانایی غنی سازی محتوا را از طریق تلویزیون‌های HD را دارا می‌باشد. ما در این مقاله به معرفی اپل تی وی ۲۰۱۵ پرداختیم و راهنمای کامل و جامعی را به‌منظور نسب و راه‌اندازی این گجت به شما ارائه کرده‌ایم.

اپل تی وی ممکن است مانند دیگر گجت‌ها با مشکل‌های عملکردی خاص و همچنین باگ‌های خاصی همراه شود. ما سعی کردیم تا اصلی‌ترین مشکلات اپل تی وی و همچنین راه حل‌های این مشکلات را به شما معرفی کنیم.

۱- هنگ کردن برنامه

یکی از رایج‌ ترین مشکلات اپل تی وی هنگ کردن برنامه است، این احتمال وجود دارد که در شرایط خاص اپلیکیشن‌هایی که توسط اپل تی وی اجراء می‌شوند هنگ کنند. در این شرایط لازم است تا از آن اپلیکیشن خارج شوید، برای انجام این کار باید روی دکمه Menu اپل تی وی کلیک کنید و آن را نگه دارید، با انجام این عمل ظرف چند ثانیه از اپلیکیشن خارج خواهید شد.

اگر پس از خارج شدن از اپلیکیشن با کندی عملکرد اپل تی وی مواجه شدید به بخش Setting مراجعه کنید، ابتدا گزینه System را انتخاب کنید و سپس گزینه Restart  را انتخاب کنید؛ با انجام این کار اپل تی وی فورس ریستارت می‌شود و به احتمال فراوان مشکل آن برطرف خواهد شد.

۲- کند شدن اپل تی وی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات اپل تی وی کند شدن این گجت است، برای برطرف شدن این ایراد بهتر است که دستگاه فورس را ریستارت کنید. برای انجام این عمل باید ابتدا وارد بخش Setting و سپس System شوید و در نهایت گزینه Restart را انتخاب نمایید.

رایج ترین مشکلات اپل تی وی

۳- کار نکردن (بریک شدن) این برنامه

اگر اپل تی وی شما به‌طور کامل از کار افتاده است یا اصطلاحا بریک شده است، شما می‌توانید با استفاده از کابل ‌USB و وصل کردن اپل تی وی به کامپیوتر و ریستور کردن اطلاعات آن از آیتونز (iTunes) این مشکل را برطرف کنید. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از طریق یک کابل مناسب، اپل تی وی را به کامپیوتر خود متصل نمایید.
  2. برنامه آیتونز را اجراء کنید.
  3. از قسمت Devices Menu یا منوی دستگاه‌ها، اپل تی وی را انتخاب کنید.
  4. گزینه Restore Apple TV را انتخاب کنید.

اکنون منتظر بمانید تا اطلاعات اپل تی وی ریستور شوند، سپس برای بار دوم آن را به تلویزیون وصل کنید و عملکردش را آنالیز کنید، با انجام این عمل مشکل کارنکردن این گجت برطرف خواهد شد.

۴- پیدا کردن شماره سریال دستگاه

دلایل خاصی وجود دارد که باعث می‌شود شما نیازمند به پیدا کردن شماره سریال (Serial Number) اپل تی وی خود شوید، برای انجام این کار می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

  1. اگر اپل تی وی شما روشن می‌شود،وارد قسمت Setting شوید و سپس به قسمت About و General وارد شوید. برای دریافت شماره سریال ریموت نیز می‌توانید به قسمت Setting وارد شوید و سپس گزینه Remotes and Devices را انتخاب کنید و بعد از آن Bluetooth را انتخاب کنید و در آخر روی گزینه Remote کلیک کنید.
  2. اگر اپل تی وی شما بریک شده و روشن نمی‌شود، باید با کابل مناسب آن را به کامپیوتر نصب کنید و سپس برنامه آیتونز iTunes را اجراء کنید، با انجام این کار شماره سریال مک‌بوک‌های اپل نشان داده می‌شود.
  3. اگر توانایی انجام روش‌های مذکور را نداشتید، باید باکس یا بدنه اصلی اپل تی وی را برگردانید و در زیر آن در قسمتی که مهر تأییدیه FCC قرار گرفته، شماره سریال دستگاه‌ را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*