برنامه گلکسی Labs

برنامه گلکسی Labs دسترسی تنظیم فرکانس پردازنده گوشی را می‌دهد

برنامه گلکسی Labs به تازگی عرضه شده و این دسترسی را به کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌دهد تا  فرکانس پردازنده خود را تنظیم کنند.

درواقع این برنامه به افرادی که دارای گوشی‌های سامسونگ هستند اجازه می‌دهد تا هنگامی که پردازنده به دلیل داغ شدن سیستم فرکانس کمتری را اعمال می‌کند، CPU را مدیریت کرده و به نحوی آن را اورکلاک یا آندرکلاک کنید.

برنامه گلکسی Labs

گوشی‌های هوشمند همگی با رسیدن به یک دمای خاص، به صورت خودکار پردازنده را کندتر کرده و سرعت اجرایی را کاهش می‌دهند تا از کارکرد سالم گوشی مطمئن شوند. با این وجود، کنترل روی این نوع از تنظیمات هیچوقت به دست کاربر نبوده و بدون روت کردن گوشی و استفاده از برنامه‌های مخصوص نمی‌توان میزان فرکانس پردازنده را کم یا زیاد کرد.

قابلیت‌های برنامه گلکسی Labs

برنامه گلکسی Labs

این در حالی است که برنامه گلکسی Labs از سال ۲۰۱۶ عرضه شده و مخصوص کاربرانی ساخته شده که قصد ایجاد تغییرات سیستمی در گوشی خود را دارند. برای مثال ابتدا قابلیت‌هایی مانند Battery Guardian و Battery Tracker در این برنامه گذاشته شده بود که به ترتیب شامل ارائه برخی نکات برای ذخیره انرژی و تماشای روند مصرفی باتری خواهد بود.

همچنین ویژگی دیگری که این برنامه دارد، استفاده از حالت Galaxy App Booster خواهد بود که در تست گرفته شده در گوشی گلکسی اس 21، گفته می‌شود که حدود ۱۵ درصد قدرت اجرایی را افزایش خواهد داد که برای تجربه گیمینگ و اجرای بازی‌های سنگین مانند فورتنایت و کالاف دیوتی موبایل فوق‌العاده خواهد بود. البته خود شرکت سامسونگ نیز پیشنهاد کرده که کاربران همیشه یکبار در هفته یا پس از به‌روز رسانی نرم‌افزاری از این قابلیت استفاده کنند تا از نهایت سرعت و بهینه‌سازی در گوشی گلکسی خود بهره ببرند.

به علاوه در کنار این برنامه یک ویژگی دیگر به نام Memory Guardian نیز وجود خواهد داشت که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های در حال اجرا را ببینید و مقدار بیشتری از حافظه رم خود را برای باز کردن چند برنامه به صورت همزمان آزاد کنید.

برنامه گلکسی Labs را می‌توانید از طریق فروشگاه اختصاصی Galaxy Store دریافت و نصب کنید.