کرونای جهش یافته ایرانی

کرونای جهش یافته ایرانی در قزوین شناسایی شد

به‌تازگی نمونه‌ای از کرونای جهش یافته ایرانی در قزوین و مناطق اطراف آن پیدا شده است. قاضی زاده هاشمی در این رابطه توضیحاتی داده است.

نایب رئیس اول مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از پیدایش کرونای ایرانی جهش یافته خبر داد. سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با ابراز تأسف از وضعیت قرمز در استان خوزستان عنوان کرد که شمار مبتلایان در استان خوزستان زیاد است و نزدیک به نیمی از فوت شدگان متعلق به این استان هستند، در صورتی که اگر نظارت بیش‌تری بر این استان می‌شد تعداد فوتی‌ها به ۴۰ نفر کاهش پیدا می‌کرد.

کرونای جهش یافته ایرانی در قزوین

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از پیدایش کرونای جهش یافته در داخل کشور با نام کرونای ایرانی خبر داد و بیان کرد که علاوه بر موتاسیون‌های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، اکنون کرونای جهش یافته ایرانی نیز پدید آمده، البته هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده؛ ولی شواهدی از آن در قزوین و نواحی اطراف قزوین کشف شده است.

نحوه سفرها در عید نوروز

وی درخصوص تصمیم‌گیری در مورد نحوه سفرها در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد که در این جلسه در ارتباط با موضوع مسافرت‌ها و محدویت‌ها مباحثی مطرح شد که نحوه مسافرت چگونه باشد و کدام شهرها آزاد باشد و بالعکس و کدام مناطق تراکم وجود دارد یا ندارد؟ که بنا شد تا قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط با این موضوع‌ها تحقیقات لازم را به عمل بی‌آورد.

کرونای جهش یافته ایرانی

قاضی زاده هاشمی بحث واکسیناسیون را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت واجب است که پرستاران در اولویت واکسیناسیون باشند، به‌ویژه بعضی از پرستارانی که باردار هستند بیش‌تر در معرض خطر قرار دارند و همچنین پرستارانی که با بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارند باید در اولویت طرح واکسیناسیون قرار بگیرند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان عنوان کرد که واکسن‌ها قسمت به قسمت وارد می‌شوند و به همین صورت طبق دستورالعملی که ذکر شده واکسیناسیون انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*