دستگاه پوشیدنی

محققان موفق به ساخت یک دستگاه پوشیدنی شده‌اند که از بدن انسان انرژی می‌گیرد

محققان موفق به ساخت یک دستگاه پوشیدنی شده‌اند که می‌تواند بدون باتری، از انرژی بدن شما نیرو بگیرد و دائم مورد استفاده قرار بگیرد.

یک دستگاه پوشیدنی جدید توسط محققان گروه CU Boulder توسعه پیدا شده که ویژگی‌های جذابی دارد. این دیوایس منحصر به فرد بدن انسان را به یک باتری بیولوژیکی تبدیل می‌کند و از بدن خود کاربر نیرو خواهد گرفت.

به گزارش SciTechDaily، این دستگاه یک گجت پوشیدنی ارزان است که بسط یافتنی است. بدین معنی که می‌توان از آن به عنوان انگشتر، دستبند و انواع لوازم جانبی که پوست بدن انسان را لمس می‌کنند، استفاده کرد. این محصول پوشیدنی از حرارت بدن انسان استفاده می‌کند. به عبارت دیگر آن از مولدهای ترموالکتریک برای تبدیل دمای داخلی بدن به برق استفاده می‌کند.

دستگاه پوشیدنی

جیان لیانگ ژیائو، سرگروه این پروژه و استاد دانشگاه کلرادو بولدر می‌گوید: «ما می‌خواهیم لوازم الکترونیکی پوشیدنی شما را بدون نیاز به باتری تأمین کنیم». این دیوایس می‌تواند از هر سانتی‌متر مربع از پوست بدن انسان، ۱ ولت انرژی تولید کند. این ولتاژ کمتری از آنچه باتری‌های کنونی تولید می‌کنند است، اما همچنان برای تأمین انرژی محصولاتی نظیر مچ‌بندهای تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند کافی است.

دانلود ویدیو

این گجت پوشیدنی همچنین در هنگام آسیب دیدن خودش ترمیم می‌شود و از آنجا که بست یافتنی است، کاملاً بازیافت‌شدنی خواهد بود. این فناوری می‌تواند یک راه جایگزین بهتر برای تبدیل لوازم الکترونیکی است. مسئول این پروژه همچنین می‌گوید: «هر وقت از باتری استفاده می‌کنید، از باتری مصرف می‌کند و در نهایت به تعویض نیاز دارد. نکته خوب در مودر دستگاه‌های ترموالکتریک ما این است که می‌توانید آن را بپوشید و دائم به لطف بدن شما آن همیشه نیرو خواهد داشت».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*