معرفی بازی های پلی استیشن 5

معرفی بازی های پلی استیشن 5

با عرضه پلی استیشن 5 در انتهای سال 2020 دنیای بازی‌های ویدیویی وارد نسل نهم کنسول‌های خانگی شد. در ادامه نگاهی انداختیم به عناوین جدیدی که تا این لحظه برای کنسول PS5 معرفی شده‌اند.

God of War: Ragnarok

سونی در سال 2018 با عرضه God of War روح تازه‌ای در کالبد این مجموعه قدیمی دمید طوری که تا به امروز بیش از 20 میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته است. نسخه 2018 نه فقط از منظر تجاری بلکه از لحاظ هنری هم فوق العاده ظاهر شد و توانست با وجود عرضه Red Dead Redemption 2 ، جایزه بهترین بازی سال را کسب کند. نسخه جدید این عنوان که قرار است برای پلی استیشن 5 عرضه شود ، داستان کریتوس و پسرش را در آخرالزمان دنیای نورث یعنی رگنراک روایت خواهد کرد و به نظر می‌رسد این آخرالزمان در نسخه جدید آغاز شود. بر اساس شواهد God of War: Ragnarok مهم‌ترین پروژه فعلی استودیوهای داخلی سونی باشد طوری که حتی هرمن هالست مدیر استودیوهای پلی‌استیشن از آن به عنوان قابل انتظارترین بازی خود یاد کرد. با توجه به حوادث نسخه قبلی انتظار می‌رود کریتوس و آتریس در این قسمت با ثور ایزد تندر مبارزه کنند. با اینکه هنوز هیچ عکس یا ویدیویی از Ragnarok به نمایش درنیامده اما انتظار می‌رود بسیاری از معماهای قسمت قبل از جمله اینکه چه بلایی بر سر جاینت‌ها آمده و فی از کجا حوادث نسخه 2018 را پیش بینی کرده بود ؛ پاسخ داده شوند. در حال حاضر شایعاتی مبنی بر عرضه احتمالی این قسمت برای پلی استیشن 4 وجود هرچند هنوز هیچ چیز تایید یا تکذیب نشده است. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه داستان بازی خدای جنگ را در بازی سنتر مطالعه کنید.

Ratchet and Clank: Rift Apart

سونی در زمان رونمایی از کنسول PS5 تمرکز ویژه‌ای روی SSD آن و سرعت بالایش داشت. حافظه‌ای که نه فقط برای کاهش لودینگ بلکه قرار است روی طراحی بازی‌های نسل نه هم تاثیرگذار باشد. سند سونی برای این موضوع بازی Ratchet and Clank: Rift Apart است. جدیدترین نسخه مجموعه رچت و کلنک که نه تنها انحصارا برای PS5 عرضه خواهد شد بلکه می‌توان آن را یک شوکیس برای عناوین نسل نهم خواند. مهم‌ترین ویژگی این نسخه عوض کردن دنیاها در کسری از ثانیه است ؛ ویژگی که باعث تحسین میلیون‌ها گیمر شده. در این قسمت رچت و کلنک برای جلوگیری از امپراتوری شیطانی که قصد نابودی بعدهای مختلف را دارد دست به کار می‌شوند. نکته جالب حضور یک شخصیت جدید در این قسمت است ، شخصیتی که به مانند رچت از نژاد لمبکس است. با توجه به اخبار بازی این کاراکتر جدید قابل بازی خواهد بود. به مانند دیگر عناوین انحصاری پرهزینه پلی‌استیشن 5 این بازی هم از ری تریسینگ ، صدای سه بعدی و ویژگی‌های دوال سنس  بهره خواهد برد. گفته شده این بازی با رزولوشن 4K واقعی و سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. همچنین بازی دارای مد دیگری است که اجازه می‌دهد شما با سرعت 60 فریم بر ثانیه با رزولوشن پایین تری – احتمالا 1440P – اجرا خواهد شد. Ratchet and Clank: Rift Apart در تاریخ 21 خرداد 1400 روانه بازار می‌شود.

Astro’s Playroom

سونی تصمیم گرفت با شروع نسل نهم کنسول‌های بازی، یک عنوان رایگان را در اختیار خریداران PS5 قرار دهد. عنوانی با نام Astro’s Playroom که استودیو فرست پارتی ژاپنی Asobi Team وظیفه ساخت آن را برعهده داشت. در حالی که نمایش‌های بازی در سطح متوسطی بود اما محصول نهایی به اثری مهیج و با کیفیت تبدیل شد. این بازی رایگان PS5  در حقیقت شوکیسی برای نشان دادن امکانات کنسول PS5 و مخصوصا کنترلر دوال سنس است. Astro’s Playroom  در حقیقت یک بازی پلتفرمر سه بعدی است که در طول گیم پلی شما را با ویژگی‌های جدید کنترلر PS5 آشنا می‌کند.  محیط بازی نیز خود از ساختار سخت افزاری PS5 الهام گرفته و هر محیط در حقیقت بخشی از سخت افزار را نشان می‌دهد. از CPU و GPU کنسول گرفته تا حافظه SSD.  هر کدام از این چهار دنیا دارای 4 مرحله هستند و شما در این مراحل با Easter egg بسیاری از عناوین مشهور پلی‌استیشن روبرو می‌شوید. در حقیقت Astro’s Playroom یک بازی جذاب برای آن‌هایی است که سال‌ها با قهرمانان کنسول پلی‌استیشن بزرگ شده‌اند و در این بازی می‌توانند با آن‌ها تجدید دیدار کنند. جالب است بدانید ساخت Astro’s Playroom به عنوان یک تک دمو برای نمایش قدرت دوال سنس آغاز شد اما در ادامه خود به بازی مستقل تبدیل شد و حالا خریداران PS5 می‌توانند.

معرفی بازی های پلی استیشن 5

Demon’s Souls

شاهکار هیدتاکا میازاکی پس از گذشت 11 سال ، شانس دوباره‌ای برای درخشش پیدا کرد و این بار کاربران PS5 می‌توانند با گرافیکی چشم گیر آن را تجربه کنند. Demon’s Souls جدید هرچند به شدت شبیه نسخه اصلی آن است که سال 2009 برای PS3 عرضه شده بود اما به لطف سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 حالا بسیاری از کاربرانی که از تجربه این بازی محروم مانده بودند می‌توانند نخستین شاهکار میازاکی را تجربه کنند. بزرگترین نقطه قوت این بازسازی اضافه شدن مد گرافیکی جدید است که اجازه می‌دهد بازی را با رزولوشن 1440P با سرعت 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید. داستان این بازی در قلمرو بالتاریا جریان دارد. سرزمینی که سال‌هاست درگیر یک مه مرموز شده و موجودات شیطانی با تسخیر روح انسان‌ها، زندگی را برای آن‌ها حرام کرده‌اند. اینجاست که قهرمان بی‌نام و نشان داستان، وارد داستان شده و تصمیم می‌گیرد تا اسرار این سرزمین را کشف کند و به ظلم بی‌پایان شیاطین خاتمه دهد. برخلاف اکثر عناوین جریان روز در این بازی خبری از میان پرده و شیوه روایت خطی نیست و این وظیفه شما به عنوان شخصیت اصلی دیمنز سولز است که از اتفاقات شومی که در سرزمین Boletaria پرده بردارد. جالب اینکه تیم سازنده تنها به بخش گرافیک اکتفا نکرده و با تنظیم دوباره موسیقی و اجرای آن در یک کلیسای کاملا آکوستیک شده، روح تازه‌ای به بخش صدا بخشیده است. با اینکه دیمنز سولز هنوز هم عنوانی به شدت دشوار است اما به لطف سرعت 60 فریم بر ثانیه و لودینگ به شدت کوتاه تجربه آن به شدت لذت بخش تر از گذشته است.

Sackboy a Big Adventure

سونی طی نسل هفتم با عرضه بازی Little Big Planet باعث غافل‌گیری مخاطبان شد. در این نسل نهم اما سونی به جای عرضه نسخه چهارم این مجموعه یک عنوان جانبی با نام Sackboy a Big Adventure را در اختیار مخاطبان قرار داد. بازی Sackboy A Big Adventure شباهت بسیاری به Super Mario 3D World دارد که اتفاقا نسخه کامل آن به تازگی برای Nintendo Switch در دسترس قرار گرفته. بازی‌ای که به هیچ‌وجه به رقابت با سوپر ماریو نرفته اما توانسته زیر سایه این غول لوله‌کش، خودی نشان داده و طرفداران پلتفرمر روی PS5 را راضی کند. داستان بازی درباره موجودی عجیب با نام Vex به Craftworld، دنیای آشنای مجموعه LittleBigPlanet حمله کرده و حالا نوبت سک‌بوی است تا با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف او را شکست دهد. هر آن چیزی که از یک پلتفرمر استاندارد و سه‌بعدی انتظار دارید را Sackboy A Big Adventure پیش روی شما قرار می‌دهد. قابلیت‌هایی همچون پریدن، حرکت کردن برای مسافتی کوتاه روی هوا، ضربه زدن به دشمن یا غل خوردن بدون دستکاری خاصی و مشابه با دیگر بازی‌های این سبک در این ساخته Sumo Digital به خوبی پیاده شده‌اند. موزیک‌های مورد استفاده در Sackboy A Big Adventure در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. از قطعه‌های معروف موسیقی روز یا حتی کلاسیک که بگذریم با مجموعه‌ای از موزیک‌های مخصوص بازی می‌رسیم که هر کدام به نسبت اتمسفر و طراحی ظاهری مراحل متغیر بوده و جو لازم را منتقل می‌کنند. سک بوی یک انتخاب عالی برای دوستداران عناوین پلتفرمر است.

معرفی بازی های پلی استیشن 5

Gran Turismo 7

پس از سال‌ها انتظار بالاخره دوستداران مجموعه گرن توریسمو می‌توانند نسخه جدید و اصلی این سری را تجربه کنند. استودیو کهنه کار پولی فونی دیجیتال طی نسل هشتم به جای عرضه نسخه اصلی ، نسخه Gran Turismo Sport را روانه بازار کرد که تمرکزش روی بخش آنلاین بود. همین موضوع سبب شده تا دوستداران این مجموعه 9 سال برای عرضه نسخه هفتم صبر کنند ؛ صبری که سال آینده به پایان خواهد رسید. به گفته یامائوچی ، خالق گرن توریسمو ، بخش تک نفره و کمپین بازی در قسمت هفتم حاضر خواهد بود و سازندگان غافل‌گیرهای جذابی را برای این بخش تدارک دیده‌اند. همچنین مشخص شده که منو شبیه به منو نسخه چهارم است. بخش‌های دیگر همچون Championships ، Driving School ، Tuning Parts Shop ، Used Cars dealership و GT Sport Mode هم در گرن توریسمو 7 حضور دارند. یامائوچی قول یک تحول  عظیم را داده و قرار است  Gran Turismo 7 از ویژگی‌هایی همچون رزولوشن 4K ، سرعت 60 فریم بر ثانیه ، ری تریسینگ ، HDR  ، لودینگ کوتاه و 3D Audio اشاره کرد. در ابتدا قرار بود Gran Turismo 7 تابستان سال 2021 عرضه شود اما به دلیل شیوع کرونا زمان عرضه بازی به سال 2022 موکول شد. طرفداران سونی امیدوارند پس از چند سال بالاخره سری گرن توریسمو بتواند در سطح و اندازه‌های مجموع Forza ظاهر شود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*