کووپارس

آزمایش انسانی واکسن کرونا کووپارس آغاز شد

آزمایش انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا با نام کووپارس که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی توسعه پیدا کرده است، آغاز شد.

آزمایش انسانی واکسن کرونا کووپارس که به عنوان دومین واکسن ایرانی کرونا محسوب می‌شود روز گذشته در تالار حضرت ابوالفضل واقع در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد. این واکسن کرونا توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی توسعه پیدا کرده و در این مراسم به 2 داوطلب تزریق شد.

جزئیات آزمایش انسانی واکسن کرونا کووپارس

کووپارس

واکسن رازی کووپارس 3 مرحله‌ای بوده و شامل دو دوز تزریقی همراه با روش افشانی از طریق بینی (استنشاقی) می‌شود. در نخستین مرحله واکسیناسون کووپارس 2 مرحله 0 و 1 به شکل عضلانی انجام می‌شود تا سیستم ایمنی مرکزی فعال گردد و فقط یک بار واکسن استنشاقی تزریق خواهد شد. همچنین در دفعات بعد که ایمنی آن مشخص شد، می‌توان فقط یک دوز عضلانی تزریق کرد.

محمد حسین فلاح مهرابادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی و سخنگوی پروژه تولید واکسن کووپارس در مراسم آزمایش انسانی این واکسن عنوان کرد در مرحله نخست ۱۳ نفر به شکل انتخابی واکسن کووپارس را دریافت کنند که این افراد ۲۴ ساعت تحت نظارت هتلینگ خواهند بود. وی با اعلام اینکه این 13 نفر طی 7 روز واکسن را دریافت می‌کنند افزود:

بعد از این ۱۳ نفر، گروه دوم ما یعنی ۱۲۰ نفر وارد فاز مطالعه می‌شوند که به ۴ گروه ۳۰ نفره تقسیم خواهند شد. یک گروه کنترل دریافت می‌کنند ۳ گروه دزهای مختلف واکسن را دریافت می‌کنند. ۱۴ روز بعد از پایان تزریق دوم، آنالیز اولیه را انجام می‌دهیم و نتایج ارزیابی اگر نتایج رضایت‌بخش باشد برای کمیته اخلاق سازمان غذا دارو ارسال می‌شود و انشالله وارد فاز دو می‌شویم.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی و سخنگوی پروژه تولید واکسن کووپارس در ادامه بیان کرد برای انجام فاز دوم 2 گروه خواهیم داشت که در یک گروه 250 نفر واکسن را دریافت می‌کنند و گروه دیگر گروه کنترل خواهند بود که واکسنی به آنها تزریق نمی‌شود. وی افزود 35 روز بعد از آخرین نفری که به آزمایش فاز 2 وارد شود، آنالیز صورت می‌پذیرد و مستندات برای دریافت مجوز فاز 3 به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سال بعد به عموم میرسه🚶🏻‍♀️

  2. با اين اوصاف حالا حالاها كار داره…
    ديروز تعداد كشته ها دوباره 3 رقمي شد….نصف مردم پس تلف شدن