رمزارز

شرکت شاپرک از مسدودسازی درگاه‌های ارائه‌دهنده رمزارز خبر داد

شرکت شاپرک با ارسال نامه‌ای به پرداخت یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور اعلام کرد درگاه‌های ارائه‌دهنده رمزارز مسدود خواهند شد.

مسئولان بانک مرکزی مدتی قبل اعلام کردند طبق قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال 98 انجام مبادله رمزارزها مانند بیت کوین در ایران ممنوع است. در همین رابطه نیز مرکز ملی فضای مجازی اخیرا اعلام کرد سایت‌های خرید و فروش بیت کوین در ایران مجوز ندارند. همچنین همتی، رئیس بانک مرکزی نیز مدتی قبل بیان کرد افرادی که به صورت رسمی استخراج رمز ارز را انجام می‌دهند، می‌بایست از آن برای واردات استفاده کرده و مبادله رمزارز میان یکدیگر مجاز نخواهد بود. در واقع مبادله رمزارزها فقط برای استخراج رسمی آنها با هدف واردات بلامانع است، اما معامله این نوع ارز در میان افراد ممنوع است.

از آنجایی که بسیاری از سرمایه‌گذاران در بورس به بازار رمزارزها روی آورده‌اند، رئیس مرکز ملی فضای فضای مجازی در این خصوص عنوان کرد شیب صعودی قیمت رمزارزها به هیچ عنوان قابل تضمین نیست و ورود افراد به این بازار به عنوان ثروت‌اندوزی و خروج سرمایه از کشور به صلاح کشور نخواهد بود.

مسدودسازی درگاه‌های ارائه‌دهنده رمزارز

با تمام موضوعاتی که در خصوص بازار رمزارزها توسط مسئولان بیان شد، شرکت شاپرک با ارسال نامه‌ای به پرداخت یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور اعلام کرد درگاه‌های ارائه‌دهنده رمزارز مسدود خواهند شد.

بخشی از متن نامه شاپرک به شرح زیر است:

ضروری است ضمن دقت در رعایت مستمر عدم ارائه خدمت به کسب‌وکارهای نامتعارف و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران، بلافاصله پس از دریافت این نامه نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی شده که کالا یا خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و الزامات بانک مرکزی ارائه می‌کنند (مانند و نه محدود به فروش رمز ارز، فروش VPN، سایت‌های شرط بندی و قمار و…) اقدام و نتیجه را به شرکت شاپرک اطلاع رسانی کنند.

تصویر نامه شاپرک

رمزارز