کانکتور شارژ جدید آیفون 13

آیفون 13 به جای طراحی بدون پورت، با یک کانکتور شارژ جدید عرضه می‌شود

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد آیفون 13 اپل – Apple iPhone 13 به جای طراحی بدون پورت، با یک کانکتور شارژ جدید مغناطیسی عرضه خواهد شد.

اپل اخیراً حق اختراع جدیدی را در دفتر مالکیت معنوی ایالات متحده به ثبت رسانده است که یک کانکتور هوشمند مغناطیسی جدید را در اشکال مختلفی به نمایش می‌گذارد. البته هنوز خبری از رونمایی رسمی از سوی اپل نیست، اما گمان زده می‌شود که می‌تواند مربوط به کانکتور شارژ جدید آیفون 13 باشد. اپل پیشتر از کانکتور مشابهی با این حق اختراع روی آیپد خودش استفاده کرده که با هدف اتصال کیبورد هوشمند این کمپانی طراحی شده است.

کانکتور شارژ جدید آیفون 13

کانکتور مغناطیسی آیپد

اما تفاوتی بین این کانکتور شارژ با کانکتور مخصوص کیبورد هوشمند روی آیپدها وجود دارد. این پورت جدید بیشتر شبیه کانکتور شارژ رایج روی گوشی‌ها است، در حالی که پورت روی آیپد به شکل سه بریدگی گرد طراحی شده است.

پتنت کانکتور شارژ جدید اپل

کانکتور شارژ جدید آیفون 13

ما تصور می‌کردیم آیفون 13 اپل یک گوشی بدون پورت خواهد بود و فقط با شارژ بی‌سیم کار می‌کند. چندی پیش مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران نزدیک به شرکت اپل ادعا کرده بود که آیفون 13 پرو مکس امسال بدون هیچ‌گونه پورت خارجی عرضه خواهد شد. این افشاگر کمی بعدتر عنوان کرد که آیفون‌های بعدی همگی درگاه لایتنینگ خود را حفظ خواهند کرد و خبری از طراحی بدون پورت یا جایگزین کردن USB-C با لایتنینگ نخواهد بود. اینکه آیا این گزارش‌های منتشر شده واقعیت دارد یا خیر، موضوعی است که رد یا تأیید آن به زمان نیاز دارد.

در حال حاضر اپل شارژر بی‌سیم MagSafe خود با فناوری Qi را روانه بازار کرده است که گوشی‌هایش می‌توانند با آن یا هر شارژر Qi دیگری در بازار به صورت بی‌سیم شارژ شوند. این نشان می‌دهند که همه چیز آماده‌ی عرضه یک آیفون کاملاً بی‌سیم در آینده است.

اگر اپل واقعاً بخواهد آیفون‌های بعدی خودش را با یک کانکتور شارژ جدید مغناطیسی مشابه پتنت‌های ثبت شده‌اش طراحی کند، کابل‌های لایتنینگ جمع‌آوری می‌شوند و باید با ایرپاد سیمی نیز خداحافظی کنیم. همچنین به نظر می‌رسد کابل‌های مخصوص این پورت شارژ کمتر مستعد خم شدن یا پارگی قرار دارند و این یعنی شما دیگر مجبور نیستید زود به زود کابل لایتنینگ گوشی خودتان را تعویض کنید. از تصاویر حق اختراع ثبت شده جدید اپل اینطور به نظر می‌رسد که به لطف طراحی مغناطیسی، در صورت کشیدگی کابل هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد و فوراً از دستگاه جدا خواهد شد. در هر صورت آیفون 13 با شارژ بی‌سیم نیز سازگار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*