واکسن کرونا

کیانوش جهانپور از تامین 180 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان سال 1400 خبر داد

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت تا پایان سال 1400 حدود 180 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تامین خواهیم کرد.

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص طرح جامع واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در کشور عنوان کرد از چهار مسیر موازی در حال تامین واکسن کرونا برای کشور هستیم که با پیگیری از هر چهار مسیر بیش از 180 میلیون دوز واکسن ظرف مدت یکسال در کشور تامین خواهد شد که این مقدار از نیاز کشور نیز بیشتر است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود 4 راهبرد خرید مستقیم، واردات از مسیر ساز و کار کوواکس، تولید مشترک و تولید داخلی را برای تامین واکسن مورد نیاز در دستور کار قرار دادیم و بر اساس یک برنامه یک ساله واکسیناسیون علیه کروناویروس در ایران حتی زودتر از زمان پیش بینی شده انجام خواهد شد.

تامین 180 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان سال 1400

دکتر جهانپور در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تا امروز از مسیر خرید مستقیم و سبد کواکس حدود 21 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری شده که به تدریج وارد کشور خواهند شد. وی افزود البته تولید مشترک 40 میلیون دوز واکسن بر اساس برنامه و امکانات موجود در دستور کار قرار درد که بخشی از واکسن مورد نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه افزود:

همچنین حداقل 120 میلیون دوز واکسن در سال 1400 در داخل کشور در موسسه‌ها و شرکت‌های مختلف، در قالب انتقال دانش فنی و یا تولید کاملا داخلی خواهد شد و جمعا بیش از 180 میلیون دوز واکسن تا پایان سال 1400 تامین خواهد شد که فراتر از نیاز کشور در این برهه خواهد بود.

دکتر جهانپور در پایان خاطرنشان کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی برای رسیدن به نقطه هدف در سال اول واکسیناسیون به 120 میلیون دوز واکسن نیاز خواهیم داشت که البته در بازه زمانی کمتر از یکسال و تا پایان سال 2021 میلادی می‌توانیم این تعداد واکسن را فراهم کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*