خدمات خانگی 5G

وزیر ارتباطات از آغاز ارائه خدمات خانگی 5G خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه ارائه خدمات خانگی 5G در کشور آغاز شد گفت تولید مودم 5G داخلی برای کاهش قیمت و دسترسی آسان کاربران به این خدمات در دستور کار قرار دارد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پایین بودن سرعت اینترنت و عدم توسعه VDSL‌ در کشور عنوان کرد به جای توسعه VDSL به سمت اینترنت خانگی 5G حرکت کردیم و مبین نت نخستین شرکتی است که چنین خدماتی را ارائه خواهد کرد. آذری جهرمی افزود شرکت مبین نت نخستین مجموعه کاری خود را برای ارائه خدمات خانگی 5G در تهران افتتاح می‌کند و به تدریج طی سال آینده نقاط بیشتری تحت پوشش خدمات این شرکت قرار خواهد کرد تا برنامه توسعه اینترنت خانگی به خوبی پیش برود.

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد:

حرکت در مسیر جدید خدمت‌رسانی به مردم را در مجموعه شرکت مبین‌نت چه سهامداران و چه کارکنان که پا در عرصه ارائه خدمتی جدید به مردم گذاشتند، تبریک می‌گویم. شرکت‌های خدمات‌دهنده و وزارت ارتباطات به عنوان سیاست‌گذار و ناظر توسعه ارتباطات در کشور باید به نیاز مردم و بازار توجه کنند و متناسب با آن خدمات خود را گسترش دهند.

تولید مودم داخلی برای ارائه خدمات خانگی 5G 

محمد جواد آذری جهرمی با اعلام اینکه نخستین سایت 5G FWA در مبین نت راه‌اندازی شد گفت در حال حاضر با دو چالش عمده مواجه‌ایم که اولین چالش قیمت مودم محسوب می‌شود. وی افزود هر تکنولوژی جدید در ابتدای حضور خود قیمت بسیار بالایی دارد، از این رو برای اینکه قیمت این تکنولوژی را کاهش دهیم و مصرف آن افزایش پیدا کند، فرایند تولید مودم 5G در کشور را آسان کردیم و شرکت اتصال صنعت میانه تولید مودم 5G‌ را شروع کرده است که نخستین مدل آن نیز برای دریافت تایید سازمان تنظیم مقررات و ارائه به بازار، ارسال شده است. از این رو ما در این عرصه تولید داخل را در دستور کار قرار دادیم.