حمل و نقل کیش

ایرانسل حمل و نقل کیش را هوشمند می‌کند

مدیرعامل ایرانسل پس از افتتاح ششمین سایت 5G این اپراتور در جزیره کیش اعلام کرد قدم بعدی ما هوشمندسازی حمل و نقل کیش است.

ظهر روز سه شنبه 19 اسفند 99 نشست بررسی پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه هوشمند 5G در جزیره کیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد. در این نشست دکتر جعفر آهنگران (سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش)، دکتر سید جلال موسوی (معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری)، دکتر امیر سوداگران (مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش)، دکتر بیژن عباسی‌آرند (مدیرعامل ایرانسل)، دکتر حسن بولوردی (معاون فنی و مهندسی ایرانسل) و نیز جمعی از مدیران سازمان منطقه‌ آزاد کیش حضور داشتند.

گفتنی است در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه چهارجانبه کاربست‌های 5G میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش و ایرانسل با رویکرد طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری بر پایه شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید در چارچوب شبکه ملی اطلاعات امضا گردید و این نشست نیز پیرامون این تفاهم‌نامه برگزار شد. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه ایرانسل روز گذشته ششمین سایت 5G خود را در جزیره کیش افتتاح کرد.

هوشمندسازی حمل و نقل کیش توسط ایرانسل

ایرانسل

این نشست پس از مراسم افتتاح ششمین سایت 5G ایرانسل در جزیر کیش برگزار شد و در آن روند پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی و اجرای پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه 5G در جزیره کیش مورد بررسی و به‌روزرسانی قرار گرفت و طرفین نیز از پیشرفت چشمگیر آن اعلام رضایت کردند. همچنین در این نشست ظرفیت‌های دیگری چون تبدیل جزیره کیش به مرکز تحقیقات نسل‌های جدید ارتباطی، راه‌اندازی خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (NB-IoT) و گسترش همکاری با اپراتور تله‌کیش مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در این نشست گفت:

پس از آن که در مهرماه امسال، توافق‌نامه چندجانبه را با سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات امضا کردیم که یکی از محورهای آن، راه‌اندازی سایت نسل پنج تلفن‌همراه در جزیره کیش بود، خوشبختانه به تعهدمان عمل کردیم و امروز شاهد افتتاح رسمی این سایت بودیم. تلاش می‌کنیم همکاری‌های گسترده‌تری را در حوزه ارتباطی شکل دهیم و سرویس‌های هوشمند را به کیش بیاوریم تا کیش را با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در منطقه آزاد کیش وجود دارد، به جزیره هوشمند تبدیل کنیم.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ایرانسل آمادگی دارد برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی نسل‌های جدید ارتباطی در کیش، امکانات لازم را در اختیار محققان قرار دهد. همچنین حمایت از راه‌اندازی خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا (NB-IoT) و گسترش همکاری با اپراتور تله‌کیش، از دیگر برنامه‌های ایرانسل در حوزه خدمات ارتباطی جزیره کیش است که می‌تواند این جزیره را هوشمند و متمایز کند.

دکتر جعفر آهنگران، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تشکر از حضور و اقدام‌های ارزشمند ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی جزیره کیش اظهار کرد:

ما در جزیره کیش این آمادگی را داریم تا برای گسترش هرچه بیشتر خدمات ارتباطی، تمامی امکانات لازم را در اختیار ایرانسل قرار دهیم که با توجه به تمرکز مدیریت در این جزیره، فضای منحصر به فردی در مقایسه با سایر نقاط کشور در اختیار پیاده‌سازی این امر، قرار دارد.

معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه این مراسم به چابکی ایرانسل در انجام پروژه‌های نوین فناورانه اشاره کرد و از توجه ایرانسل برای در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های ارتباطی لازم در راستای اجرای هر چه سریعتر این تفاهم‌نامه تشکر کرد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه کیش نیز در این مراسم گفت:

اهداف کلی این تفاهم‌نامه با همت شرکت ایرانسل تاکنون بسیار خوب و رضایت‌بخش جلو رفته است و از حضور ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کیش به ویژه راه‌اندازی سایت نسل پنج تلفن‌همراه، تشکر می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*