سری گلکسی S10 سامسونگ

رایج‌ترین مشکلات گلکسی S10 ، S10 پلاس و S10e سامسونگ + راه حل

برای آگاهی از نحوه‌ی رفع مشکلات گلکسی S10 ، گلکسی اس 10 پلاس – Galaxy S10 Plus و گلکسی اس 10 ای سامسونگ – Galaxy S10e با گجت نیوز همراه شوید.

از هنگام عرضه در بهار 2019 اعضای خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ به گوشی های پرطرفداری تبدیل شدند. با طراحی دلپسند، سخت افزار قدرتمند و دوربین‌های توانمند، این محبوبیت جای تعجب هم نداشت. اما هیچ چیز در زندگی بی‌عیب و نقص نیست. بروز مشکلات چه در گلکسی S10 و برادر بزرگ‌ترش؛ و چه در مدل ارزان‌تر اما همچنان خوب گلکسی S10e محتمل است.

سری گلکسی اس 10 سامسونگ

خوشبختانه برای بسیاری از مشکلات، راهکار وجود دارد و در اینجا می‌خواهیم به برخی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

مشکلات گوشی های سری گلکسی S10 سامسونگ

نقص در عملکرد حسگر اثر انگشت

تعدادی از کاربران می‌گویند که حسگر اثر انگشت فقط در 20 درصد مواقع کار می‌کند. برای برخی دیگر نیز هنگام استفاده از آن، پیغامی با این مضمون ظاهر می‌شود: محکم‌تر روی اسکنر فشار دهید!

به نظر می‌رسد آپدیت اخیر، کارکرد حسگر اثر انگشت گلکسی S10 را بهتر کرده باشد؛ اما اگر همچنان با این مشکلات مواجه هستید:

  • محافظ صفحه نمایش را بردارید و ببینید آیا بهبودی حاصل می‌شود؟
  • بد نیست انگشت‌های دیگر را هم امتحان کنید؛ زیرا بسیاری از کاربران، با انگشت شست بهتر نتیجه گرفته‌اند. همچنین توجه داشته باشید که حسگر را با مرکز انگشت خود فشار دهید؛ نه کناره‌های آن!
  • برداشتن تیک حساسیت نمایشگر هم می‌تواند مشکل‌گشا باشد. برای این کار از مسیر Settings > Display > Touch sensitivity switch اقدام کنید.

قطع اتصال بلوتوث هنگام خاموش شدن نمایشگر

قطع ارتباط بلوتوثی، می‌تواند اعصاب خردکن شود؛ به ویژه هنگامی که با هدفون در حال گوشی دادن به موسیقی هستید. بروز این مشکل در سری گلکسی اس 10 هنگام پخش فایل صوتی یا حتی تماس تلفنی، گزارش شده است.

بسیاری از کاربران می‌گویند که در ابتدا اتصال به خوبی برقرار است؛ ولی با خاموش شدن صفحه نمایش، بلوتوث قطع می‌شود و برای اتصال مجدد، باید صفحه دوباره روشن شود.

ریشه مشکل را باید در تنظیمات app optimization گوشی جستجو کنیم که با خاموش شدن صفحه نمایش، برنامه‌ها را غیرفعال می‌کند؛ فارغ از اینکه در حال استفاده از آن هستید یا نه!

اگر این مشکل هنگام استفاده از اپلیکیشن خاصی مانند اسپاتیفای پدید می‌آید؛ می‌توانید این حالت را فقط برای آن اپ، خاموش کنید.

  • برای این کار به مسیر Settings > Apps بروید و روی منوی سه نقطه‌ای در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • از بین گزینه‌های موجود، ابتدا Special access و سپس Optimize battery usage را انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که در لیست کشویی، عبارت All در حال نمایش باشد تا همه اپلیکیشن‌ها ظاهر شوند. سپس از بین آن‌ها، تیک Spotify یا هر برنامه دیگری را که می‌خواهید، بردارید.

اگر قطع ارتباط بلوتوثی در خودرو رخ می‌دهد، باید با ورود به بخش Optimize battery usage، تیک Bluetooth battery management را بردارید.

اتصال ناپایدار به شبکه LTE

با وجود تازگی و جذابیت شبکه 5G، هنوز برای بسیاری از کاربران، 4G بهترین انتخاب در دسترس محسوب می‌شود. بنابراین مشکلات آن هم خیلی آزاردهنده است.

تعداد کم‌شماری از کاربران سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از اتصال ضعیف و ناپایدار به شبکه 4G رنج می‌برند. به ادعای آن‌ها، وب‌سایت‌ها و فایل‌ها به کُندی لود می‌شوند یا حتی شبکه به 3G سوییچ می‌کند.

این مشکل در هنگام استفاده از سرویس دهنده‌های مخابراتی مختلفی گزارش شده است؛ پس تمام تقصیر به گردن اپراتورها نیست. ظاهرا از ابتدای عرضه‌ی گوشی‌ها نیز وجود داشته و همچنان کاربران مورد اشاره، در انتظار یک آپدیت نرم افزاری برای رفع مشکل هستند.

برای بررسی امکان دسترسی به آپدیت جدید، می‌توانید به مسیر Settings > Software update > Download and install رجوع کنید. همچنین تماس با اپراتور تلفن همراه نیز شاید موثر واقع شود.

مشکلات باتری سری گلکسی S10

با باتری بزرگ‌تر در قیاس با نسل‌های پیشین، گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ شارژدهی بهتری دارند. اما برخی کاربران از تخلیه سریع باتری، حتی بدون استفاده از گوشی گلایه کرده‌اند؛ مثلا کاهش 30 درصدی شارژ در طول شب!

البته این مشکل بیشتر در نسخه‌های اگزینوس این گوشی‌ها دیده شده است. کمااینکه به طور سنتی تراشه اگزینوس نسبت به اسنپدراگون، عملکرد ضعیف‌تری در بازدهی باتری دارد.

ظاهرا یکی از عوامل اصلی تخلیه باتری، نقص در کارکرد سنسور مجاورت است که باعث می‌شود صفحه نمایش به طور اتفاقی در جیب یا کیف کاربر، روشن شود.

مشکل دیگر به یک باگ مرتبط است که پس از پایان مکالمه صوتی در اپ‌هایی مانند واتس‌اپ، از ورود به حالت ذخیره انرژی جلوگیری می‌کند. تایید شده است که این باگ فقط در نسخه‌های اگزینوس خانواده گلکسی S10 وجود دارد. اما راهکار چیست؟

برای رفع مشکل سنسور مجاورت، خاموش کردن Always On Display و Lift to Wake توصیه می‌شود.

  • برای این منظور به مسیر Settings > Lock screen بروید و Always On Display را غیرفعال کنید. سپس از مسیر Settings > Advanced features > Motions and gestures همین کار را در مورد Lift to wake انجام دهید.

برای رفع باگ تماس صوتی، فعلا راه حل دایمی وجود ندارد؛ مگر اینکه پس از پایان گفتگو، گوشی را ری‌استارت کنید. یا اینکه اصلا از چنین اپلیکیشن‌هایی برای برقراری تماس صوتی، استفاده نکنید.

داغ کردن سری گلکسی S10

از ماجرای انفجار باتری و بدنام شدن گلکسی نوت 7، کاربران حساسیت بیشتری در بررسی دمای گوشی خود به خرج می‌دهند. البته طبیعی است که گاهی اوقات با لمس دستگاه، گرمای آن را حس کنید؛ اما اگر این حرارت همیشگی باشد، یک جای کار می‌لنگد.

داغ کردن گوشی می‌تواند مشکلات فنی زیادی به بار بیاورد و باعث تخریب باتری شود؛ در گلکسی S10 پلاس، S10 و S10e هم این مشکل توسط بعضی از کاربران گزارش شده است.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، چند راهکار ساده وجود دارد:

  • گوشی خود را از عوامل محیطی گرمازا دور نگه دارید. مثلا تابش مستقیم خورشید!
  • از کار کردن با گوشی هنگام اتصال به شارژر، خودداری کنید.
  • چندین اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا نکنید تا فشار کمتری به دستگاه وارد شود.
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش نیز اقدام موثری است.