باگ اپلیکیشن Call Recorder

باگ اپلیکیشن Call Recorder مکالمات کاربران را به گوش دیگران می‌رساند!

آی او اس یک اپ پرطرفدار برای ضبط مکالمه‌های تلفنی دارد. اما به تازگی مشخص شد که باگ اپلیکیشن Call Recorder اجازه می‌دهد دیگران هم مکالمات شما را بشنوند.

با بیش از یک میلیون بار دانلود از اپ استور، Call Recorder خود را یکی از 20 اپلیکیشن برتر تجاری در بیش از 20 کشور دنیا معرفی می‌کند. اما کسانی که آن را روی گوشی آیفون خود دارند و این اواخر به‌روزرسانی نکرده‌اند، باید نسبت به حذف و دانلود تازه‌ترین نسخه از App Store اقدام کنند. علت هم یک باگ در اپلیکیشن Call Recorder است که اخیرا توسط «اناند پراکاش» کشف شد.

باگ اپلیکیشن Call Recorder

این محقق امنیتی به وجود حفره‌ای در اپلیکیشن پی برد که به افراد سودجو اجازه می‌دهد با دانستن شماره تلفن دیگران، به مکالمه‌های ضبط شده‌ی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

پراکاش با استفاده از ابزاری مانند Burp Suite که برای تست امنیتی برنامه‌ها کاربرد دارد، توانست شماره ثبت شده‌ی خود را در Call Recorder با شماره یک کاربر دیگر عوض کند. با این کار، امکان دسترسی به مکالمات تلفنی دیگران فراهم می‌شود؛ به همین سادگی!

او باگ اپلیکیشن Call Recorder را روز نهم اسفند کشف کرد. در تاریخ 16 اسفند هم این آسیب‌پذیری مرتفع شد و نسخه جدید آن در اپ استور قرار گرفت. در واقع، کاربران باید مطمئن شوند که از نسخه 2.26 یا بالاتر اپ استفاده می‌کنند.

علاوه بر ضبط تماس‌های تلفنی خروجی و دریافتی، Call Recorder امکان ویرایش صداهای ضبط شده و آپلود آن‌ها روی گوگل درایو، دارپ‌باکس، وان درایو و Slack را هم می‌دهد. همچنین توانایی ترجمه صداهای ضبط شده به 50 زبان مختلف را دارد.

ناگفته نماند برای استفاده از آخرین نسخه اپلیکیشن، اپراتور تلفن همراه شما باید از تماس سه طرفه پشتیبانی کند. یک هزینه عضویت هم دارد که در آمریکا، ماهیانه حدود 15 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*