جیپ واگنیر 2022

جیپ واگنیر 2022 معرفی شد؛ بازگشت باشکوه خودرو افسانه‌ای Jeep

جیپ واگنیر 2022 معرفی شد. جیپ به صورت رسمی از مدل‌های واگنیر و گرند واگنیر در سگمنت شاسی بلندهای فول‌سایز پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودروها آشنا می‌شویم.

شرکت جیپ سال گذشته با معرفی کانسپتی از واگنیر اعلام کرد نسخه تولیدی این خودرو افسانه‌ای به‌زودی آماده خواهد شد و اکنون نیز به صورت رسمی شاهد معرفی از جیپ واگنیر 2022 هستیم. این خورد در مدل‌های واگنیر و گرند واگنیر معرفی شده و اکنون در ردیف شاسی بلندهای فول‌سایز قرار می‌گیرد. شرکت جیپ هر دو مدل را در 3 تیپ مختلف شامل سری I، سری II و سری III روانه بازار خواهد کرد که این تیپ‌ها از تودوزی چرمی استاندارد، تا 8 صندلی، بیشترین فضای بار در این کلاس و تعدادی زیادی تکنولوژی‌های کمک‌راننده بهره می‌برند.

مشخصات جیپ واگنیر 2022

جیپ واگنیر 2022

نسخه تولیدی جیپ واگنیر 2022 و گرند واگنیر از لحاظ ظاهری مشابه مدل کانسپت خود طراحی شده‌اند و در این خودروها شاهد همان استایل عمودی با جلوپنجره 8 قسمتی، در پشتی عمودی و پنجره‌های جانبی بزرگ هستیم. طراحان برای هر دو مدل از یک زه کرومی استفاده کرده‌اند که از ستون A شروع می‌شود و با پیش‌روی به سمت بالا و دور زدن سقف خودرو مجددا به انتهای سمت دیگر ستون A می‌رسد. مدل گرند واگنیر از تریم‌های کرومی U شکل در اطراف پنجره‌های جانبی نیز بهره می‌برد. همچین شرکت جیپ برای متفاوت کردن این دو مدل از نوشته WAGONEER روی کاپوت واگنیر و نوشته GRAND WAGONEER در بالای جلوپنجره گرند واگنیر استفاده کرده است. همچنین نام این دو خودروها در پایین درهای جلو آنها نیز به چشم می‌خورد.

جیپ واگنیر 2022

طراحان در کابین جیپ واگنیر 2022 از یک غربیلک فرمان دو پره و دریچه‌های تهویه افقی استفاده کرده‌اند که به نوعی ادای احترام به واگنیر اولیه محسوب می‌شود. به طور کلی کابین این شاسی بلند بسیار مدرن است؛ در این بخش یک صفحه آمپر دیجیتالی به صورت استاندارد ارائه شده است که ابعاد آن در مدل واگنیر 10.3 اینچ و در مدل گرند واگنیر 12.3 اینچ است. یک نمایشگر 10.1 اینچی لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 5 نیز به صورت استاندارد در میانه داشبورد واگنیر قرار گرفته است که یکی از آسان‌ترین سیستم‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. همچنین مشتریان می‌توانند یک صفحه‌نمایش 10.3 اینچی نیز برای کنترل سیستم تهویه و سایر ویژگی‌های رفاهی سفارش دهند که در پایین کنسول میانی نصب خواهد شد.

جیپ واگنیر 2022

گرند واگنیر نیز ضمن مجهز بودن به صفحه‌آمپر بزرگ‌تر 12.3 اینچی از نمایشگر اطلاعاتی سرگرمی بزرگ‌تر 12 اینچی بهره می‌برد. همچنین در سمت راست داشبورد نیز برای سرنشین جلو یک نمایشگر 10.3 اینچی ارائه شده است که چند قابلیت کمک‌راننده را ارائه خواهد داد. به کمک این نمایشگر، راننده روی جاده تمرکز خواهد داشت و سرنشین جلو به جای راننده می‌توانند مواردی چون انتخاب مقصد ناوبری، انتخاب نوع موسیقی و سایر تنظیمات خودرو را انجام دهد. این نمایشگر همچنین به گوشی هوشمند سرنشین جلو متصل می‌شود و با آن می‌تواند مواردی چون پاسخ دادن به ایمیل‌ها، پخش فیلم، بازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را انجام داد.

جیپ واگنیر 2022

مدل گرند واگنیر به شکل استاندارد از صندلی‌های دو ردیف اول خلبانی بهره می‌برد و یک کنسول مرکزی ثابت از ردیف جلو تا ردیف دوم نیز برای این مدل در نظر گرفته است. البته امکان سفارش صندلی‌های نیمکتی برای خانواده‌هایی که تعداد آنها زیاد است نیز وجود دارد که به واسطه آن ظرفیت سرنشین خودرو به حداکثر 8 نفر افزایش پیدا می‌کند. در طرف دیگر جیپ واگنیر 2022 به صورت استاندارد از صندلی‌های ردیف دوم از نوع نیمکتی بهره می‌برد و مشتریان می‌توانند برای آن صندلی‌های خلبانی را نیز سفارش دهند. در گرند واگنیر سرنشینان ردیف دوم برای سرگرمی از دو نمایشگر 10.1 اینچی بهره می‌برند. همچنین برای مدل‌هایی که ردیف دوم آنها صندلی‌های خلبانی است، یک نمایشگر رفاهی 10.3 اینچی نیز در کنسول مرکزی عقب تعبیه شده است.

جیپ واگنیر 2022

جیپ واگنیر 2022 در تمام تیپ‌ها به همراه تیپ I گرند واگنیر به شکل استاندارد از تودوزی چرمی ناپا بهره می‌برند، اما تیپ‌های سری II و سری II گرند واگنیر به چرم لوکس‌تر پالرمو مجهز شده‌اند. وجود تزئینات چوبی و آلومینیومی واقعی در گرند واگنیر باعث شده است تا این خودرو در این سگمنت بتواند با رقبای قدرتمند خود به رقابت بپردازد. همچنین کابین گرند واگنیر از نورپردازی قابل تنظیم بهره می‌برد که در شب فضای زیبایی را به وجود خواهد آورد.

جیپ واگنیر 2022

جیپ واگنیر 2022 و مدل گرند این خودرو دارای 5.435 میلی‌متر طول، 2.123 میلی‌متر عرض، 1920 میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله محوری آنها نیز 3.124 میلی‌متر است. چنین ابعادی حاکی از آن است جیپ واگنیر 2022 و مدل گرند آن نسبت به شورلت تاهو و کادیلاک اسکالید از ۵۳ میلی‌متر فاصله محوری و ۸۴ میلی‌متر طول بیشتری بهره می‌برند. همچنین اگر هر سه ردیف صندلی‌های خانواده جیپ واگنیر به شکل کامل باز باشد، فضای بار 775 لیتر در اختیار مالکان قرار خواهد داشت. صندلی‌های خانواده جیپ واگنیر برای بزرگسالان دارای فضای مناسبی هستند. طبق اعلام شرکت جیپ، این صندلی‌ها فضای سر حدود 990 میلی‌متر و فضای پا حدود 930 میلی‌متر را ارائه می‌دهند.

جیپ واگنیر 2022

جیپ واگنیر 2022 از یک موتور 5.8 لیتری V8 با تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد که قادر است قدتی برابر با 392 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر را ارائه دهد. این پیشرانه از یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند برای این خودرو سه نوع سامانه چهارچرخ محرک را سفارش دهند. این سیستم‌ها شامل Quadra-Trac تمام‌وقت، Quadra-Trac I با گیربکس کمکی دو سرعته و سیستم Quadra-Trac II با گیربکس کمکی دو سرعته و یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی است.

جیپ واگنیر 2022

برای گرند واگنیر یک موتور قدرتمندتر 6.4 لیتری V8 در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 470 اسب بخار و گشتاور 617 نیوتن‌متر را تولید کند. این پیشرانه به شکل استاندارد از گیربکس 8 سرعت اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک Quadra-Trac II بهره می‌برد.

جیپ واگنیر 2022

خانواده جیپ واگنیر یکی از نخستین محصولات استلانتیس محسوب می‌شوند که از دستیار فعال رانندگی بهره می‌برد. این سیستم امکان رانندگی خودکار بدون نیاز به دخالت دست را ارائه خواهد داد و شامل تکنولوژی‌هایی چون حفظ حرکت خودرو در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار برخورد جلو است. هرچند این سیستم با تاخیر برای این خودروها ارائه می‌شود، اما قرار است تا پیش از پایان سال 2021 برای رقابت با سیستم عالی سوپر کروز کادیلاک برای واگنیر سری III و گرند واگنیر عرضه شود.

جیپ واگنیر 2022

مشتریان می‌توانند جیپ واگنیر 2022 و مدل گرند این خودرو را از هم‌اکنون پیش‌خرید کنند، اما نخستین سری از این خودروها در تابستان 2021 به دست مشتریان می‌رسد. قیمت پایه واگنیر 57 هزار و 995 دلار اعلام شده که با توجه به قابلیت‌های چنین قیمتی مناسب است. قیمت مدل پایه گرند واگنیر نیز 86 هزار و 995 دلار در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*