واکسن نوواکس

محافظت ۹۶ درصدی واکسن نوواکس در برابر ابتلا به کرونا

جدید‌ترین مطالعاتی که روی واکسن نوواکس انجام شد نشان داد که این واکسن به‌طور کلی تا ۹۶ درصد از ابتلا به ویروس کرونا پیش‌گیری می‌کند.

نتایج جدید‌ترین تحقیقات مشخص می‌سازد که واکسن نوواکس ، به‌طور کلی ۹۶ درصد از ابتلا به ویروس کرونا پیش‌گیری می‌کند. کارشناسان متوجه شده‌اند که میزان تأثیرگذاری این واکسن بر نوع جهش یافته این ویروس در آفریقا ۵۵.۴ درصد و در برابر کرونای انگلیسی ۸۶.۳ درصد است.

استنلی اریک، مدیرعامل نوواکس اظهار می‌کند که در مطالعه مرحله پایانی که در انگلستان انجام شد، مشخص شده که واکسن نوواکس ۹۶ درصد در برابر سویه اصلی ویروس کرونا و ۱۰۰ درصد در پیش‌گیری از ابتلا شدید به بیماری مؤثر است.

میزان حفاظت واکسن نوواکس در برابر انواع ویروس جهش یافته

تاکنون معلوم نشده است که داده‌های منتشر شده توسط شرکت نوواکس برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده به‌منظور دادن مجوز استفاده اضطراری این واکسن کافی است یا نه. واکسن آزمایشی نوواکس ایمنی لازم را دارا است و ۹۶ درصد از ابتلا به ویروس جلوگیری می‌کند؛ اما اطلاعات آزمایش مشخص می‌سازد که میزان حفاظت در برابر تمامی جهش‌هایی که برای ویروس کرونا اتفاق افتاده است به یک اندازه نیست.

بر اساس آمار رسمی تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱ نزدیک به ۹۵ میلیون دوز واکسن در سراسر دنیا به افراد تزریق شده است. فایزر، آسترازنکا و مدرنا تخمین زده‌اند که تا انتهای سال ۲۰۲۱ توانایی آن را دارند که ۵.۳ میلیارد دوز واکسن را به تولید برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*