اخذ مجوز اینترنت ماهواره ای

شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند با اخذ مجوز اینترنت ماهواره ای بدهند

سخنگوی دولت در اظهارات اخیر خود اعلام کرده است که شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند پس از دریافت مجوز، اینترنت ماهواره ای ارائه بدهند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در ارتباط با نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره ای اظهار کرد که این تکنولوژی یک ضرورت است که در عصر اقتصاد دیجیتال و به‌منظور توسعه صنعت اینترنت اشیاء و همچنین دسترسی به اینترنت در مناطق محروم در تمام دنیا در حال بررسی است.

دولت نیز برای توسعه دسترسی مردم به اینترنت در سیستان و بلوچستان و همچنین بشاگرد از اینترنت اشیاء استفاده کرده است و در سازمان فضایی ایران و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی فضایی، برنامه‌های جدیدی به‌منظور توسعه و همین‌طور همکاری‌های بین‌المللی برای بهره‌برداری از اینترنت ماهواره‌ای، در نظر گرفته شده است.

دولت نگاه تهدیدآمیز به اینترنت ماهواره ای ندارد

تمامی شرکت‌های بین‌المللی می‌توانند بعد از دریافت مجوز، در ایران خدمت‌رسانی کنند و نگاه دولت به این فناوری تهدید محور نخواهد بود. آن طرحی که تحت عنوان مقابله با این تکنولوژی در مجلس به تصویب رسیده بود، نیز بعد از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا به وسیله مجلس شورای اسلامی از قانون حذف گردید.