سامسونگ گلکسی نوت

مدیر سامسونگ: امسال منتظر سری گلکسی نوت نباشید!

مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ اعلام کرد که به دلیل کمبود چیپست، این کمپانی به عدم تولید سری گلکسی نوت – Galaxy Note در سال 2021 می‌اندیشد. او البته وعده‌ی ازسرگیری تولید در سال آینده را داد.

دی جی کو (DJ Koh) در گردهمایی سالانه سهام‌داران سامسونگ از «عدم تعادل شدید» در بازار جهانی محصولات نیمه هادی سخن گفت؛ به این معنی که تقاضا برای تراشه بسیار بیشتر از حجم عرضه است. به گفته‌ی این مدیر اجرایی، سامسونگ بدش نمی‌آید محصولات تازه‌ای را عرضه کند؛ اما به علت شرایط غیر طبیعی بازار تراشه، شاید زمان‌بندی دچار تغییر شود و سری گلکسی نوت در سال 2022 به میدان بازگردد.

البته تنها مشکل، تقاضای بالا نیست. سامسونگ در کنار TSMC یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چیپست در دنیاست؛ ولی اخیرا سرمای شدید و قطع سراسری برق در ایالت تگزاس آمریکا، کارخانه تولید چیپ سامسونگ در شهر آستین را به خاموشی کشاند. حتی با گذشت چند هفته از آن جریان، هنوز تولید به ظرفیت حداکثری نرسیده است.

تحلیلگران معتقدند غیبت سری گلکسی نوت در سال جاری، می‌تواند آمار فروش کمپانی را تا 5 درصد نزولی کند. کاهش درآمد Samsung حتی بیشتر از این خواهد بود؛ زیرا آن‌ها از گران‌ترین گوشی‌های Galaxy محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*