شرکت ریلمی - Realme گوشی ریلمی GT

انتوتو، شرکت ریلمی را به خاطر تقلب در بنچمارک گوشی Realme GT جریمه کرد

شرکت ریلمی – Realme به دلیل تقلب در یادداشت‌های مربوط به قدرت اجرایی گوشی ریلمی GT به مدت 3 ماه از سرویس‌های بنچمارک AnTuTu اخراج شد.

مدت بسیار کوتاهی از عرضه گوشی ریلمی GT می‌گذرد و چنان که به نظر می‌رسد، این دستگاه از نظر قدرت اجرایی و مشخصات فنی بسیار سریع و توانمند نشان می‌دهد. داشتن پردازنده پنج نانومتری اسنپدراگون 888 در این گجت، همراه با ۱۲ گیگابایت فضای رم بدون شک می‌تواند این قدرت را تضمین کند؛ اما اخیرا در یکی از بنچمارک‌های این دستگاه، عددی نشان داده شده که هرگز در سطح یک گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 888 نیست!

تقلب شرکت ریلمی در رقابت سرعت

شرکت ریلمی - Realme گوشی ریلمی GT

در بنچمارک AnTuTu سازندگان گوشی ریلمی GT اعلام کرده‌اند که امتیاز دستگاه جدید آن‌ها از نظر قدرت اجرایی، معادل با 770,221 است؛ درحالی که بهترین گوشی‌های حاضر با این پردازنده تنها امتیازی برابر با 710,000 یا کمی بیشتر یا کمتر را دریافت کرده‌اند.

این مورد باعث شد تا خود مدیران این بنچمارک دست به کار شده و بعد از عرضه Realme GT آن را برای تست خریداری کنند. سپس در تست رسمی آن‌ها، نمره این گجت بسیار بالا و معادل با 750,000 محسابه شد که در جای خود بهترین محسوب می‌شود؛ اما هنگام مقایسه آن با نمونه گرفته شده توسط شرکت ریلمی، دو مشکل پیدا شد.

شرکت ریلمی - Realme گوشی ریلمی GT

مورد اول در تست استفاده چندهسته‌ای از پردازنده دستگاه بود که در آن، گوشی Realme GT به جای استفاده از هسته‌های کوچک در برخی از تست‌ها، از هسته‌های بزرگ خود استفاده می‌کرد که باعث داغ شدن گوشی و در ازای آن، قدرت اجرایی بیشتر می‌شود.

شرکت ریلمی - Realme گوشی ریلمی GT

مشکل دوم در باز کردن و پردازش تصاویر یا همان تست UX دیدن شده بود؛ هنگامی که به جای باز کردن تصویر به صورت کامل و غیرفشرده، نماینده اندرویدی شرکت ریلمی عکس‌ها را کاملا پیکسلی و با ایرادات فراوان (تصویر فوق) پردازش کرده بود که با وجود کار کمتر، سرعت بیشتری را هم به ثبت رسانده بود.

با این حساب، مدیران بنچمارک AnTuTu تصمیم گرفته‌اند تا تمامی نمره‌های این شرکت را به مدت سه ماه پاک کنند؛ حال اگر ریلمی تصمیم بگیرد تا مشکلات نرم‌افزاری دستگاه خود را حل کند، مشکل پس از این سه ماه رفع خواهد شد. در غیر این صورت، ریلمی از میان سازندگانی که گوشی‌های هوشمند را در این بنچمارک تست می‌کند خط خواهد خورد.

به هر حال با اظهارات AnTuTu انتظار می‌رود که ریلمی نیز جوابی را داشته باشد؛ درحالی که مدیران این کمپانی اعلام کرده‌اند که با کمک همین بنچمارک سعی در حل مشکلات دارند. همچین لازم به ذکر است که نسخه بنچمارک AnTuTu به مدل 9 در حال ارتقا بوده و در این ورژن جدید، نوعی حالت ضد تقلب برای جلوگیری از چنین مواردی را خواهد داشت؛ به نحوی که اگر سازندگان تقلب کنند، نمره آن‌ها در نهایت پایین‌تر از حد انتظار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*