بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز که باید تجربه کنید

اگر صاحب حساب کاربری Epic Games Store هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز پرداخته‌ایم؛ آثاری که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند، آن هم بدون اینکه پولی پرداخت نمایید.

چه کسی از بازی رایگان بدش می‌آید، آن هم در دورانی که با توجه به گرانی دلار، خرید بازی کار آسانی نیست. البته شاید بگویید که خریدن بازی‌ها چه لزومی دارد وقتی می‌توان آن‌ها را رایگان دانلود و تجربه کرد. اما فرهنگ خریدن بازی‌ها، به تدریج در حال فراگیر شدن است و در حال حاضر، ایرانی‌های زیادی بر روی استیم یا اپیک حضور دارند که همه آثار محبوب خود را خریداری می‌کنند. با توجه به تخفیف‌های فصلی، خرید آثار آن قدرها هم که فکر می‌کنید، نجومی نیست و در واقع نسبت به گذشت امکان پذیرتر شده. در این میان، بازی های رایگان را نمی توان فراموش کرد، خصوصا عناوینی که از نظر کیفیت، با عناوین پریمیوم هیچ تفاوتی ندارند.

معرفی بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

فروشگاه اپیک گیمز، هر هفته یک یا دو بازی خوب را رایگان می‌کند اما تعدادی اثر فری تو پلی هم دارد که البته همه آن‌ها انحصاری به حساب نمی‌آیند اما به حدی خوب هستند که تعداد طرفداران این پلتفرم را افزایش داده‌اند. مشخصا امکان پذیر نبود که در این مطلب، به تمامی عناوین مجانی اپیک بپردازیم، بنابر این تعدادی از بهترینهای آن‌ها را گلچین کرده‌ایم. ناگفته نماند که فورتنایت به عنوان مهم‌ترین بازی رایگان اپیک، از این فهرست حذف شده، چرا که نیازی به معرفی آن نیست.

– بازی Warframe

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

در این بازی، شما در نقش یک نژاد فضایی به نام تِنو (Tenno) بازی می‌کنید که لباس وارفریم را بر تن می‌کنند. این لباس پیشرفته، قابلیت‌های مختلفی دارد، از جمله ضدگلوله بودن و افزایش سرعت دویدن. در داستان بازی، انسان‌ها باعث فساد در کهکشان شده‌اند و تِنوها آخرین امید برای جلوگیری از این اتفاق هستند. این بازی دارای 12 شخصیت قابل بازی بوده و همان طور که اشاره کردیم، هر کدام قابلیت‌های خاصی دارند؛ بنابر این باید ببینید کدام یک با سبک بازی شما هماهنگ‌تر است.

بخش آنلاین بازی Warframe فوق العاده است و مکانیک‌های زیادی برای مبارزه در اختیار دارید. خوشبختانه وارفریم برای اجرا به سیستم قدرتمندی نیاز ندارد و با یک رایانه یا لپ تاپ متوسط هم می‌توانید آن را اجرا کنید. این بازی بر روی سرویس استیم هم در دسترس قرار گرفته و حتی می‌توانید آن را بر روی کنسول‌های نسل جدید بازی کنید.

– بازی Neverwinter

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

اتفاقات این بازی در دنیای سیاه چال‌ها و اژدهایان (Dungeons & Dragons) اتفاق می‌افتد و می‌تواند طرفداران ژانر نقش آفرینی و آثار آنلاین چندنفره گسترده (MMO) را راضی کند. بازی نِوِر وینتر، فرمول‌های کارآمد عناوین مشابه را در یکجا جمع کرده و همه را در کنار یکدیگر عرضه می‌کند. وظیفه شما این است که جلوی نیروهای اهریمنی را گرفته و جهان را نجات دهید. بازی دوستان کژوال معمولا علاقه چندانی به سبک آنلاین چندنفره گسترده ندارند، زیرا بیش از پیچیده است، با این حال، گیم پلی بازی Neverwinter را می‌توانید خیلی زود یاد بگیرید.

این اثر جذاب علاوه بر سرویس اپیک، بر روی کنسول‌ها نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Rogue Company

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

شورشی‌ها و مزدوران فقط نباید پول بگیرند بلکه باید خوش لباس و خوش چهره هم باشند! بازی روگ کمپانی یک اثر تیمی است که چرخش‌های ویژه‌ای هم به فرمول‌های همیشگی این سبک اضافه کرده. این بازی شاید در ظاهر یک عنوان شوتر سوم شخص معمولی به نظر برسد اما سازندگان با کمک گرفتن از ایده‌های نوآورانه، توانسته‌اند آن را به اثر جذابی تبدیل کنند.

شما در نقش اعضای شرکت روگ بازی می‌کنید، کسانی که برای کسب شهرت، ثروت و قدرت، ماموریت‌های مختلفی انجام می‌دهند. مکانیک‌های بازی آسان است و به راحت می‌توانید ماموریت‌های آن را انجام داده و شخصیت خود را ارتقا دهید.

– بازی Rocket League

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

راکت لیگ یک بازی ورزشی است که شاید در ظاهر عجیب به نظر برسد اما احتمالا یکی از هیجان انگیزترین عناوینی است که تجربه می‌کنید. این بازی که از پدیده‌های نسل هشتم کنسول‌ها بود، ابتدا به عنوان یک اثر پریمیوم انتشار یافت اما پس از اینکه اپیک، امتیاز آن را خریداری کرد، به یک اثر فری تو پلی تبدیل شد.

ایده بازی ساده است: سوار ماشین هستید، یک توپ بزرگ در مقابل شما قرار می‌گیرد و همان طور که حدس زدید، باید با آن فوتبال بازی کنید. ریتم مسابقات بسیار بالا است و همه بازیکنان یک هدف دارند: گل زدن! این بازی تا پیش از این بر روی استیم هم در دسترس بود اما حالا اگر می‌خواهید به سراغ آن بروید، تنها باید حساب کاربری اپیک گیمز استور را داشته باشید.

– بازی Spellbreak

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

ژانر بتل رویال در تسخیر فورتنایت، پابجی، اپکس لجندز و وار زون قرار دارد، بنابر این شاید کمتر اثر جدیدی شجاعت ایستادگی در مقابل آن‌ها را داشته باشد و بتواند مخاطب جذب کند. اما بازی اسپل برک در همین مدت کوتاه توانسته طرفدار به دست بیاورد و در این بازار شلوغ، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. این بازی به سبک بتل رویال، چاشنی‌های خاصی اضافه کرده و شاهد عناصر جادویی هم هستیم.

مشابه دیگر آثار این سبک، بازیکنان باید هر لحظه در حرکت باشند و با بازیکنان دیگر رقابت کنند. اگر کشته شوید، شکست خورده‌اید و شانسی برای پیروزی نخواهید داشت. در محیط بازی، لوت‌های زیادی وجود دارد که به واسطه آن‌ها می‌توانید آیتم‌ها یا زره قوی‌تر بدست بیاورید. این بازی را بر روی استیم هم می‌توانید تجربه کنید.

– بازی Delores: A Thimbleweed Park Mini-Adventure

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

طرفداران بازی‌های ماجراجویی کلاسیک و عناوین پیکسلی، باید حتما به سراغ تیمبل‌وید پارک بروند. در نسخه اصلی بازی که 19.99 دلار قیمت دارد، ماموران اف بی آی، ریس (Reyes) و ری (Ray)، درگیر یک پرونده قتل در منطقه تیمبل‌وید پارک می‌شوند. آن‌ها افراد مشکوک را بازجویی می‌کنند و به بررسی صحنه جرم می‌پردازند تا از حقیقت پرده بردارند.

و اما دلورس، یک بازی کوچک ماجراجویی است که از نظر جذابیت، با نسخه اصلی برابر می‌کند. بازی Delores را نمی‌توان یک دنباله مناسب توصیف کرد اما در هر صورت رایگان است و علاقه‌مندان آثار معمایی را راضی خواهد کرد.

– بازی Smite

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

عناوینی که در سبک میدان جنگ چند نفره آنلاین یا همان موبا (MOBA) ساخته شده‌اند، معمولا شانس زیادی برای موفقیت ندارند زیرا باید در مقابل غول‌هایی همچون لیگ آف لجندز (LOL) و دوتا 2 (DOTA) قرار بگیرند. اما این اثر استودیوی های-رز (Hi-Rez) موفق شده تا خود را اثبات کند و طرفداران زیادی به دست بیاورد. شما در این بازی، می‌توانید نقش خدایان باستانی یا دیگر موجودات اساطیری را بر عهده بگیرید و در مبارزات تیمی شرکت می‌کنید.

در حال حاضر بیش از 90 شخصیت هیجان انگیز در بازی وجود دارد که با الهام از خدایان چینی، مصری، یونانی، هندی، ژاپنی و غیره طراحی شده‌اند. این شخصیت‌ها در پنج کلاس مختلف همانند اساسین، گاردین و هانتر قرار گرفته‌اند و شما بر اساس علایق شخصی و سبک بازی خود، می‌توانید با هر کدام از آن‌ها به بازی بپردازید.

– بازی Sludge Life

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

در میان بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز، بازی اسلاج لایف عجیب و غریب به نظر می‌رسد. این بازی اول شخص، در رابطه با آسیب رساندن به محیط است و شما را در یک جزیره کوچک جهان باز قرار می‌دهد.

برگ برنده بازی، لحن بزرگسالانه آن است و اینکه از یک سبک گرافیکی ویژه و گیم پلی خاص بهره می‌برد. شما می‌توانید جهان اطراف خود را نابود کنید و به هر جا که دوست دارید بروید. این بازی از سه پایان مختلف بهره می‌برد و قرار است به مدت یک سال در پلتفرم اپیک، رایگان باشد.

– بازی Dragon Nest: Auto Chess

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

اتو چِس حالا یکی از محبوب‌ترین ژانرهای بازی است، خصوصا در میان مخاطبان سبک موبا. پس از یک رقابت بتل آرنای سخت، هیچ چیز بهتر از این نیست که دقایقی را صرف یک مینی گیم اتو چِس کنید و از مکانیک‌های پیچیده دور شوید. این سبک، معمولا به صورت رایگان و به عنوان زیرمجموعه آثار دیگر عرضه می‌شود. بازی دراگون نِست هم دارای یک بخش اتو چِس رایگان است که حتما باید آن را تجربه کنید.

این نسخه فرعی از دراگون نِست، به شما اجازه می‌دهد تا با هیولاهای و شخصیت‌های نسخه اصلی، به شکل دیگری بازی کنید. بازی Dragon Nest: Auto Chess دارای کلاس‌های مختلفی هم هست و هر کلاس، با قابلیت‌های ویژه‌ای وارد میدان جنگ می‌شود.

– بازی Might & Magic: Chess Royale

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

اما اگر بخش اتو چِس دراگون نِست کافی به نظر نمی‌رسد و می‌خواهید یک اثر گسترده‌تر را امتحان کنید، چِس رویال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این نسخه فرعی از مجموعه مایت اند مجیک، اجازه می‌دهد تا ارتش خودتان را بسازید و همانند دیگر اتو چِس‌ها، آن‌ها را در هر کجای نقشه که می‌خواهید، قرار دهید. یگان‌های شما دارای قابلیت‌های ویژه‌ای خواهند بود و با یکدیگر همکاری می‌کنند تا میدان جنگ را به تسخیر خود در بیاورند.

اما نکته منحصربه‌فرد بازی این است که از رقابت‌های 100 نفره پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تلفیقی از سبک‌های اتو چِس و بتل رویال را تجربه کنید.

– بازی Battle Breakers

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

اگر در جستجوی یک بازی نقش آفرینی کم دردسر هستید، بتل بِرِکِرز می‌تواند انتخاب اول شما باشد. این بازی، تلفیقی از المان‌های ژانر نقش آفرینی و عناوین کارتی را ارائه می‌دهد و ده‌ها شخصیت انیمه‌ای جذاب دارد.

در هنگام مبارزات، می‌توانید قهرمان خود را به میدان جنگ احضار کنید تا قدرت‌های اصلی‌اش را به رخ بکشد و دشمنان را نابود کند. این بازی از ویژگی کراس پلی (قابلیت میان پلتفرمی) نیز بهره می‌برد و حتی می‌توانید با دوستانی که بر روی موبایل هستند هم بازی کنید. در بازی Battle Breakers، یک پادشاهی جادویی مورد هجوم موجودات فضایی قرار گرفته و شما باید آن را نجات دهید.

– بازی Magic: The Gathering Arena

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

با اینکه بازی مجیک رقبای سرسختی در طول این سال‌ها داشته اما موفق شده جایگاه خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین بازی های کارتی آنلاین تثبیت کند. تاکنون نسخه‌های زیادی از این مجموعه انتشار یافته اما در میان آن‌ها، گدرینگ آرنا (The Gathering Arena) همواره یکی از بهترین‌ها بوده است.

این بازی البته مشکلات کوچک خودش را دارد اما می‌توان از ایرادات آن عبور کرد، زیرا با یک اثر رایگان رو به رو هستیم.

– بازی Paladins

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

وقتی به سبک هیرو شوتر آنلاین می‌رسیم، بازی اورواچ (Overwatch) از شرکت بلیزارد، حرف اول و آخر را می‌زند اما به هر حال یک اثر پریمیوم است. اگر به گیم پلی و مکانیک‌های اورواچ علاقه‌مند هستید اما نمی‌خواهید خریداری‌اش کنید، باید به سراغ بازی پالادینز بروید که از نظر کیفیت، گیم پلی و ساختار، دست کمی از آن ندارد و می‌تواند یک جایگزین کاملا مناسب باشد. یکی از دلایل محبوبیت این اثر، همین رایگان بودن آن است که کمک کرده تا مخاطبان بیشتری به سمت آن گرایش پیدا کنند. مشابه اورواچ، شما یک شخصیت با ویژگی‌های خاص را انتخاب کرده و تنها با او به بازی می‌پردازید.

از آنجایی که با یک اثر فری تو پلی رو به رو هستیم، باید انتظار محدودیت‌های مختلفی را داشته باشید. برای مثال، به تمامی قهرمانان بازی از ابتدا دسترسی نخواهید داشت، بلکه باید آن‌ها را خریداری کنید. این بازی بر روی استیم هم منتشر شده است.

– بازی Dauntless

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

عاشق بازی مانستر هانتر: ورلد (Monster Hunter: World) شده‌اید اما به هر دلیلی توانایی خرید آن را ندارد؟ دانتلس از هر نظر یک جایگزین کامل است و مبارزات آن به صورت نوبتی انجام می‌شود. در این بازی باید با موجودات و هیولاهای عظیم الجثه مبارزه کنید و برای این کار، تجهیزات مختلف جذابی در اختیار خواهید داشت. هر کدام از دشمنان به شکل خاصی مبارزه می‌کنند و باید الگوهای مبارزه آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید شکستشان دهید. پس، می‌توانید حدس بزنید که کار آسانی در پیش ندارید.

بازی Dauntless نیز از ویژگی کراس پلی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با دوستانتان بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان یا نینتندو سوییچ به بازی بپردازید. نسخه رایانه‌های شخصی این بازی، در انحصار اپیک گیمز قرار دارد.

– بازی The Cycle

بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز

یک اثر شوتر اول شخص که هنوز چندان دیده نشده و بسیاری از بازی دوستان حتی نام آن را هم نشنیده‌اند اما کیفیت قابل توجهی دارد. سایکل از ریتم سریعی بهره می‌برد و برای انجام اهداف مختلف، باید مستقیما با بازیکنان دیگر و البته محیط رقابت کنید (PvEvP). این یعنی از هر نظر، با چالش رو به رو می‌شوید.

همان طور که از نام بازی مشخص است، مسابقات در چارچوب یک چرخه زمانی برگزار می‌شوند و قبل از اینکه چرخه مذکور به پایان برسد، باید مسابقه را تمام کنید. کسی که بیشترین تعداد ماموریت را انجام داده باشد، برنده نهایی مسابقه خواهد شد. این بازی باکیفیت را به یاد بسپارید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های رایگان اپیک گیمز را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*