تریم ویدیو در تیک تاک

آموزش نحوه صحیح تریم ویدیو در تیک تاک

تریم ویدیو در تیک تاک – TikTok اهمیت زیادی دارد چرا که برای آپلود یک ویدیوی با کیفیت و بدون مشکل باید نحوه انجام این کار را به طور صحیح بدانید.

در زمان‌های نه چندان دور تیک تاک محدودیت 15 ثانیه‌ای را برای آپلود ویدیوهای کاربر قرار داده بود. بعدا این محدودیت به 60 ثانیه ارتقا پیدا کرد و حالا کاربران می‌توانند چند کلیپ را پشت سر هم قرار بدهند تا حداکثر ویدیوشان یک دقیقه به درازا بکشد. ویدیوها معمولا در پلتفرم تیک تاک ضبط می‌شوند و همانند استوری‌های اینستاگرام، پشت سر هم قرار می‌گیرند تا یک ویدیوی طولانی‌تر را نمایش دهند. هر کلیپ ویدیویی نهایتا می‌تواند 15 ثانیه طول بکشد.

به دنبال محدودیت‌های اعمال شده توسط تیک تاک، این پلتفرم آپشن‌هایی جهت تریم – Trim ویدیوها ارائه می‌کند تا ویدیوتان با محدودیت زمانی کلیپ‌ها سازگار باشد. برای نمونه اگر شما چهار ویدیوی 18 ثانیه‌ای، 19 ثانیه‌ای، 16 ثانیه‌ای و 17 ثانیه‌ای داشته باشید باید تمامی آن‌ها را تریم کنید تا به 15 ثانیه و در مجموع به 60 ثانیه برسند و سپس آن‌ها را بارگذاری کنید. در ادامه به شما عزیزان آموزش می‌دهیم چگونه با تریم ویدیو در تیک تاک با استفاده از ابزارهای درون برنامه‌ای بتوانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

نحوه تریم یک ویدیو در تیک تاک

اولین گام برای تهیه یک پست در تیک تاک تریم یک کلیپ است که به ترتیب زیر انجام می‌شود:

  1. روی علامت + در برنامه تیک تاک تپ کنید و سپس گزینه Upload را انتخاب کنید تا ویدیو مد نظرتان برای ویرایش آماده شود.
  2. روی Next لمس کنید تا ویدیوتان در تیک تاک باز شود. پیش از این مرحله باید اجازه دسترسی تیک تاک به محتویات گالری گوشی‌تان را داده باشید.
    تریم ویدیو در تیک تاک
  3. از انتخاب ویدیو کلیپتان در تایم لاین مطمئن شوید. سپس ابزارهای قرمز تریم را روی دو انتهای فیلم قرار بدهید تا مدت زمان ویدیو کاهش پیدا کند. پس انتخاب مدت زمان مورد نظر برای ویدیو می‌توانید روی Next تپ کرده و مراحل تریم ویدیو در تیک تاک را به پایان برسانید.

حالا می‌توانید به ویدیوتان فیلتر اضافه کنید، روی آن صدا بگذارید، استیکر بچسبانید و سایر آپشن‌ها را امتحان کنید. پس از اعمال تغییرات امکان پست کردن آن در تیک تاک وجود دارد و همچنین می‌توانید آن را بدون پست کردن در گالری تیک تاک ذخیره کنید. کلیپ اصلی در گالری موبایل‌تان دست نخورده باقی می‌ماند، بنابراین در مورد پاک شدن یا تغییرات کلیپ اصلی نگرانی وجود نخواهد داشت.

نحوه تریم چند ویدیو در تیک تاک

در این مرحله به شما چگونگی تریم چند ویدیو را آموزش می‌دهیم. این پروسه کاملا مشابه با تریم یک ویدیو بوده و تنها تفاوت آن با مرحله قبل، انتخاب چند ویدیو از گالری برای آپلود کردن خواهد بود.

  1. روی علامت + تپ کرده و آیکن Upload ‌را انتخاب کنید تا بتوانید ویدیوهایتان را از گالری به تیک تاک اضافه کنید.
    تریم ویدیو در تیک تاک
  2. در گالری گوشی روی گزینه Multiple تپ کنید و روی تمام ویدیوهایی که می‌خواهید آن‌ها را آپلود کنید ضربه بزنید.
  3. با انتخاب Next خواهید دید که منوی Sound Sync به طور خودکار برایتان باز شده است. آن را روی حالت پیش‌فرض یا همان Default بگذارید تا بتوانید ویدیوها را تریم کنید.
    تریم ویدیو در تیک تاک
  4. در حالت Default یک ویدیو را انتخاب کرده و مدت زمان آن را با استفاده از ابزارها تغییر بدهید، همان‌طور که در مرحله قبلی آن را انجام دادید.
  5. پس از آنکه تریم ویدیوها را به پایان رساندید روی مربع پایین سمت راست تپ کنید تا تیک بخورد. حالا می‌توانید کلیپتان را در گالری تیک تاک ذخیره و یا آن را پست کنید.

تریم چند ویدیو به صورت یک جا می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان شود. امکان تغییر صحنه با تپ کردن، نگه داشتن و کشیدن آن به جای جدید نیز وجود دارد تا بتوانید خلاقیت خود را در ویرایش ویدیو به رخ بکشید.

توصیه‌هایی برای تریم ویدیو در تیک تاک

  • از برنامه ویرایش ویدیوی دیگری استفاده کنید

فرآیند تریم ویدیو در تیک تاک بسیار خوب عمل می‌کند اما اگر نیاز به تریم‌های دقیق‌تری دارید یا می‌خواهید دقیقا پس از شروع یک صحنه تریم فیلم‌تان انجام شود، بهتر است به سراغ نرم افزارهای ویرایش و ادیت فیلم برای کامپیوتر بروید. برنامه‌ای مانند iMyFone Filme می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد چرا که امکان اضافه کردن مدیا به تایم لاین را فراهم می‌کند و با گسترده کردن آن، می‌توانید تک تک فریم‌ها را مشاهده کنید. متد استفاده از ابزارها و دستگیره‌ها برای تریم ویدیو در Filme‌ نیز وجود دارد تا با راحتی هرچه بیشتر به ویرایش فیلم‌تان بپردازید.

  • فیلم‌هایی که با کیفیت بالا یا فریم ریت بالا ضبط شده‌اند را در نظر داشته باشید

شاید گاهی اوقات نیاز داشته باشید که روی یک ویدیوی کوتاه تغییراتتان را اعمال کنید. اگر رزولوشن ویدیو پایین باشد یا فریم ریت کمی داشته باشد ممکن است تصویر نهایی کمی تار یا همراه با گیر باشد. برای جلوگیری از این اتفاق بایستی ویدیوهایتان را با 60 فریم بر ثانیه یا بالاتر ضبط کنید. بدین ترتیب حتی اگر به ویدیو فیلتر اضافه کنید، سرعتش را کاهش بدهید یا کراپ کنید، همچنان کیفیت تصویر ویدیو حفظ خواهد شد.

  • از ویژگی جدید Adjust Clips خود تیک تاک استفاده کنید

تریم ویدیو در تیک تاک

سال گذشته تیک تاک از قابلیت جدیدی با نام Adjust Clips پرده برداشت. اگر در حال ویرایش چند ویدیو کلیپ باشید و بخواهید در میان آن‌ها یک ویدیوی جدید را دوباره ضبط کنید، با استفاده از قابلیت Adjust Clips می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید. تا پیش از معرفی این قابلیت برای اضافه کردن ویدیوی جدید به میان چند کلیپ دیگر، کاربر مجبور به ضبط دوباره تمامی ویدیوها می‌شد اما با استفاده از این ویژگی بسیاری از مشکلات برداشته شدند. البته پس از اضافه کردن کلیپ جدید باید دوباره ویدیوهایتان را تریم کنید.

  • از transition ها بین کلیپ‌هایتان استفاده کنید

با استفاده از یک برنامه قدرتمند ویرایش ویدیو مانند iMyFone Filme می‌توانید بین ویدیوهایتان transition قرار بدهید تا با نمای زیباتری بین ویدیوها جابه‌جا شوید. بدین ترتیب ویدیوتان حالت حرفه‌ای‌تری به خود می‌گیرد و همچنین می‌توانید حالات دیگری را روی کلیپ‌هایتان اعمال کنید. برای نمونه می‌توانید رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست را تغییر بدهید تا کلیپ‌هایتان یک دست‌تر شوند. این ویژگی زمانی بیشترین کاربرد را خواهد داشت که هر ویدیو تحت شرایط نوری مختلفی ضبط شده باشد و با استفاده از Filme می‌توانید تفاوت رنگ میان آن‌ها را به حداقل برسانید.

نتیجه‌گیری

امکان استفاده از ویدیو کلیپ‌ها در تیک تاک به روش‌های بسیار موثری وجود دارد و ویرایش آن‌ها با کمک ابزارهای درست و ایده‌هایی بدیع دست شما را در افزودن افکت‌ها باز می‌گذارد. نکته اصلی در این میان ویرایش ویدیو به گونه‌ای است که جلوه حرفه‌ای داشته باشد و در عین حال المان‌های جذابیتش از بین نرود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*