نسل جدید دسکتاپ Dell XPS و Alienware Aurora R12

نسل جدید دسکتاپ Dell XPS و Alienware Aurora R12 معرفی شدند

نسل جدید دسکتاپ Dell XPS و Alienware Aurora R12 با قدرت گیری از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل و کارت‌های گرافیک کمیاب سری RTX 30 رونمایی شد.

کمپانی دل روز گذشته از نسل جدید دسکتاپ Dell XPS و Alienware Aurora R12 همراه با پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل رونمایی کرد. این دسکتاپ‌های جدید نه تنها به آخرین پردازنده‌های شرکت اینتل مجهز شده‌اند، بلکه از کارت‌های گرافیک کمیاب سری RTX 30 قدرت می‌گیرند. به طور مثال یکی از گزینه‌های مدل XPS Desktop دل، کارت گرافیک RTX 3070 است.

نسل جدید دسکتاپ Dell XPS

ترکیب حضور این کارت گرافیک با پردازنده نسل یازدهمی اینتل باعث می‌شود تا دسکتاپ Dell XPS نه تنها گزینه قدرتمندی برای کارهای گرافیکی نظیر تولید محتوا باشد، بلکه برای گیمینگ هم جذاب باشد. البته بی‌شک مثل هر کامپیوتری که دل عرضه می‌کند، XPS Desktop نیز با چند پیکربندی مختلف وارد بازار خواهد شد.

نسل جدید دسکتاپ Dell XPS و Alienware Aurora R12

Dell XPS Desktop

در اینجا ۱۳ گزینه CPU مختلف برای ایکس پی اس دسکتاپ جدید وجود دارد که پایین‌رده‌ترین نسخه آن پردازنده نسل دهمی Core i3-10105 اینتل (تنها نسخه مجهز به پردازنده نسل دهمی اینتل) و بالارده‌ترین نسخه آن پردازنده نسل یازدهمی Core i9-11900KF اینتل است. همین قضیه در مورد کارت گرافیک هم صدق می‌کند و شاهد عرضه این دسکتاپ جذاب در نسخه‌های مختلفی با کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA خواهیم بود.

در نسخه‌های مجهز به کارت گرافیک NVIDIA، گزینه‌ها از GeForce GT 1030 2GB آغاز می‌شود و بالارده‌ترین نسخه آن GeForce RTX 3070 8GB است. نسخه‌های مجهز به کارت گرافیک AMD کمی محدود‌تر هستند. نسخه پایه آن از AMD Radeon RX 5300 3GB قدرت می‌گیرد، در حالی که بالارده‌ترین نسخه آن به Radeon RX 5700 XT 8GB مجهز است. البته مشتریان می‌توانند نسخه‌ی مجهز به کارت گرافیک یکپارچه Intel UHD را هم انتخاب کنند. هرچند انتخاب این نسخه از نظر قیمتی به صرفه‌تر است، اما آن را برای کاربرانی که با سیستم خود به دنبال گیمینگ و رندر گرفتن هستند پیشنهاد نمی‌کنیم.

برخلاف دسکتاپ Dell XPS کمپانی دل اطلاعات زیادی از Alienware Aurora R12 را منتشر نکرده است. این شرکت فقط به گفتن تجهیز این دیوایس به پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل و ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون اترنت 2.5G، فناوری PCI-Express 4.0 و بهره‌مندی از 80 Plus Gold به جای منبع تغذیه اکتفا کرده است.

نسل جدید دسکتاپ Dell XPS و Alienware Aurora R12

Alienware Aurora R12

حدس اینکه گزینه‌های پردازنده و حافظه Alienware Aurora R12 با XPS Desktop یکسان است، سخت نیست. در هر صورت نسخه پایه ایکس پی اس دسکتاپ با قیمت ۷۴۹.۹۹ دلاری عرضه می‌شود، در حالی که دسکتاپ الین ویر Aurora R12 با قیمت پایه ۸۹۹ دلاری وارد بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*