رئیس جدید ناسا

رئیس جدید ناسا توسط جو بایدن معرفی شد

بیل نلسون، فضانورد و سناتور سابق توسط جو بایدن به عنوان رئیس جدید ناسا معرفی شد که پس از تصویب سنا به عنوان جانشین جیم برایدنستاین مشغول به کار خواهد شد.

طبق اعلام کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بیل نلسون، سناتور سابق دموکرات و فضانورد سابق آمریکا را برای ریاست ناسا (سازمان ملی هوا و فضا) انتخاب کرد. بیل نلسون پس از تصویب سنا جانشین جیم برایدنستاین، رئیس فعلی ناسا خواهد شد.

آشنایی با رئیس جدید ناسا

رئیس جدید ناسا

در کارنامه بیل نلسون سه دوره سناتوری ایالت فلوریدا دیده می‌شود. وی که بارها خود را یکی از متحدان بایدن معرفی کرده است در سال 1986 با فضاپیمای کلمبیا به فضا پرواز کرد. نلسون یکی از منتقدان جدی جیم برایدنستاین در مقام ریاست ناسا نیز بود و در آن زمان اعلام کرد دونالد ترامپ نباید برای ناسا یک رهبر سیاسی انتخاب کند.

بیل نلسون در دوره حساسی به ریاست ناسا منصوب خواهد شد؛ چراکه ناسا طی ماه فوریه توانست پیشرفته‌ترین مریخ نورد خود یعنی مریخ نورد استقامت را با موفقیت به سیاره سرخ بفرستد؛ این مریخ نورد به دنبال نشانه‌ای از حیات باستانی در سیاره مریخ است و یافته‌های این مریخ نورد می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ باشد. علاوه بر این ناسا قصد دارد ماموریت فضایی آرتمیس را در سال 2024 به انجام برساند که طی آن بار دیگر شاهد حضور انسان در کره ماه خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*