گوشی سامسونگ با دوربین شش گانه

گوشی سامسونگ با دوربین شش گانه و سنسور 200 مگاپیکسلی در راه است

تیزر تبلیغاتی از تراشه سامسونگ منتشر شده است که در آن، خبر از گوشی سامسونگ با دوربین شش گانه در کنار سنسور 200 مگاپیکسلی می‌دهد.

اگر به یاد بیاورید، چندین ماه  قبل بود که شایعاتی در مورد دستگاهی از سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی منتشر شده بود. حال در تبلیغ  Samsung Exynos یک گوشی سامسونگ با دوربین شش گانه و سنسور 200 مگاپیکسلی رویت شده است. البته ممکن است این تیزر بر اساس واقعیت نباشد اما چنین دوربینی بر روی تراشه‌های نسل بعدی سامسونگ در دسترس خواهد بود.

این موضوع که تیزر سامسونگ همزمان با معرفی سری وان پلاس 9 منتشر شده است، نشان از ترس این کمپانی از همکاری Hasselblad و وان پلاس دارد. بنابراین سامسونگ در پی معرفی دستگاهی است که در بخش دوربین بتواند گوی سبقت را از ربقا، برباید.

اگر فکر می‌کنید وجود دوربین 200 مگاپیکسلی بعید به نظر می‌رسد، باید این نکته را بدانید که بیشترین میزان رزولوشنی که تراشه‌های اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 در حالت تک دوربین دارند، 200 مگاپیکسل است. با نگاهی به محصولات سامسونگ از جمله Galaxy S21 Ultra می‌فهمیم که این کمپانی کره‌ای همیشه به دنبال حداکثرها و بهترین‌هاست.

پیکسل‌های این دوربین در کنار یکدیگر، دوربینی با کیفیت فوق‌العاده را به وجود خواهد آورد. پیش از این، سامسونگ تجربه موفقی در حل مشکلات دوربین با رزولوشن بسیار بالا را در سنسور 108 مگاپیکسلی (استفاده شده در پرچمدار شیائومی) داشته است. با توجه به همه این موارد، احتمالا شاهد تولید موفقی از سوی سامسونگ باشیم. هنوز مشخص نیست که نخستین بار، این سنسور برای گوشی سامسونگ خواهد بود یا دستگاه‌های دیگر.