شیائومی می میکس فولد

شیائومی می میکس فولد ؛ نخستین گوشی تاشو شیائومی رونمایی شد

گوشی شیائومی می میکس فولد سرانجام رونمایی شد. Xiaomi Mi Mix Fold نخستین گوشی تاشو شیائومی است که برای رقابت با گلکسی زد فولد عرضه می‌شود.

شیائومی بار دیگر برند Mi Mix را با رونمایی از گوشی Mi Mix Fold احیا کرد که اتفاقاً نخستین گوشی انعطاف‌پذیر تجاری شیائومی نیز محسوب می‌شود. برخلاف محصولات قبلی سری میکس و طرح‌های مفهومی این شرکت گوشی‌ساز چینی، شیائومی می میکس آلفا یک گوشی تاشو تجاری است که از یک نمایشگر بزرگ داخلی و یک نمایشگر کوچک خارجی استفاده می‌کند. این مشابه همان طرحی است که گوشی‌های سری گلکسی زد فولد و هواوی میت ایکس ۲ ارائه می‌کنند.

شیائومی می میکس فولد ؛ یک گوشی تاشو با لنز دوربین مایع

نمایشگر داخلی این گوشی یک پنل ۸.۰۱ اینچی OLED با نسبت ۴:۳ و رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۸۶۰ پیکسل است که حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت (متوسط ۶۰۰ نیت) و پشتیبانی از دالبی ویژن HDR را ارائه می‌کند. شیائومی می‌گوید این نمایشگر می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار بار بدون مشکل تا شود. نمایشگر بیرونی آن نیز یک پنل ۶.۵۲ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی است. شیائومی همچنین در مورد عملکرد صوتی گوشی تاشو خود هم ادعاهای زیادی دارد. این دیوایس از اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط شرکت Harman Kardon بهره می‌برد که می‌توانند صدای سه بعدی پانوراما را ارائه کنند.

شیائومی می میکس فولد

در قلب تپنده گوشی شیائومی می میکس فولد چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کمپانی کوالکام با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی حضور دارد. ظرفیت باتری آن هم ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت است که به گفته سازنده با توان ۶۷ وات در عرض تنها ۳۷ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد.

و اما یکی از نوآوری‌های شیائومی در این گوشی مربوط به بخش دوربین آن است. جایی که مطابق شایعات، این کمپانی از فناوری لنز مایع در بخش دوربین گوشی خود استفاده کرده است. سازنده چینی می‌گوید این فناوری اجازه داده است که از یک لنز تله فوتو با دامنه فوکوس نزدیک‌تر ۳ سانتی‌متری و زوم اپتیکال ۳ برابری یا زوم هیبرید ۳۰ برابری استفاده شود. در رأس بخش دوربین این گوشی از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی HMX سامسونگ استفاده شده که یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا-واید نیز آن را همراهی می‌کند.

شیائومی می میکس فولد

شیائومی نخستین گوشی تاشو مفهومی خودش را دو سال قبل، پیش از آنکه سامسونگ فروش گلکسی فولد را آغاز کند، رونمایی کرد. این دیوایس از طراحی تاشو دوبل استفاده می‌کرد. آن دیوایس به یک نمایشگر با ابعاد تبلت مجهز بود که از لبه‌های سمت چپ و راست کوچک می‌شد تا ظاهری شبیه به گوشی‌های معمولی بگیرد. اواخر همان سال شیائومی از گوشی مفهومی دیگری به نام می میکس آلفا رونمایی کرد. می میکس آلفا از نمایشگری بهره می‌برد که در اطراف قاب پشتی نیز پیچیده بود و به جز یک نوار باریک که دوربین‌ها روی آن قرار گرفته بودند، تقریباً دور تا دور گوشی را نمایشگر پوشش داده بود.

شیائومی می میکس فولد

اما شیائومی Mi Mix Fold یک گوشی تجاری است که از همین امروز با قیمت پایه ۱۵۲۱ دلاری در چین پیش فروش می‌شود. البته شما می‌توانید با هزینه ۱۹۷۸ دلاری این گوشی را با حافظه و رم بیشتری نسبت به مدل پایه تهیه کنید. هنوز هیچ صحبتی از عرضه این گوشی به بازارهای بین‌المللی نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*