جنسیس X

کانسپت جنسیس X معرفی شد؛ یک گرند تورر شیک برای حوزه خودروهای الکتریکی

کانسپت جنسیس X معرفی شد. کانسپت جدید برند لوکس هیوندای یک گرند تورر شیک برای حوزه خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

جنسیس که به عنوان برند لوکس شرکت کره‌ای هیوندای شناخته می‌شود به تازگی از کانسپت X خود در لس‌آنجلس آمریکا پرده برداشت. این کانسپت یک گرند تورر الکتریکی بوده و نمایشی از آینده محصولات الکتریکی این خودروساز است. طراحان جنسیس ویژگی‌های طراحی محصولات فعلی این شرکت نظیر جلوپنجره تاجی شکل و چراغ‌های دوخطی را با استایل آینده‌نگرانه یک کوپه ترکیب کرده‌اند که طراحی جذابی را به وجود آورده است.

مشخصات کانسپت جنسیس X

جنسیس X

در نمای جلوی کانسپت جنسیس X شاهد یک طرح آشنای جلوپنجره تاجی شکل معروف این برند لوکس هستیم. البته اکنون با طرح جدیدی ترکیب شده و طراحان در داخل آن از الگوی ماتریکس سه‌بعدی استفاده کرده‌اند که تاکیدی بر الکتریکی بودن این کوپه لوکس است. کاپوت و گلگیرهای جلو این خودرو یکپارچه بوده که چنین طرحی یک نمای بدون شیار را به وجود آورده است. البته وجود جلوپنجره بزرگ و کاپوت کشیده در یک خودرو الکتریکی کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما جنسیس اعلام کرد چنین ترکیبی باعث ایجاد نمای جذاب و موجب خنک شدن باتری‌ها می‌شود. همچنین این طراحی کاملا آیرودینامیک بوده و می‌توان به کمک آن از حداکثر برد این خودرو بهره برد.

جنسیس X

شرکت جنسیس برای کانسپت X از کالیپرهای ترمز لیمویی‌رنگ استفاده کرده که از سبز بودن این خودرو حکایت دارد. رنگ بدنه نیز نشانه‌ای از سازگاری این خودرو با محیط زیست است؛ چرا که طراحان این رنگ را با الهام گرفتن از تالاب‌های پارک ملی لینسویز ماراینسیز برزیل ساخته‌اند؛ این تالاب‌ها در فصل بارانی میان تپه‌های شنی ایجاد می‌شوند و برای طبیعت‌گردها منطقه محبوبی محسوب به‌شمار می‌روند.

جنسیس X

کابین کانسپت جنسیس X متمرکز بر راننده طراحی شده تا تمام موارد مهم در اختیار راننده قرار بگیرد. در همین راستا طراحان کنسول بلندی را برای خودرو در نظر گرفتند که جداکننده سرنشین جلو از راننده است. همچنین این شرکت با استفاده از رنگ‌های متفاوت روی این جدایی تاکید کرده است؛ چراکه صندلی راننده با چرم قهوه‌ای پوشیده شده و سایر صندلی‌ها از رنگ آبی اقیانوسی بهره می‌برند. طراحان این روکش چرمی صندلی‌ها را با استفاده از ضایعات چرم تودوزی سایر خودروها ساخته‌اند.

جنسیس X

در قسمت راننده یک نمایشگر عمودی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و همچنین کنترل سیستم تهویه قرار دارد. همچنین در زیر این نمایشگر انتخابگر دنده به شکل یک گوی نصب شده و روی آن انتخاب‌کننده حالات رانندگی قرار گرفته است. از سایر ویژگی‌های چشمگیر کابین می‌توان به غربیلک فرمان دو پره با طرح کلاسیک اشاره کرد.

جنسیس X

به طور کلی کانسپت جنسیس X یک خودرو شیک و جذاب است، اما این محصول فقط یک کانسپت بوده و در حال حاضر شرکت جنسیس هدفی برای تولید آن ندارد. البته شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تولید این خودرو باشیم؛ چراکه سخنگوی جنسیس تاکید کرد جنسیس یک برند جوان و در حال رشد بوده و در آینده مدل‌های هیجان‌ا‌نگیزی به سبد محصولات آن اضافه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*