ویروس سرماخوردگی

آیا سرماخوردگی به مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کند؟

جدیدترین تحقیقات محققان حاکی از آن است که ویروس سرماخوردگی می‌تواند از فراگیری ویروس کرونا جلوگیری کند و شدت عفونت را کاهش دهد.

جدید‌ترین مطالعات مشخص می‌سازد که ابتلا به ویروس سرماخوردگی می‌تواند از انتقال ویروس کرونا بین جمعیت جلوگیری کند و شدت عفونت کووید – ۱۹ را کاهش دهد. ویروس‌های بینی انسانی (HRV) که باعث ایجاد شدن بیش از نیمی از سرماخوردگی‌های معمولی می‌شوند، به‌عنوان گستره‌ترین ویروس‌های تنفسی در بدن انسان شناخته می‌شوند.

مطالعه قبلی مشخص کرده بود که ویروس‌های HRV ممکن است در فرآیند شیوع آنفولانزای ۲۰۰۹ از انتشار H1N1 زیرگروه ویروس آنفولانزا در سراسر اروپا جلوگیری کرده باشند. محققان اعتقاد دارند که ویروس‌های HRV این عمل را از طریق تحریک سلول‌های انسانی برای تولید اینترفرون، که دفاع ایمنی ذاتی بدن در برابر عفونت ویروسی است انجام می‌دهند. تحقیقات مشخص ساخته است که ویروس کرونا نسبت به اثرات اینترفرون حساس است.

برای فهمیدن این مسئله، محققان دانشگاه گلاسکوی بریتانیا کشت سلول‌های تنفسی انسان را در آزمایشگاه با ویروس کرونا، HRV یا هر دو ویروس به شکل همزمان آلوده کردند.

تاثیر سرماخوردگی بر کرونا

محققان متوجه شدند که کرونا به طور پیوسته در سلول‌هایی که محققان آن‌ها را تنها با این ویروس آلوده کرده بودند، تکثیر شدند؛ اما در سلول‌هایی که به HRV آلوده شدند، تعداد ذرات کرونا با سرعت زیادی کاهش یافت تا این که ۴۸ ساعت بعد از عفونت اولیه امکان شناسایی آن‌ها وجود نداشت.

دانشمندان به واسطه آزمایش‌های بیشتر متوجه شدند که ‌HRV از همانندسازی ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؛ اما کرونا بر رشد HRV هیچ تأثیری نمی‌گذارد. پروفسور پابلو مورسیا سرپرست تیم تحقیق در ارتباط با این موضوع بیان می‌کند که تحقیقات ما مشخص می‌سازد که ویروس‌های بینی انسان باعث ایجاد یک واکنش ایمنی ذاتی در سلول‌های اپیتلیال تنفسی انسان می‌شوند که مانع از تکثیر کرونا می‌شود.

محققان معتقدند که عفونت‌های خفیف HRV می‌توانند هم برای ویروس و هم برای میزبانان انسانی آن مفید باشد. محققان اعتقاد دارند که تحقیق بعدی می‌تواند باعث کنترل راه‌کارها یا درمان شود که با استفاده از تعامل بین ویروس‌ها به‌وجود میاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*