چای سبز و ابتلا به نوع شدید کرونا

چای سبز از ابتلا به نوع شدید کرونا جلوگیری می‌کند

یک تحقیق جدید در آمریکا مشخص می‌سازد که چای سبز می‌تواند از طریق ماده‌ای به نام EGCG از ابتلا به نوع شدید کرونا جلوگیری کند.

بر اساس یک تحقیق جدید در ایالات متحده آمریکا مشخص می‌شود که چای سبز حاوی ماده‌ای است که می‌تواند مانع از تکثیر ویروس کرونا در سلول‌های انسانی و ابتلا به نوع شدید ویروس کرونا شود.

ارتباط چای سبز با عفونت ویروسی کرونا 

نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید درباره ارتباط چای سبز با عفونت ویروسی کرونا که در مجله پزشکی BioRxiv در آمریکا به انتشار رسیده، مشخص می‌سازد که چای سبز حاوی ماده‌ای است که می‌تواند با جلوگیری از اتصال نوع شدید کرونا با سلول‌های انسانی، مانع از ابتلا به انواع شدید ویروس کرونا شود.

طبق یافته‌‌های این مطالعه، ماده‌ای به نام اپی گالوکاتکین گالات (EGCG) موجود در چای سبز حتی می‌تواند از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که در چند وقت گذشته عموم مردم را نگران کرده است، جلوگیری کند. در این مقاله آمده است که چای سبز می‌تواند به‌عنوان یک روش کم هزینه و ایمن در برابر ابتلا به کووید – ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

محققان عنوان کردند که چای سبز که بیشتر در کشورهای آسیایی و به خصوص در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاوی خواص ضد التهابی است و با pH اسید بالایی که دارد می‌تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به کرونا شود. ماده اپی گالو‌کاتکین گالات که در چای سبز موجود است از اتصال کرونا به گیرنده‌های غشای سلولی بدن انسان به نام ACE2 جلوگیری می‌کند و از این طریق مانع از تکثیر ویروس در بافت‌های بدن می‌شود.

این آنزیم به سطح خارجی غشای سلولی متصل است و شامل سلول‌های ریه، شریان، مخاط، روده‌ها و کلیه‌هاست و در بیمارانی که به نوع شدید کرونا مبتلا شده‌اند، این آنزیم در نقش گیرنده کووید – ۱۹ در سطح بافت‌های مختلف آن‌ها و پیشرفت تکثیر ویروس در بدن آن‌ها به‌خصوص در ریه‌ها عمل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*